Bekijk volle/desktop versie : hoe ga jij om met racisme?



09-03-2007, 19:41
hallo allemaal

ik heb een vraagje voor jullie allemaal.
ik zit op een school waar alleen veel nederlanders op zitten en heeel weinig hajab dragende meisjes van heel de school van onze gebouw schat ik 7 8 meisjes.
we worden anders gezien en worden we gediscrimiteerd de school doet er nisk aan er zijn vaak ruzies en vechtpartijen ontstaan uit boosheid je wilt gewoon ff oplos slaan enzo.
het raakt me wel als ik zo wordt behandelt dat eja nders wordt gezien als een dier ofzo
hoe gaan jullie om met discriminatie?
gaan jullie ook op reageren of reageren jullie er juist niet op?

09-03-2007, 19:47


Ik ben alhamdulilaah nooit gediscrimineert en ik woon zelfs in Groningen en ik zit op een school met alleen maar autochtonen en laag percentage allochtonen.

09-03-2007, 19:48
het is gewoon van ej hoort niemand te discrimineren het is niet menselijk
snapje ik kan er neit tegen daardoor weet ik neit hoe ik moet reageren

09-03-2007, 23:07

Citaat door sweetsakina:
het is gewoon van ej hoort niemand te discrimineren het is niet menselijk
snapje ik kan er neit tegen daardoor weet ik neit hoe ik moet reageren


Als ze discrimineren, benader meldpunt discriminatie en laat niet over je heen lopen, Gewoon er wat van zeggen. Of dreig met je famillie./broers of neven

09-03-2007, 23:19



Citaat door sweetsakina:
hallo allemaal

ik heb een vraagje voor jullie allemaal.
ik zit op een school waar alleen veel nederlanders op zitten en heeel weinig hajab dragende meisjes van heel de school van onze gebouw schat ik 7 8 meisjes.
we worden anders gezien en worden we gediscrimiteerd de school doet er nisk aan er zijn vaak ruzies en vechtpartijen ontstaan uit boosheid je wilt gewoon ff oplos slaan enzo.
het raakt me wel als ik zo wordt behandelt dat eja nders wordt gezien als een dier ofzo
hoe gaan jullie om met discriminatie?
gaan jullie ook op reageren of reageren jullie er juist niet op?



je hebt een bepaald doel en princiepes waar je achter staat. en als mensen daar geen vrede mee hebben is hun probleem. je kunt het altijd uitvechten via de rechterlijke macht. en als dat niet helpt. wie niet horen wil moet maar voelen

09-03-2007, 23:53
Discussie aangaan, maken ze een grapje over mijn geloof? Dan grap ik terug. Mochten ze het niet leuk vinden, dan raad ik ze aan de volgende keer na te denken voordat ze wat zeggen.

Beginnen ze over mijn hoofddoek dan begin ik over hun kruis. Waarom zouden wij anders moeten zijn?

Ik sla ze met woorden, ! Wallah discusseren met domme mensen is leuk. Het raakt ze meer dan klappen. Agressief worden gaat alleen maar in je nadeel werken. Je weet dat je beter en slimmer bent dan die faks3er.

Waarom dan je handen vies maken als je ze schoon kan houden?
Bij mij is het nog niet echt uit de hand gelopen qua discriminatie op school. Nou maar hopen dat het zo blijft..

10-03-2007, 03:33
Vechtpartyen al helemaal niet!

Zoiets kan echt niet meid, je draagt een hijaab gedraag u aub als een moslima & negeer het. Kafers hebben geen grenzen op da vlak.

Ik draag ook hijaab & weet je ik heb gewoon haast nooit last van opmerkingen, gewoon heel af & toe maar als je erop ingaat dan gooi je op die manier meer hout by et vuur.

Wat ik u aanraad beste meid is om daar es over te gaan praten met de schoolhoofd samen met een leerlingebegeleider want zoiets kan echt niet.

De school moet daarvoor hun volle verantwoordelykheid nemen.

10-03-2007, 09:47
haha je gaat toch nie vechten man gewoon negeren dan is het het lolletje er zo van af, hun willen juist dat julli eboos worden enzo, en wat doen jullie? jullie doen wat hun willen! geen aandacht geven en het is zo voorbij. het zijn kinderen zonder hersens.

