Bekijk volle/desktop versie : De shariah volgens de islam?



11-03-2007, 16:18
Salaam aleikoum allemaal!

Ik heb een vraagje, ik heb hier verschillende discussies over gehad, ik heb me er ook beetje over ingelezen op het internet, alleen ik kom niet tot een conclusie en schakel dus hierbij jullie hulp in.

Ik denk dat de meeste wel weten wat de Shariahwet inhoudt, maar is dit volgens de islam ? Of gaat het er juist tegenin.

Ik weet dat het meeste wat in de Shariah staat volgens de opvattingen van geleerde is in de tijd van onze Profeet.
Maar het schijnt ook weer dat die opvattingen niet exact zijn overgeleverd.

In de shariah staat ook onder andere wetten over het doden van mensen? Is dit dan niet tegen de islam in?

Ik heb er verder niet zo veel verstand in, ik hoop dat jullie hier iets vanaf weten!

Alvast bedankt!

11-03-2007, 16:30


volgens mij denk jij dat Shari3ah een mens gemaakte wet is maar dit is niet juist... dit zijn de wetten van Allah Subhanahu wa ta'ala..dus de quran, de Sunnah, de 3ijma en de ijtihaad..

het doden van mensen, bedoel je dan de doodstraf.. na'aam dit is een straf die van de Islaam is

11-03-2007, 16:37

Citaat door darbuna_wahid:
volgens mij denk jij dat Shari3ah een mens gemaakte wet is maar dit is niet juist... dit zijn de wetten van Allah Subhanahu wa ta'alal..dus de quran, de Sunnah, de 3ijma en de ijtihaad..

het doden van mensen, bedoel je dan de doodstraf.. na'aam dit is een straf die van de Islaam is


Bedankt voor je reactie

Heb je misschien ook een verwijzing naar de quran over de Shariah?