Bekijk volle/desktop versie : wat mg je wel doen tijdens je sexuele gemeenschap met je vrouw of man volgens de kora

Pagina's : 1 [2]

19-07-2002, 21:03
Ik heb begrepen en meegekregen dat je niet in de anus mag xxxxxx........... verder heb ik geen ideee

19-07-2002, 21:43

ok djazaak allah broeder abu hafs

19-07-2002, 23:29
klopt mijn broeder want ik wou zelf ook een vraag stellen aan die ssheig maar het lukte niet in verband met die somalische lezing of wat dan ook gheer inshallah we zullen maar sabr moeten hebben totdat het voorbij is maar dat is pas toch volgende week omdat het een week duurt allahu3alem gheer inshallah

oem rabi3ah

20-07-2002, 00:29
gelukkig dat je het nog niet hebt gedaan mischien heb ik nog vragen daarover en dat je het meteen kan vragen ook voor mijn inshallah ta3la mijn broeder

20-07-2002, 02:19

Salaamu alaikum wa rahmatullah wa barakatuh

Geachte broeders en zusters,

Een aanvulling op bovenstaande:

Uit: Etiquetten van het huwelijk door Sheich Al Al-Baanie (RA)

Degene die overvallen wordt door verlangens en seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw als zij menstrueert en voordat zij schoon is geworden, moet de waarde geven van het gewicht van goud van één dinar of ongeveer 4.25 gram (om exacter te zijn 4.2315)of de helft van dat bedrag. Dit is gebaseerd op de hadith overgeleverd door Abdullah ibn Abbaas van de profeet (vzmh) met betrekking tot degene die seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw, terwijl zij haar periode heeft:

“Laat hem één dinar in liefdadigheid geven, of een halve dinar.” (at-Tirmidhie, Abou Dawoed, at-tabaraanie en anderen; Sahih).

[SIZE=3]Wat is tijdens haar menstruatie toegestaan [/SIZE]

Het is toegestaan voor de man om van zijn vrouw te genieten op iedere manier behalve haar geslachtsdelen als zij haar periode heeft. Er zijn verscheidene hadith hierover:

Ten eerst: “en doe alles behalve gemeenschap.” (gedeelte hadith Moeslim, Abou Auwaana en Abou Dawoed)

Ten tweede: “Wanneer we onze periodes hadden, beval de profeet (vzmh) ons een taillekleed aan te doen zodat haar echtgenoot vervolgens met haar kan liggen.” (Boekharie, Moeslim en anderen)

Ten derde: op gezag van één van de vrouwen van de profeet (vzmh) die zei: “Als de profeet (vzmh) iets van zijn vrouwen wilde die haar periode had, plaatste hij een kleed over haar geslachtsdelen en deed vervolgens wat hij wilde.” (Aboe Dawoed: Sahih)

[SIZE=3]Wanneer is het toegestaan om na de menstruatie seksuele gemeenschap te hebben?

Als zij schoon wordt van het menstruatiebloed en de bloeding is volledig gestopt, is het toegestaan voor hen seksuele gemeenschap te hebben nadat zij de plaats heeft gewassen waar het bloed vandaan kwam, of woedoe doet, of een volledig bad (ghoesl) neemt. Elke van deze drie alternatieven die zij doet maakt het toegestaan voor hen om seksuele gemeenschap te hebben, gebaseerd op Allah’s verklaring in de Qor-aan:

“Maar wanneer zij zichzelf hebben gereinigd, benader hen dan zoals Allah jullie bevolen heeft. Want Allah houdt van degenen die zich voortdurend naar hem keren en hij houdt van degenen die zichzelf zuiver en schoon houden.” (soerah al-Baqarah: 222).

Dit is het standpunt van Ibn Hazm, Ataa, Qataadah, al-Awzaa’ie en Dawoed az-Zaahirie en van Moedjahid, zoals ibn Hazm zegt: “Al deze drie zijn een reiniging – dus welke zij gebruikt na het einde van haar periode, daarna is zij wettig voor haar echtgenoot.”

