Bekijk volle/desktop versie : geen kinderen?



18-07-2002, 15:01

Citaat door dina123:
lieve zusters/broeders,

Graag zou ik een moeilijke discussie willen openen.
Het gaat over als je getrouwd bent en misschien géén
kinderen kunt gaan krijgen.
Hoe moet je daar mee omgaan??
Wat voor stappen kun je dan ondernmen, als medisch niets
meer mogelijk is??
Zijn er mensen die dit ook meemaken??
Of hebben meegemaakt??
Hoe reageert omgeving hierop??
Hoe wordt je dan behandeld door je familie/kennissen/vrienden??

Ik zou het op prijs stellen als er mensen
zijn die hierover willen praten.
.

23-07-2002, 11:29


Goh ik denk dat het heel erg moet zijn als je kinderen wilt, en je kan
er geen krijgen.
Weet je, ik zou dan gewoon een kindje uit Marokko adopteren, er zijn zoveel kinderen in de wereld die geen thuis hebben, die jij wel kan geven.
Bovendien, krijg je er heel veel hasanaat voor.

Take Care

24-07-2002, 14:59
Hoi,

ik zelf weet niet wat ik zal doen als blijkt dat er geen enkele mogelijkheid is om kinderen van mijzelf te krijgen.
Ik heb het wel met mijn zus meegemaakt, zij zelf kan geen kinderen krijgen, na twee lange jaren intensief proberen en allerlei medische ingrepen en probeertjes enz, enz. stond er voor haar een beslissing vast.
Zij stelde aan haar man voor om van haar te scheidden en een andere vrouw te zoeken die wel kinderen kon krijgen, zij stelde dit aan hem voor omdat zij zelf weet hoeveel hij van kinderen houdt.
Maar goed haar man heeft haar toen duidelijk te kennen gegeven dat ie voor had had gekozen met kinderen of zonder kinderen.Het maakte hem niks uit en daarmee was het voor hem disscussie gesloten, nu leven zij gewoon gelukkig met elkaar en zonder kindern.
Alhamdoelillah zal Allah hun toch hopelijk nu gelukkiger met elkaar maken door hun een kind te schenken.
De meeste mensen in haar omgeving vonden het hartstikke knap en bemoedigend van haar dat ze haar man voorstelde om een andere vrouw te zoeken ja en sommige andere mensen die hebben gewoon geen hart.


groetjes

04-10-2002, 11:51
Ik ken er een aantal in mijn omgeving die kinderloos zijn. Natuurlijk was het op het eerste moment, dat de mensen ervan uit gingen dat de vrouw geen kinderen kon krijgen. Maar na jaren onderzoeken, bleek de man onvruchtbaar te zijn.
Een andere stel hebben alles geprobeerd en na 20 jaar samen, en niet bezig zijn met zwanger worden, hebben ze nu een tweeling. Koelshi 3anda Allah, dat moeten we niet vergeten. Tuurlijk zal een stel schrikken, als ze horen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Maar er zijn sommigen tussen die niet willen inzien dat het met lmaktab te maken heeft en het lot in handen van Allah ligt. Wat gaan zij dan doen, gaan allerlei tovanarij gebruiken en kruiden, waardoor het resultaat dan toch het zelfde blijft.
Ik zal maar zeggen tegen de genen die geen kinderen kunnen krijgen, zeg lhamdoulilah, want alles is aan hem. En er zijn talloze ouderloze kinderen, die maar al te graag in een warm liefdevolle gezin willen opgroeien.
groetjes.

05-10-2002, 14:31


Sommige vrouwen worden geboren zonder baarmoeder en sommige krijgen pas later last van hun baarmoeder of eicel na een kind te hebben gebaard zelfs, het komt namelijk voor dat een vrouw daarna onvruchtbaar raakt, alhoewel die "lucky" is omdat ze al een kind op de wereld heeft gezet. De bevalling dus meegemaakt en zal opvoeding ook mee kunnen maken, wat een geboren onvruchtbare vrouw niet mee zal maken jammer genoeg.

