Bekijk volle/desktop versie : Het verhaal van de blinde man en de duivel



14-03-2007, 11:07
Het was een dag zoals ieder ander, de blinde man op leeftijd had zoals gewoonlijk zijn rituele wassing gedaan en zijn witte gewaad aangetrokken. Na twee raka'at in zijn huis te hebben gebeden maakte hij zijn gebruikelijke doe'a en legde zijn vertrouwen geheel in handen van de Heer der werelden. Hij stapte de deur uit. Het was een zonnige dag, de zon was fel en scheen over het gehele dorp. MAar de man zag niets........helemaal niets..........hij vertrouwde op Allah SWT zoals een blinde zoals hij op de zon vertrouwd en gelooft. NIet omdat hij hem kon zien, maar omdat hij hem kon voelen.

Hij liep richting de moskee om het dhor gebed gezamenlijk te verrichten. De man had deze weg al zo vaak afgelegd dat hij de weg letterlijk en figuurlijk blindelings kon volgen. Maar ongeveer halferwege was er ineens een ongebruikelijke oneffenheid in de weg. De man struikelde en voel op de grond.

In plaats van de vloeken en te schreeuwen waren zijn enige woorden " Alhamdu Allah" . Hij dankte zijn heer dat hem niets was overkomen en dat het slechts een val was die geen ernstige schade met zich mee bracht.

Na het gebed te hebben verricht liep de blinde man weer richting huis. Ineens hoort hij iemand op hem aflopen. " Goedemiddag oude man. Ik zie dat Allah u niet het vermogen heeft gegeven om te zien. Ik zal u helpen om de weg naar huis te lopen. Houd u zich aan mij vast, dan breng ik u naar uw huis"

Ondanks dat de man de weg zelf wist, hij had hem immers zo vaak gelopen, liet hij zich naar huis leiden. Hij wilde niemand teleurstellen. Eenmaal aangekomen bij zijn huis dankte de blinde man degene die hem had geholpen p de volgende wijze; " Dank u wel beste persoon, Moge Allah je zondes vergeven en je hassanaat verbreden, Moge Allah je leiden"


Waarop degene die hem de weg naar huis had geholpen. " Ik ben iets dat niet geleid zal worden, noch zal ik leiding vinden" De blinde man antwoorde van dit onverwachte antwoord en zei; " Beste man, Allah is in staat iedereen te vergeven! Waarom zou hij jou niet vergeven en leiden?"

Waarop degene die de blinde man had geholpen antwoorde; " Ik ben de duivel, mijn naam is ook wel shaytan, ik zag wat er op de heenweg gebeurde, je viel en dankte Allah daarvoor. Hierdoor heeft Allah de helft van je slechte daden weggestreept. Ik wilde voorkomen dat je op de terugweg ook zou vallen en je Heer wederom zou prijzen en je andere helft van je slechte daden ook werd weggestreept waardoor je gegarandeerd in het Paradijs zou komen......................"

14-03-2007, 11:24


so....ik had een andere einde verwacht.....ik had het niet verwacht....!!!
Zo zie je maar weer dat die shaytaan je niets gunt.....allatif.......la hawla wala quatai ilaa billah...

a'oudoe bilahi mina shajtaan i radjiem...

w alaikom e salam

14-03-2007, 11:34
het staat luid en duidelijk in de Koran

Ienna shaytan lakoem 3adoe'oen moebien

Voorwaar, de shaytan is een duidelijke vijand van jullie

14-03-2007, 11:41

Citaat door Frits_uit_Nador:
het staat luid en duidelijk in de Koran

Ienna shaytan lakoem 3adoe'oen moebien

Voorwaar, de shaytan is een duidelijke vijand van jullie


Ja ik weet het...en door dit verhaaltje is het helemaal duidelijk........En nog zijn er mensen die nog niet overtuigd zijn......

14-03-2007, 13:36


up

het is het lezen waard

14-03-2007, 13:51
jazeker het lezen waard......

UP

14-03-2007, 14:00
Masha'Allah, mooi stuk.