Bekijk volle/desktop versie : heeeelp Omzetbelasing



10-03-2007, 12:50
Salaam broeders en zuster..
Ik heb a.s Woensdag een toet van omzetbelasting.. en was net bezig om de oefentoets te maken.. alleen ik kwam er niet uit bij de volgende vraag:

Hoofdaannemer Bouwma bouwt een woning voor Jan Klerks. bouwma huurt een onderaannemer in voor het leggen van de dakpannen. Deze onderaannemer maakt gebruik van de verleggingsregeling.

LEG UIT WAT DIT BETEKENT VOOR:
A) de factuur die de onderaannemer naar Bouwma stuurt
B) de BTW die de hoofdaannemer over de onderaanneming verschuldigd is.

Wie kan mij helpen ik ben jullie heel dankbaar en je krijgt een rep putnej alvast bedankt beslama
oow jah wie heeft die toets van omzetbelasing al gemaakt en hoe was het?

10-03-2007, 14:08


niemand die mij kan helpen
UP!! Up!!!

10-03-2007, 19:38
dit is niet leuk help me nou
AUB!!
UP!! UP!!

10-03-2007, 20:18

Citaat door maghribia_feZ:
Salaam broeders en zuster..
Ik heb a.s Woensdag een toet van omzetbelasting.. en was net bezig om de oefentoets te maken.. alleen ik kwam er niet uit bij de volgende vraag:

Hoofdaannemer Bouwma bouwt een woning voor Jan Klerks. bouwma huurt een onderaannemer in voor het leggen van de dakpannen. Deze onderaannemer maakt gebruik van de verleggingsregeling.

LEG UIT WAT DIT BETEKENT VOOR:
A) de factuur die de onderaannemer naar Bouwma stuurt
B) de BTW die de hoofdaannemer over de onderaanneming verschuldigd is.

Wie kan mij helpen ik ben jullie heel dankbaar en je krijgt een rep putnej alvast bedankt beslama
oow jah wie heeft die toets van omzetbelasing al gemaakt en hoe was het?




Piece of cake!

A) Onderaannemer zet op de factuur die hij aan de hoofdaannemer Bouma stuurt BTW verlegd. ( Het btw nummer van Bouma moet er wel op staan !}
B)Hoofdaannemer stuurt een factuur aan de opdrachtgever met 19% btw. Of als de woning van Klerks ouder is dan 15 jaar kan d.m.v het invullen van een ouderdomsverklaring 6% btw gerekend worden. Dus alleen de hoofdaannemer draagt btw af aan de fiscus.

11-03-2007, 11:15



Citaat door Amerdoul:
Piece of cake!

A) Onderaannemer zet op de factuur die hij aan de hoofdaannemer Bouma stuurt BTW verlegd. ( Het btw nummer van Bouma moet er wel op staan !}
B)Hoofdaannemer stuurt een factuur aan de opdrachtgever met 19% btw. Of als de woning van Klerks ouder is dan 15 jaar kan d.m.v het invullen van een ouderdomsverklaring 6% btw gerekend worden. Dus alleen de hoofdaannemer draagt btw af aan de fiscus.


Yeah dankje wel
eindelijk iemand die mij heeft geholpen :d
rep puntje is onderweg