Het kan soms ook aan de man zelf liggen. Een man kan namelijk ook onvruchtbaar zijn en de vrouw zal denken dat het aan haar ligt. De oorzaak is dan geen of TE weinig zaadcellen. Of de zaadleiders kunnen verstopt zijn. Het hoeft dus niet altijd aan de vrouw te liggen.

Mocht ik geen kinderen kunnen krijgen (afkloppen), dan zal ik zeer zeker kinderen adopteren. Ik zal natuurlijk alles doen om ervoor te zorgen dat ik ze wel kan krijgen. Alle medicijnen uitproberen (al bestaan ze niet in de medische wereld -drogist- en alleen in dorpen/rimboe's). Ik hou te veel van kinderen om het zomaar op te geven. Maar ik zou zeer zeker kinderen adopteren.

09-10-2002, 09:34
Hoi,

Voorzover ik weet is het niet toegestaan, dat is ongeveer hetzelfde als donorzaad.

09-10-2002, 09:37
wat is dat icsi. een kennis van me heeft ook een lang traject moeten doorlopen en nu is ze ook zwanger van een tweeling.

Ik vraag me af of dat allemaal wel gezon id, maakt zo'ICSI veel zaadcellen wakker of zo, dat er tweelingen uit voorkomen? Ik vraag het me echt af.

09-10-2002, 09:43
ICSI is het zelfde ongeveer als IVF.
Omdat er meerdere eitjes tegelijk bevrucht worden, is de kans groot dat het een meerling wordt.

09-10-2002, 10:04
Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen dan zie ik mijn man zeker wel een tweede vrouw nemen denk ik, hij is dol op kinderen, maar zodra hij een tweede vrouw neemt ben ik weg!!! hahaha

Het verschilt gewoon per man, als je man gelukkig met je is, dan speelt geen kinderen kunnen krijgen een wat kleinere rol, dan wanneer hij ongelukkig met je is, en ook geen kinderen met je kan krijgen dan is ie zo weg denk ik hoor.

Veel nichten van mij, kunnen soubhanlah geen kinderen krijgen, terwijl alles oke is, zowel hun mannen als zijzelf. maar ik heb eens om mij hen gekeken en het valt mij op dat de vrouwen die in het begin lang de pil geslikt hebben, dat juist die vrouwen na het stoppen van de pil, heel lang geen kinderen kunnen krijgen.

En ik moet je eerlijk zeggen dat dit vooral bij de marok. vrouwen is, want de nl. ladies slikken hem al vanaf hun 14 e of zo en kunnen wel snel kinderen krijgen.

Straks als ik een bruiloft heb gegeven zal ik misschien de eerste 6 maanden de pil slikken en daarna overgaan op iets anders, want die pil is 3 keer niks.

ook al zegt de dokter dat dit maar een fabeltje is, volgens mij zit er wel een kern van waarheid in.

Wat is jullie mening hierover, is dit ook opgevallen of zie ik spoken.

16-10-2002, 12:30
Als je trouwd met degen van wie je houdt
houdt is hij met jouw getrouwdt om jouw niet om de kinderen die junt baren eventueel!!

salaam oe halajkoem

17-10-2002, 14:38
damnnzz t lijkt me echt zooo erg als je geen kinderen kan krijgen

denk dat ik dan seriues zou gaan nadenken over adoptie.. ik heb om eerlijk te zijn helemaal geen idee hoe de Islaam daar tegenover staat..
zou iemand dat mij eigenlijk kunnen vertellen? ben t me gaandeweg t schrijven van dit bericht.

17-10-2002, 18:59
ADOPTEER MOi!!

12-01-2009, 02:30


UP voor de topic uit 2002

23-02-2009, 23:32
up voor deze oude topic
ik voel me depri