Bekijk volle/desktop versie : 'Elke vrouw die sterft, terwijl haar man Tevreden over haar is..Zal het paradijs ...'



09-03-2007, 11:40
Betreden..At-TirmiDzie

Dat heb je heel vaak! De man denk yes , eindelijk van der af....( heb het niet over iedereen)

09-03-2007, 11:53


Die hebben geen hart

09-03-2007, 12:16
ik sleur hem mee in eeuwige verdoemenis

09-03-2007, 12:17

09-03-2007, 12:18



Citaat door Juffrouw_Tjee:
Betreden..At-TirmiDzie

Dat heb je heel vaak! De man denk yes , eindelijk van der af....( heb het niet over iedereen)


Het Paradijs ingaan is niet makkelijk. Geen wonder, want hoeveel mannen zijn er nu die tevreden zijn over hun vrouwen?

09-03-2007, 12:27
Het wordt altijd makkelijk gezegd in die hadieths: ''Als iemand dit-en-dat doet zal hij het paradijs betreden''. Er wordt door mensen vaak vergeten dat de daad weinig voor je zal betekenen als je er een haramleven op na houdt. Deze vrouw die sterft en het paradijs betreedt omdat haar man tevreden over haar was, kan het zeer waarschijnlijk vergeten als ze zondes heeft begaan. Want dan geldt de regel niet meer en vervalt dus de hadieth. Uiteraard zit ik niet in een positie om over mensen te kunnen oordelen.

Maar denken jullie echt dat het betreden van het paradijs zo makkelijk is?

09-03-2007, 12:30
Deze hadieth heeft het blijkbaar ook over de vrouwen die goed hebben geleefd en nooit goed genoeg waren voor hun man

Wa allah oe3lam

09-03-2007, 12:31

Citaat door RisLaine:
Het Paradijs ingaan is niet makkelijk. Geen wonder, want hoeveel mannen zijn er nu die tevreden zijn over hun vrouwen?



gelijk heb je ook....Maar heb slechts een zin neergezet...dat betekend niet dat het voor iedereen van toepassing is he Je moet er natuurlijk ook voor werken....Dat sowieso!

09-03-2007, 12:34

Citaat door TomJones:
Het wordt altijd makkelijk gezegd in die hadieths: ''Als iemand dit-en-dat doet zal hij het paradijs betreden''. Er wordt door mensen vaak vergeten dat de daad weinig voor je zal betekenen als je er een haramleven op na houdt. Deze vrouw die sterft en het paradijs betreedt omdat haar man tevreden over haar was, kan het zeer waarschijnlijk vergeten als ze zondes heeft begaan. Want dan geldt de regel niet meer en vervalt dus de hadieth. Uiteraard zit ik niet in een positie om over mensen te kunnen oordelen.

Maar denk jullie echt dat het betreden van het paradijs zo makkelijk is?


Dus dat.