Bekijk volle/desktop versie : WRM draag jij geen hijaab??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

10-03-2007, 22:11
Wrm???????

10-03-2007, 22:13


wat is jou excuus

10-03-2007, 22:14
1. Ik ben niet overtuigd van de verplichting van de hidjaab.
Ik zou je dan vragen: ‘’Wat ben jij?’’ Je zult antwoorden: ‘’Ik ben een moslim’’. Wat betekend het
om een moslim te zijn? Het moslim zijn beteken dat je jezelf volledig aan Allah swt overgeeft. De
zuster die geen hidjaab wilt dragen, heeft zich niet aan Allah swt overgegeven. Ze wil zichzelf
niet overgeven aan de wil van Allah swt de verhevene. Hoe kunnen wij ongehoorzaam zijn aan wat
Allah swt en zijn boodschapper ons hebben gegeven, of dit tegenspreken? De profeet Ibraheem
(a.s) moest zijn zoon offeren, terwijl hij hier de reden niet van begreep. Dit leert ons hoe wij
ons aan Allah zijn woord moeten overgeven. Ik heb liever dat je zegt dat je niet sterk genoeg ben
om een hidjaab te dragen, dan dat je niet overtuigd bent van Allah zijn eigen woorden.

10-03-2007, 22:17
ik draag geen hijaab omdat ik er niet klaar voor ben en ik wil niet speler ermee dus niet de ene dag wel de andere niet..en graag wil ik hier geen commentaar op van je bent slecht ofzo..ik weet inshallah dat ik het ooit wil dragen maar nu nog even niet..

10-03-2007, 22:17


. De hidjaab en het warme weer.
Sommige vrouwen klagen over het feit dat als ze een hidjaab zouden dragen, hun haar door de warmte
zal uitvallen. Zij zeggen: ‘’Kom op zeg, wil je dat haaruitval krijgen en kaal worden?’’Zusters,
Allah zegt hetgeen vertaald kan worden als’’ Zeg: ‘’de hitte van de hel is erger.’’ (VBQ
At-Tawba:81) De profeet (saws_ heeft gezegd:’’de hel is omringd met onze verlangens en het paradijs
is omringd met goede dingen.’’ Is het nog steeds moeilijk voor je om de hidjaab te dragen?

10-03-2007, 22:20

Citaat door marokkia_1:
ik draag geen hijaab omdat ik er niet klaar voor ben en ik wil niet speler ermee dus niet de ene dag wel de andere niet..en graag wil ik hier geen commentaar op van je bent slecht ofzo..ik weet inshallah dat ik het ooit wil dragen maar nu nog even niet..



oke

ik ga geen commetaar geven en zegge of zegge dat je slecht of goed bent dat doet allah swt

veel meiden zegge ik ben er niet klaar voor ik snap niet echt wat ze daar mee bedoel

10-03-2007, 22:20

Citaat door marokkia_1:
ik draag geen hijaab omdat ik er niet klaar voor ben en ik wil niet speler ermee dus niet de ene dag wel de andere niet..en graag wil ik hier geen commentaar op van je bent slecht ofzo..ik weet inshallah dat ik het ooit wil dragen maar nu nog even niet..



oke

ik ga geen commetaar geven en zegge of zegge dat je slecht of goed bent dat doet allah swt

veel meiden zegge ik ben er niet klaar voor ik snap niet echt wat ze daar mee bedoel misschien kun je het uitleggen

10-03-2007, 22:28

Citaat door saantje99:
oke

ik ga geen commetaar geven en zegge of zegge dat je slecht of goed bent dat doet allah swt

veel meiden zegge ik ben er niet klaar voor ik snap niet echt wat ze daar mee bedoel misschien kun je het uitleggen


nou kijk,ik weet dat als ik hem morgen begin te dragen dat ik het niet zo leuk zal vinden en dan ga ik hem de dag daarna alweer uit doen en dan speel je met je geloof en ik zou het niet lang volhouden en mijn ma heeft hem pas vanaf haar 40ste gedragen omdat ze het toen pas zeg maar voelde van ik moet het doen en ze volede zich er goed bij..ik weet niet wanneer ik het zal beginnen te doen maar inshallah ooit wel..

10-03-2007, 22:28
past niet bij me kledingstyle

10-03-2007, 22:30
Allahouhlem. Ik heb geen enkel excuus eigenlijk.

10-03-2007, 22:47

Citaat door BootyTetouania:
past niet bij me kledingstyle



Ga niemand vertellen wat ie moet doen, niemand is perfect maar vergeet niet dat morgen ons niet is verzekerd.... Dus Liever vroeger dan laat.
Als je een kerkhof ofzo bezoekt zie je graven van kleine kids tot aan volgroeide ouderen, niemand ontkomt aan de dood.

10-03-2007, 22:52

Citaat door Ehmien:


Ga niemand vertellen wat ie moet doen, niemand is perfect maar vergeet niet dat morgen ons niet is verzekerd.... Dus Liever vroeger dan laat.
Als je een kerkhof ofzo bezoekt zie je graven van kleine kids tot aan volgroeide ouderen, niemand ontkomt aan de dood.


je hebt helemaal gelijk

10-03-2007, 22:53



Citaat door BootyTetouania:
past niet bij me kledingstyle



wat is je kleding stijl dan?

10-03-2007, 22:55
. Allah swt heeft me nog niet geleid. zou een excuus kunnen zijn
Zij zeggen: ‘’Allah heeft me nog niet geleid. Ik wil de hidjaab wel dragen, maa Allah swt heeft me
nog niet geleid om het nu al te dragen. Waneer ik 50 jaar ben en ik van mijn leven heb genoten, dan
zal ik de hidjaab dragen’’. Nee, zuster, dit excuus is helemaal verkeerd. Allah swt zegt hierover,
hetgeen vertaald kan worden als: ‘’Voorwaar, Allah verandert de goede toestand van een volk niet,
totdat zij hun eigen toestand veranderen.’’ (VBQ Ar-Raad:11)

Je zult de hidjaab pas dragen als je hetgeen binnenin je zit gaat veranderen en ernaar toe gaat
werken om een hidjaab te dragen. Het is onaanvaardbaar dat je zegt dat ALLAH swt je nu nog niet
heeft geleid. Hij heeft jouw geleid en het bewijs daarvan is dat je naar deze woorden luistert.
Allah swt zal een persoon nooit verlaten zonder hem leiding te geven. Het is dus aan de persoon

10-03-2007, 22:56

Citaat door saantje99:
wat is je kleding stijl dan?
Nou, me kledingstijl is best wel breed, maar het is gwn geen kledingstijl di je met een hoofddoek combineert

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8