Bekijk volle/desktop versie : Reageer op de volgende stelling: Meisjes hebben eerder een negatief..................



09-03-2007, 15:44
zelfbeeld dan jongens.


Ik heb jullie meningen nodig voor een onderzoek. Beargumenteer je mening.

Alvast bedankt

09-03-2007, 15:49


ja, dit omdat er te veel van een marokkaans meisje wordt verwacht vergeleken bij een marokkaanse jongen.

Voor de meisjes leidt dit natuurlijk tot prestatie, voor goedkeuring van: ouders, familie en omgeving.

Jongens daar tegenover kunnen doen en laten wat ze willen, het wordt niet als slecht beschouwt bij de bovengenoemde personen.

Dell

09-03-2007, 15:56
Het beeld dat iemand van zichzelf heeft, verschilt van persoon tot persoon. Sommige mensen hebben een heel positief zelfbeeld. Ze kunnen van zichzelf op aan. Anderen voelen zich incompetent en onzeker. Zij vergelijken zich met mensen, waarvan zij denken dat die het beter doen. Soms gaat die onzekerheid hand in hand met faalangst of perfectionisme.
Een negatief zelfbeeld of tekort aan zelfvertrouwen kan je erg belemmeren in je functioneren. Mogelijk drukt het je stemming of vermijd je situaties waarin je je onzeker voelt.

Het heeft niet echt met de geslacht te maken. Maar je kan wel een pull openen om te vragen naar andermans zelfbeeld.. zo kan je gelijk in zien of de vrouwen of de mannen beter scoren..

09-03-2007, 16:05

Citaat door woestijnbloem:
Het beeld dat iemand van zichzelf heeft, verschilt van persoon tot persoon. Sommige mensen hebben een heel positief zelfbeeld. Ze kunnen van zichzelf op aan. Anderen voelen zich incompetent en onzeker. Zij vergelijken zich met mensen, waarvan zij denken dat die het beter doen. Soms gaat die onzekerheid hand in hand met faalangst of perfectionisme.
Een negatief zelfbeeld of tekort aan zelfvertrouwen kan je erg belemmeren in je functioneren. Mogelijk drukt het je stemming of vermijd je situaties waarin je je onzeker voelt.

Het heeft niet echt met de geslacht te maken. Maar je kan wel een pull openen om te vragen naar andermans zelfbeeld.. zo kan je gelijk in zien of de vrouwen of de mannen beter scoren..


mooi gezegd! Echter alleen een iets te verwesterd schets over 'zelfbeeld' van de marokkaanse gemeenschap. Ik kan natuurlijk ook er naast zitten, het is ten slotte mijn visie hierop!


09-03-2007, 16:12


Klopt. Hoe lelijk een man ook is, hij straalt altijd volle vertrouwen uit.

Wij vrouwen hebben een negatief zelfbeeld omdat we constant door de mode industrie voorgeschets krijgen dat wij niet voldoen aan het beeld van de Ideale vrouw. Overal waar je kijkt zie je vrouwen die gemanipuleerd perfect uitzien. Door dat de technische snufjes, verlichting, lenzen, neppe haarstukken wordt er een vrouw gecreerd die die geheel onrealistisch is.

Aan dat beeld moet wij, dus de gewone vrouw voldoen. Het is dan ook niet gek dat de Industrie veel winst maakt aan hun cosmetische producten die je zogenaamd zo mooi moet maken als de computerbeeld die we dagelijks zien.

Zij die weten dat deze vrouwen in bladen zelfs niet op hun eigen lijken, zullen iets een positievere zelfbeeld van hun eigen hebben. Omdat ze weten dat dit beeld niet haalbaar is.

Een vrouw is een slaaf geworden van haar eigen schoonheid. Er zijn zat vrouwen die dat niet meer willen zijn en een geluid laten horen dat je best mollig kan zijn in plaats van een superslanke. Maar ook mannen tekenen schuld in de negatieve zelfbeeld van de vrouw. Door dat veel mannen zich foxussen op schoonheid, wil elke vrouw af en toe genieten van die aandacht.

De vrouw vergelijkt zich en blijft zich vergelijken met de vrouwen in bladen en de hollywood sterren. Zij zal zich blijven vergelijken met een onwerkelijk beeld die ze nooit zal worden.

