Bekijk volle/desktop versie : Is je huwelijks partner voorbestemd!!



Pagina's : [1] 2 3

09-03-2007, 22:10
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige,
[/SIZE]
[SIZE="2"]Beste broeder/zuster,

De persoon waarmee u gaat trouwen is al voorbestemd, men dient wel middelen te gebruiken om het doel te bereiken.

Aboe Hoerayra (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft: "Zorg voor hetgeen wat je ten goede komt, en vraag Allah om hulp en wees niet gemakzuchtig. Als jou iets overkomt, zeg niet als ik dat en dat heb gedaan dan zou hetgeen wat mij overkomen is niet gebeuren. Maar zeg Allah heeft het voor me voorbestemd en wat Hij wil, zal plaats vinden. Weet dat het woord "als" het werk van de shaytan opent" (Moesliem en Ibn madjah.)

Een persoon die wil trouwen dient de nodige toegestane middelen te gebruiken om een geschikte vrouw te vinden. En Allah weet het het beste.

09-03-2007, 22:14


klopt!


maar je moet niet alles aannemen van Aboe Hoerayra, hij beweert zelfs dan allah sabhana wa ta3ala lichaamsdelen heeft, stagfirallah.

09-03-2007, 22:20

Citaat door oprechtt:
klopt!


maar je moet niet alles aannemen van Aboe Hoerayra, hij beweert zelfs dan allah sabhana wa ta3ala lichaamsdelen heeft, stagfirallah.


nee dat klopt niet!!

10-03-2007, 00:09
subhanallah!

10-03-2007, 00:11


en welke middelen zou een vrouw dan kunnen gebruiken ?

dat vraag ik em wel af
of hoort een vrouw dat niet te doen ?

10-03-2007, 00:17
Thnx voor de info!

10-03-2007, 00:18

Citaat door pinkeyedbiatch:
en welke middelen zou een vrouw dan kunnen gebruiken ?

dat vraag ik em wel af
of hoort een vrouw dat niet te doen ?



gewoon wachten tot iemand komt en jah zeggen als het goeie jongen is






fa2

10-03-2007, 01:23
en zo is dat..

10-03-2007, 01:26
Ik vraag me ook af.. dat als alles al is voorbestemd (dus wie je trouwt en hoe je die persoon tegenkomt)
Waarom zou je dan bepaalde maatregelen moeten nemen?

10-03-2007, 01:28

Citaat door samya 2:
Ik vraag me ook af.. dat als alles al is voorbestemd (dus wie je trouwt en hoe je die persoon tegenkomt)
Waarom zou je dan bepaalde maatregelen moeten nemen?


volgens mij zijn de maatregelen die je dan verricht ook al voorgeschreven..

10-03-2007, 01:32
Ja dat bedoel ik..

Dan kan je gewoon je bezig houden met je dagelijkse dingen en er gebeurt dan zelf wat er gebeuren moet ofzo

10-03-2007, 01:35
tjah..

10-03-2007, 01:44


niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk is

10-03-2007, 08:30

Citaat door oprechtt:
klopt!


maar je moet niet alles aannemen van Aboe Hoerayra, hij beweert zelfs dan allah sabhana wa ta3ala lichaamsdelen heeft, stagfirallah.


dit klopt niet voor geen ene meter!!!
geen enkele metgezel van de profeet s.a.w. is dwalende. alleen dwalende mensen maken zulke uitspraken, waarschijnlijk waarmee jij je bezighoud.

elk moslim moet de metgezellen van de profeet s.a.w respecteren omdat ze het respect verdienen ne terecht ook.

dit leren we allemaal in de islamtische geloofsleer.

10-03-2007, 08:31

Citaat door tamazigtboy:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige,
[/SIZE]
[SIZE="2"]Beste broeder/zuster,

De persoon waarmee u gaat trouwen is al voorbestemd, men dient wel middelen te gebruiken om het doel te bereiken.

Aboe Hoerayra (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft: "Zorg voor hetgeen wat je ten goede komt, en vraag Allah om hulp en wees niet gemakzuchtig. Als jou iets overkomt, zeg niet als ik dat en dat heb gedaan dan zou hetgeen wat mij overkomen is niet gebeuren. Maar zeg Allah heeft het voor me voorbestemd en wat Hij wil, zal plaats vinden. Weet dat het woord "als" het werk van de shaytan opent" (Moesliem en Ibn madjah.)

Een persoon die wil trouwen dient de nodige toegestane middelen te gebruiken om een geschikte vrouw te vinden. En Allah weet het het beste.


en hiermee ben ik totaal mee eens dat je de middelen moet gebruiken

Pagina's : [1] 2 3