Bekijk volle/desktop versie : wie is er zo vriendelijk om me te helpen met mn scriptie



08-03-2007, 21:25
Dit vinden jullie vast wel leuk, dus help me


Nou kijk,
ik hou mn scriptie over de allochtone jongeren. Onderzoeksvraag: Hoe begeleid ik allochtone jongeren?(in een jongerencentrum)
Ik heb al een paar onderzoeksvragen. Ik weet alleen nog niet of ze goed genoeg zijn:

De geschiedenis van de allochtonen in Nl:
- gastarbeiders
- immigratie

Hoe groot is de vrijheid van de allochtone meiden?
- Islam
- cultuur
- toen & nu

Hoe bereik ik, via een jongerencentrum, de allochtone meiden?
- sociale controle
- Omgeving
- verschil in culturen(turken, marokkanen, etc.)

En nu kom ik niet verder!
Ik moet nog 2 onderzoeksvragen hebben voordat ik verder kan.
Dan moet ik ook nog kijken hoe ik dit allemaal in godsnaam ga onderzoeken. Het meeste kan ik wel bereiken via mijn stage(jongerencentrum)

Maar iemand nog goede ideeën?

08-03-2007, 21:31


De verwestering, mensen vergeten tradities en waar ze vandaan komen.

Het geloof, hoe meer en meer mensen steeds minder en minder doen voor het geloof.

En misschien nog iets over vrouwen met een hoofddoek die ambitie hebben en
carriere maken, om tegenwicht te bieden voor het keukenmeidbeeld dat sommige Hollanders hebben.

Zijn geen vragen, meer onderwerpen maar de vragen kan je zelf wel verzinnen.

08-03-2007, 21:36

Citaat door shabbentayebb:
De verwestering, mensen vergeten tradities en waar ze vandaan komen.

Het geloof, hoe meer en meer mensen steeds minder en minder doen voor het geloof.

En misschien nog iets over vrouwen met een hoofddoek die ambitie hebben en
carriere maken, om tegenwicht te bieden voor het keukenmeidbeeld dat sommige Hollanders hebben.
Zijn geen vragen, meer onderwerpen maar de vragen kan je zelf wel verzinnen.



Danke!
Hier kan ik denk ik wel wat mee. Dan verzin ik wel een vraag over emancipatie onder de allochtone vrouwen.

Verder wil ik meer iets over de jongens, of de allochtone jongeren in het
algemeen.
Someone?

08-03-2007, 21:49
Niet echt veel wat hier wordt gezegd :s

Misschien wat over actuele problemen onder de jeugd? Google eerst en check met dat bureau van statistieken en ondervraag jongeren dan in dat centrum, kijken of het een beetje overeenkomt met het beeld dat de media en statistieken weergeven.

Of over hun toekomstperspectief, hoe pessimistisch of optimistisch ze zijn, waar ze zich zelf over een x aantal jaar zien en waar ze zichzelf graag zouden zien, welke factoren dat bemoeilijken etc..

08-03-2007, 21:56



Citaat door shabbentayebb:
Niet echt veel wat hier wordt gezegd :s

Misschien wat over actuele problemen onder de jeugd? Google eerst en check met dat bureau van statistieken en ondervraag jongeren dan in dat centrum, kijken of het een beetje overeenkomt met het beeld dat de media en statistieken weergeven.

Of over hun toekomstperspectief, hoe pessimistisch of optimistisch ze zijn, waar ze zich zelf over een x aantal jaar zien en waar ze zichzelf graag zouden zien, welke factoren dat bemoeilijken etc..



Wow, Thx! zoiets wil ik ja!
Maar weet dus alleen niet zo goed hoe ik hiervan een onderzoeksvraag kan maken. Misschien dat ik het alleen als stelling kan gebruiken. Ik moet er namelijk ook 2 stellingen bij toevoegen.
Maar dat idee van statiesken opzoeken en vergelijken met de realiteit is een goed idee!
Alleen ga ik nog niet echt beginnen met mn scriptie. Wil eerst even allerlei ideeën op papier hebben. Maar er wordt hier idd niet veel geholpen

08-03-2007, 23:30

Citaat door kimatje_88:
Wow, Thx! zoiets wil ik ja!
Maar weet dus alleen niet zo goed hoe ik hiervan een onderzoeksvraag kan maken. Misschien dat ik het alleen als stelling kan gebruiken. Ik moet er namelijk ook 2 stellingen bij toevoegen.
Maar dat idee van statiesken opzoeken en vergelijken met de realiteit is een goed idee!
Alleen ga ik nog niet echt beginnen met mn scriptie. Wil eerst even allerlei ideeën op papier hebben. Maar er wordt hier idd niet veel geholpen


Graag gedaan, vind dat zelf namelijk ook interessant.

08-03-2007, 23:50

Citaat door shabbentayebb:
Graag gedaan, vind dat zelf namelijk ook interessant.



mooi!