Bekijk volle/desktop versie : Betekenis..?



08-03-2007, 11:37
Assalaam alikoem waramtullahi wabaraktoehAllah,

Ik wil graag weten wat de 'islamitische betekenissen' zijn van deze namen. Ik heb al gekeken op een aantal site's met namen maar er staan geen islamitische betekenissen bij. Ik wil dus weten of iemand zo hete in de tijd van Mohammed en wie dat was etc.

1. Nazeeyah
2. Nouhaila
3. Soummayyah

Hopelijk kan iemand mij met de juiste informatie helpen inshaAllah.


WhiteRose.

08-03-2007, 11:41



Citaat door WhiteRose:
Assalaam alikoem waramtullahi wabaraktoehAllah,

Ik wil graag weten wat de 'islamitische betekenissen' zijn van deze namen. Ik heb al gekeken op een aantal site's met namen maar er staan geen islamitische betekenissen bij. Ik wil dus weten of iemand zo hete in de tijd van Mohammed en wie dat was etc.

1. Nazeeyah
2. Nouhaila
3. Soummayyah

Hopelijk kan iemand mij met de juiste informatie helpen inshaAllah.


WhiteRose.


1. Nazeeyah: Eerlijkheid. Wallahoe a3lam.
2. Allahoe a3lam.
3. Soumaya: De moeder van 'Ammaar en is de eerste martelaarster van de islaam.

08-03-2007, 11:43
MashaAllah, djaazaki Allahoe gayren.

Ik hoop dat iemand anders mij kan vertellen of Nazeeyah en Nouhaila islamitisch is?

08-03-2007, 11:44
Wa djazakie.

08-03-2007, 11:49


Nog iets over Soumaya radiyya Allahoe 3anha:

De moeder van 'Ammar (Soumaya) en de vader van 'Ammar (Yassir). De mensen van de Qouraish namen alle moslims (meerderheid) gevangen en zij beveelde de moslims om te zeggen dat Uzza de God is of dat er meerdere Goden zijn en dan Allah niet bestaat.

Die mensen bleven standvastigheid hebben en bleven zeggen dat er 1 God is en dat Mohammad zijn profeet is, sommige van hen werden vermoord, sommige gestenigd, sommige (Bilal) werd er een zware steen op hun buik gelegd (hij werd uiteindelijk niet vermoord) -waarbij hij 'Ahadoen Ahad bleef herhalen, Wallahoe akbar!- uiteindelijk was de meerdeheid van die moslims dood

De Zoon van Soumaya en Yassir die werd ook gemarteld en was op het nippertje niet gestorven, de sahaba's gingen naar die plek en vonden Amaar aan een boom vastgekneld, de profeet kwam naar hem, Amaar was aan het huilen omdat hij de profeet salla Allahoe 3alayhi wa sallam en Allah uitmaakte toen zijn ouders gemarteld werden, de Profeet zij tegen hem: "Wees blij want jouw ouders zijn in het Paradijs" En Soumaya was de eerste martelaarster in de Islam.

08-03-2007, 11:51
Barak Allahoe fiek!

10-03-2007, 10:51
Up!?

10-03-2007, 12:58

Citaat door WhiteRose:
Assalaam alikoem waramtullahi wabaraktoehAllah,

Ik wil graag weten wat de 'islamitische betekenissen' zijn van deze namen. Ik heb al gekeken op een aantal site's met namen maar er staan geen islamitische betekenissen bij. Ik wil dus weten of iemand zo hete in de tijd van Mohammed en wie dat was etc.

1. Nazeeyah
2. Nouhaila
3. Soummayyah

Hopelijk kan iemand mij met de juiste informatie helpen inshaAllah.

WhiteRose.


Walaykom Salaam Warahmatolah Wabarakhatoh,

1) Nazeeya = Optimistic and full of hope
http://www.islamfortoday.com/female_names.htm

2) ??

3) Sumaiyaa = Proper name
http://www.islamfortoday.com/female_names.htm

"The first woman in Islam who wore coloured garments was shumaylah; wife of al-Abbas and she was also the first to prepare perfume; again the daughter of Ali bin Ibrahim was a narrator of Hadith, known by this name."
http://www.muslim-names.co.uk/muslim-baby-girl-names-S-10.html

Wasalaam.

11-03-2007, 20:17
Barak Allahoe fiek aghie.

Weet je ook of Nazeeya iemand was uit de tijd van Mohammed ?

11-03-2007, 20:47

Citaat door WhiteRose:
Barak Allahoe fiek aghie.

Weet je ook of Nazeeya iemand was uit de tijd van Mohammed ?


Wa feekie baraka Allaah, nee zuster sorry, ik heb nooit van deze naam gehoord.