10-03-2007, 10:14
ik kan me soms mateloos ergeren aan het antisemitisme van sommige mensen of ander vooroordelen, "belgen zijn dom" "hollanders zijn gierig" "amerikanen zijn boertig" "engelsen zijn drankorgels"

10-03-2007, 11:19
Meid, dat heb ik nou ook meegemaakt! Ik zat op een school met overwegend autochtonen die niet verder zijn gekomen dan hun boeren gehuchten. Zowel zij als de leraren waren geen allochtonen gewend. Klote jaar was dat! Excuseer mijn Frans. Je kreeg een special behandeling en ik kreeg vaak te horen dat ik moest integreren...

Ben daardoor zelfs maanden depressief geweest, omdat ik school erg belangrijk vond en ik door deze vorm van discriminatie vaak wilde stoppen. Ik wist toen niet wat ik moest doen. Vaak gebeld naar anti-discriminatie bureau's, gepraat met de directie die er geen hol van snapte..

Meid, je kan me PM'en, want het wordt me nu een beetje te Prive....Dan vertel ik je verder mijn ervaringen en hoe ik daar verder mee ben gegaan..

10-03-2007, 11:22

Citaat door garf23:
ik kan me soms mateloos ergeren aan het antisemitisme van sommige mensen of ander vooroordelen, "belgen zijn dom" "hollanders zijn gierig" "amerikanen zijn boertig" "engelsen zijn drankorgels"


Ja ik ook.
Alleen is discriminatie iets heel anders dan het hebben van vooroordelen. Zodra je een aparte behandeling krijg en je buitengesloten voelt, dan verandert dat de zaak. Ik kan het zelfs bijna "het schenden van de rechten van de mens" noemen. Zo erg kan het zijn.

10-03-2007, 11:43

Citaat door o0_Yasira_0o:
Ja ik ook.
Alleen is discriminatie iets heel anders dan het hebben van vooroordelen. Zodra je een aparte behandeling krijg en je buitengesloten voelt, dan verandert dat de zaak. Ik kan het zelfs bijna "het schenden van de rechten van de mens" noemen. Zo erg kan het zijn.


ik heb je ervaring hierboven gelezen, erg zene, ik ben beschaamd in hun plaats.

10-03-2007, 11:58



Citaat door sweetsakina:
hallo allemaal

ik heb een vraagje voor jullie allemaal.
ik zit op een school waar alleen veel nederlanders op zitten en heeel weinig hajab dragende meisjes van heel de school van onze gebouw schat ik 7 8 meisjes.
we worden anders gezien en worden we gediscrimiteerd de school doet er nisk aan er zijn vaak ruzies en vechtpartijen ontstaan uit boosheid je wilt gewoon ff oplos slaan enzo.
het raakt me wel als ik zo wordt behandelt dat eja nders wordt gezien als een dier ofzo
hoe gaan jullie om met discriminatie?
gaan jullie ook op reageren of reageren jullie er juist niet op?


Je draagt een hidjaab en je slaat erop los?

10-03-2007, 16:18

Citaat door Mariska:
Je draagt een hidjaab en je slaat erop los?


Meid, ik droeg toendertijd ook een hijaab. Ik heb nooit een grote mond tegen leraren of medestudenten gehad. Ik ben erg bescheiden en heb altijd respect voor mijn medemens. Ik ben er nu achter gekomen dat discriminatie je tot rare dingen kan drijven. Ik werd een monster. Ik had vaak een grote mond tegen die leraren en ik heb ook zelfs een keer een medestudent hard aangepakt, waar ik nu nog erg spijt van heb en ik nog steeds niet begreep hoe ik zo kon zijn. Heel raar. Als je in zo'n situatie zit, dan kun je hele rare dingen doen, die eigenlijk niet bij je persoonlijkheid horen. Alhamdoelilah na dat jaar, is alles voorbij en ben ik weer mezelf geworden. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet wat er met mij aan de hand was.

En oh ja, als je denkt dat de dokter je kan helpen, dan heb je het ook mis. Ik vroeg enkel om slaappillen en werd door hem doorverwezen naar mijn mentor (die zelfs niets met mijn klachten deed)...