Insha Allah gair

Fi amani-llah

Wa salaam

Al Amin

20-07-2002, 18:06

Citaat:
Origineel gepost door Al-Amin
Salaamu alaikum wa rahmatullah wa barakatuh

Geachte broeders en zusters,

Een aanvulling op bovenstaande:

Uit: Etiquetten van het huwelijk door Sheich Al Al-Baanie (RA)

Degene die overvallen wordt door verlangens en seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw als zij menstrueert en voordat zij schoon is geworden, moet de waarde geven van het gewicht van goud van één dinar of ongeveer 4.25 gram (om exacter te zijn 4.2315)of de helft van dat bedrag. Dit is gebaseerd op de hadith overgeleverd door Abdullah ibn Abbaas van de profeet (vzmh) met betrekking tot degene die seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw, terwijl zij haar periode heeft:

“Laat hem één dinar in liefdadigheid geven, of een halve dinar.” (at-Tirmidhie, Abou Dawoed, at-tabaraanie en anderen; Sahih).

[SIZE=3]Wat is tijdens haar menstruatie toegestaan [/SIZE]

Het is toegestaan voor de man om van zijn vrouw te genieten op iedere manier behalve haar geslachtsdelen als zij haar periode heeft. Er zijn verscheidene hadith hierover:

Ten eerst: “en doe alles behalve gemeenschap.” (gedeelte hadith Moeslim, Abou Auwaana en Abou Dawoed)

Ten tweede: “Wanneer we onze periodes hadden, beval de profeet (vzmh) ons een taillekleed aan te doen zodat haar echtgenoot vervolgens met haar kan liggen.” (Boekharie, Moeslim en anderen)

Ten derde: op gezag van één van de vrouwen van de profeet (vzmh) die zei: “Als de profeet (vzmh) iets van zijn vrouwen wilde die haar periode had, plaatste hij een kleed over haar geslachtsdelen en deed vervolgens wat hij wilde.” (Aboe Dawoed: Sahih)

[SIZE=3]Wanneer is het toegestaan om na de menstruatie seksuele gemeenschap te hebben?

Als zij schoon wordt van het menstruatiebloed en de bloeding is volledig gestopt, is het toegestaan voor hen seksuele gemeenschap te hebben nadat zij de plaats heeft gewassen waar het bloed vandaan kwam, of woedoe doet, of een volledig bad (ghoesl) neemt. Elke van deze drie alternatieven die zij doet maakt het toegestaan voor hen om seksuele gemeenschap te hebben, gebaseerd op Allah’s verklaring in de Qor-aan:

“Maar wanneer zij zichzelf hebben gereinigd, benader hen dan zoals Allah jullie bevolen heeft. Want Allah houdt van degenen die zich voortdurend naar hem keren en hij houdt van degenen die zichzelf zuiver en schoon houden.” (soerah al-Baqarah: 222).

Dit is het standpunt van Ibn Hazm, Ataa, Qataadah, al-Awzaa’ie en Dawoed az-Zaahirie en van Moedjahid, zoals ibn Hazm zegt: “Al deze drie zijn een reiniging – dus welke zij gebruikt na het einde van haar periode, daarna is zij wettig voor haar echtgenoot.”

Insha Allah gair

Fi amani-llah

Wa salaam

Al Amin
mashallah aaaaaaaaallllllllllllllllaaaaaaaaahu akbar alhamdolilah heb ik mijn antwoord hier op gevonden mashallaaaaaaaaaaaaaaaaaah mashallaaaaaaaaaaaaaaaaaah broeder

moge allah swt je daarmee belonen mashalaaaaaaaaaaaaaaaaah echt goed van je broeder

oem rabi3ah

21-07-2002, 16:14
Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,

By the way abuhafs ken je umrijan???????

Ze is mashaallah, vooral koraanles van haar is gewoon mashaaaallah!

Ja volgens mij is ze op vakantie want ik heb haar niet meer gezien in de moskee.

Maare ga zo door abuhafs mashaallah.

Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe.

21-07-2002, 20:47
amien abuhafs amien!

haha ik kan niet wachten tot ze terug is inschaallah!

ina allahoe ma3a essabirien.

salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
jullie zuster fi dien.

21-07-2002, 20:57
salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe

mominaaaaaaaaaa where are you?????

hahahahha meissie hoe gaat het met jou????????

Ik hoop inschaallah goed! Mis je enne ik ga je pmsen inschaallah!

Kom j vanavond even online???? ik bedoel op marokko.nl
inschaalah kletsen we dan ff.

oh trouwens hahahah meet tips nodig??? enne hoezo niet verwacht????

wejouw schem, is toch normaaaaaaaal!!!!!!!!!!!

Nou meid ik ga offline.

salaam moe3liekoem wara7matoelahi wa barakatoe,
jullie zusje.

Pagina's : 1 [2]