09-03-2007, 16:23

Citaat door Karima_X:
Klopt. Hoe lelijk een man ook is, hij straalt altijd volle vertrouwen uit.

Wij vrouwen hebben een negatief zelfbeeld omdat we constant door de mode industrie voorgeschets krijgen dat wij niet voldoen aan het beeld van de Ideale vrouw. Overal waar je kijkt zie je vrouwen die gemanipuleerd perfect uitzien. Door dat de technische snufjes, verlichting, lenzen, neppe haarstukken wordt er een vrouw gecreerd die die geheel onrealistisch is.

Aan dat beeld moet wij, dus de gewone vrouw voldoen. Het is dan ook niet gek dat de Industrie veel winst maakt aan hun cosmetische producten die je zogenaamd zo mooi moet maken als de computerbeeld die we dagelijks zien.

Zij die weten dat deze vrouwen in bladen zelfs niet op hun eigen lijken, zullen iets een positievere zelfbeeld van hun eigen hebben. Omdat ze weten dat dit beeld niet haalbaar is.

Een vrouw is een slaaf geworden van haar eigen schoonheid. Er zijn zat vrouwen die dat niet meer willen zijn en een geluid laten horen dat je best mollig kan zijn in plaats van een superslanke. Maar ook mannen tekenen schuld in de negatieve zelfbeeld van de vrouw. Door dat veel mannen zich foxussen op schoonheid, wil elke vrouw af en toe genieten van die aandacht.

De vrouw vergelijkt zich en blijft zich vergelijken met de vrouwen in bladen en de hollywood sterren. Zij zal zich blijven vergelijken met een onwerkelijk beeld die ze nooit zal worden.



Inderdaad tegenwoordig heb je dat ook bij mannen.. Er wordt zoveel waarde gehecht aan hoe je er uit moet zien.. Ik ken ook genoeg meiden die niet moeders mooiste is, maar ze doet het goed op school en op werk en kan goed contacten op leggen en ook super veel zelfvertrouwen heeft..

en ken weer jongens die er goed uit zien en niet zo goed geschoold zijn en niet eens durven te solliciteren.. het verschilt per individu

09-03-2007, 16:47

Citaat door Karima_X:
Klopt. Hoe lelijk een man ook is, hij straalt altijd volle vertrouwen uit.

Wij vrouwen hebben een negatief zelfbeeld omdat we constant door de mode industrie voorgeschets krijgen dat wij niet voldoen aan het beeld van de Ideale vrouw. Overal waar je kijkt zie je vrouwen die gemanipuleerd perfect uitzien. Door dat de technische snufjes, verlichting, lenzen, neppe haarstukken wordt er een vrouw gecreerd die die geheel onrealistisch is.

Aan dat beeld moet wij, dus de gewone vrouw voldoen. Het is dan ook niet gek dat de Industrie veel winst maakt aan hun cosmetische producten die je zogenaamd zo mooi moet maken als de computerbeeld die we dagelijks zien.

Zij die weten dat deze vrouwen in bladen zelfs niet op hun eigen lijken, zullen iets een positievere zelfbeeld van hun eigen hebben. Omdat ze weten dat dit beeld niet haalbaar is.

Een vrouw is een slaaf geworden van haar eigen schoonheid. Er zijn zat vrouwen die dat niet meer willen zijn en een geluid laten horen dat je best mollig kan zijn in plaats van een superslanke. Maar ook mannen tekenen schuld in de negatieve zelfbeeld van de vrouw. Door dat veel mannen zich foxussen op schoonheid, wil elke vrouw af en toe genieten van die aandacht.

De vrouw vergelijkt zich en blijft zich vergelijken met de vrouwen in bladen en de hollywood sterren. Zij zal zich blijven vergelijken met een onwerkelijk beeld die ze nooit zal worden.



dit is meestal waar het allemaal omdraait, dat die verdomde, egoistische kwallen ons 'een blik' gunnen of ons 'leuk eruit' vinden zien.

grrr.....kan me nu erg aan ze irriteren

09-03-2007, 17:13

Citaat door Karima_X:
Klopt. Hoe lelijk een man ook is, hij straalt altijd volle vertrouwen uit.

Wij vrouwen hebben een negatief zelfbeeld omdat we constant door de mode industrie voorgeschets krijgen dat wij niet voldoen aan het beeld van de Ideale vrouw. Overal waar je kijkt zie je vrouwen die gemanipuleerd perfect uitzien. Door dat de technische snufjes, verlichting, lenzen, neppe haarstukken wordt er een vrouw gecreerd die die geheel onrealistisch is.

Aan dat beeld moet wij, dus de gewone vrouw voldoen. Het is dan ook niet gek dat de Industrie veel winst maakt aan hun cosmetische producten die je zogenaamd zo mooi moet maken als de computerbeeld die we dagelijks zien.

Zij die weten dat deze vrouwen in bladen zelfs niet op hun eigen lijken, zullen iets een positievere zelfbeeld van hun eigen hebben. Omdat ze weten dat dit beeld niet haalbaar is.

Een vrouw is een slaaf geworden van haar eigen schoonheid. Er zijn zat vrouwen die dat niet meer willen zijn en een geluid laten horen dat je best mollig kan zijn in plaats van een superslanke. Maar ook mannen tekenen schuld in de negatieve zelfbeeld van de vrouw. Door dat veel mannen zich foxussen op schoonheid, wil elke vrouw af en toe genieten van die aandacht.

De vrouw vergelijkt zich en blijft zich vergelijken met de vrouwen in bladen en de hollywood sterren. Zij zal zich blijven vergelijken met een onwerkelijk beeld die ze nooit zal worden.


jij hebt duidelijk naar dat programma van gisteren gekeken op ned 2 geloof k

09-03-2007, 17:43

Citaat door Sel:
jij hebt duidelijk naar dat programma van gisteren gekeken op ned 2 geloof k



Ik heb die prog inderdaad voor de helft gezien. Maar dit was mijn mening alvorens ik zo een programma bekeken heb. Je hoef natuurlijk niet super intelligent te zijn om zo een conclusie te trekken.
Ik vertel niets nieuws en de programma zeker niet. Maar op zo een vraag als de topic vind ik zo een antwoord als ik die geef, bevredigend

09-03-2007, 17:49
Beste allen,

Ik kan het met deze stelling wel eens zijn. Het is immers niet voor niets dat een dame veel meer moeite doet om haar imago op pijl te houden. Vrouwen zijn over het algemeen onzekerder dan mannen en alleen dat al is voor mij een teken dat vrouwen een negatiever zelfbeeld hebben.
Ook een feit is dat een vrouw continu bezig is met zichzelf om zo zeker mogelijk over te komen.
Ik kan hier meerdere theorien over schrijven maar ik heb me punt gemaakt denk ik.

De surrealist

09-03-2007, 18:04
Vaak ligt de oorzaak van een negatief zelfbeeld in veelvuldige, of sterke afkeuring door ouders, leerkrachten, broers, zussen enz. Je bent dan door anderen ingeprogrammeerd met het idee dat er iets mis met je is. Meisjes zijn daar vele kwetsbaar in dan jongens. Jongens hebben meer het attitude van "pff kan me niets schelen". Terwijl vrouwen het vele belangrijker vinden, wat mensen van hun vinden/denken. Zo komt een negatief zelfbeeld dus vaak voort uit het egocentrisme van anderen,....

Ook wanneer ouders teveel van hun kinderen verwachten en kinderen hebben dat ideaalbeeld niet waar kunnen maken kan een negatief zelfbeeld ontstaan. En ook wanneer je zelf teveel van jezelf hebt verwacht wat je niet hebt kunnen waarmaken kan dat een negatief zelfbeeld creeren; je kunt jezelf dan gaan zien als een "loser", een mislukkeling.

Of zoals eerder is gezegd door het "ideaalbeeld" te creeren. "Wij" vrouwen willen ons aantrekkelijk maken, we vergelijken ons bewust/onbewust met andere. Waarom altijd die 'jaloerse blikken' die je tussen mannen al niet hebt. Voor vrouwen is er "goed uitzien" een wedstrijd geworden. "Zie ik er beter uit dan haar", steeds vergelijken, vergelijken....Voor wie doen "we" het...inderdaad voor de mannen. Mannen hebben steeds hun ideale beeld van vrouwen en vanuit een vrouw is het je kan het zelfs 'vermoeiend' noemen om ze steeds te streven naar die ideale beeld. "Oh wat als hij mij niet mooi vindt?" enz enz....

10-03-2007, 15:02
Bedankt allemaal