Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



20-04-2007, 01:26

Citaat door ElOmr:
gair

maar buiten dit ben je het dus met mij eens dat je deze hadith ( ongeveer )ook kunt vinden in boeken van ahl al sunnah ?


Ja, Talha en Zubayr ra wouden de qatilin van Uthmaan ibn Affan gestraft zien, en ook de gouverneur van Syrie wou deze mensen niet ongestraft laten.

Hun enige misverstand was, dat ze direkte actie wouden zien, en Ali ra dit voor een tijd wou uitstellen,

20-04-2007, 09:35


Dit was inderdaad de aanleiding van Muawiyyah's opstand, en daarom ben ik het niet eens met de Shia over de uitspraak dat het was omdat Muawiyyah de ahlul bayt haatte.

Muhammad zei dat we mensen moeten beoordelen op hun handelingen, intenties kunnen wij immers niet zien.

20-04-2007, 09:37

Citaat door ElOmr:
de media zegt dat maar wie zegt dat dit waar is ?
waarom zijn het niet de amerikanen / joden ?

Fitna is hun vuile vak ! zoals die ene keer waarbij 3 englse soldaten gekleed als suniiten '( of shieeten weet niet meer ) bommen wouden
plaatsen in een moskee ! dat zegt voor mij meer dan genoeg
en spijtig dat sommige dit niet inzien

Inderdaad, Muqtada as Sadr riep laatst nog op om tegen de Amerikaanse bezetting te strijden, en niet tegen elkaar.
En ik las dat Sunni's zich nu ook bedreigd voelen door de aanwezigheid van Salafi Jihadi's.

20-04-2007, 09:42

Citaat door Hamza_T:
Inderdaad, Muqtada as Sadr riep laatst nog op om tegen de Amerikaanse bezetting te strijden, en niet tegen elkaar.
En ik las dat Sunni's zich nu ook bedreigd voelen door de aanwezigheid van Salafi Jihadi's.


HAMZA_T
wat bedoel je met suggestieve vragen

20-04-2007, 09:46


Je vroeg 'is Fatima Zahra vermoord door Sahaba', terwijl je ook kon vragen 'hoe is de biografie van Fatima Zahra' ?

20-04-2007, 15:46

Citaat door Hamza_T:
Je vroeg 'is Fatima Zahra vermoord door Sahaba', terwijl je ook kon vragen 'hoe is de biografie van Fatima Zahra' ?


ow sorry
maar komt op het zefde neer
weet jij het antwoord ????????????

20-04-2007, 19:31

Citaat door Hamza_T:
Dit was inderdaad de aanleiding van Muawiyyah's opstand, en daarom ben ik het niet eens met de Shia over de uitspraak dat het was omdat Muawiyyah de ahlul bayt haatte.

Muhammad zei dat we mensen moeten beoordelen op hun handelingen, intenties kunnen wij immers niet zien.


hoe verklaar je de vervloeking ?

20-04-2007, 20:30
hamza, nogmaals waarom krijg ik van jou een rode punt. kinderachtig hoor

20-04-2007, 21:20

Citaat door laila2:
hamza, nogmaals waarom krijg ik van jou een rode punt. kinderachtig hoor


laat hem
je hebt toch van mij een punt gekregen ik weet niet of ik wat heb teruggekregen
Mensen uit Bos en Lommer zijn gevaarlijk

20-04-2007, 21:32

Citaat door Yunus:
Ok, beter. Dus imamat staat nergens in de Quran zoals jullie deze bedoelen. Zoals 12 imams die om een beaalde tijd verschijnen etc. Een usul e deen , een ilaar staat niet in de Koran vermeld. Maar je wordt wel een mushrik als je er niet in gelooft. Het grappige is dat het ook niet in de hadith staat vermeld.
Ik weet het niet zeker of het staat of niet misschien kan het ook zijn dat het in ander woord(en) gebruikt is zoals Shia werd ook Hezbollah genoemd.
Imam is gebaseerd op Imamaat slechter nog Imam is afhankelijk en bestaan van Imamaat! Als Imamaat(leiderschap) niet bestaat in Islam, koran, sunna, waarom staat in koran Imams(leiders). Porbeer niet koppig te zijn en gebruik meer je verstand dan je haat jegens Shia Ali. Allah swt is ook niet gezien en moeten we nu concluderen dat Allah swt stagfirullah moge Allah mij genadig zijn dat Hij swt niet bestaat? Imamaat is overal en alles. Zoals verkiezingen als GEEN verkiezingen zijn dan kan niemand zich een leider maken. Dit is heel logisch.


Citaat:
Is dat zo? Waar staat imamat in de Sunnah? Met imamat bedoel ik geen imam, een leider , een amin al m’minin, een periode van khilafah, een boek, een weg, maar de “imamah” van de shia’s mbt de 12 imams en de bedachte karakteristieken van dit concept.
Sunna(traditie) elke keer als Profeet Mohammed saws Madina voor dagen of weken verliet liet hij ook een minster achter zoals:
Wanneer hij voor Badr vertrok liet hij voor zijn minister: Abu Lubabah.
Voor Doumat Al-Jendal: Ibn Arfatah
Voor Banu Quraidhah: Ibn Om Maktoom en hij benoemde hem ook voor hun Qirad.
Voor Banul-Mustalaq: Abu Tharr.
Voor Khaibar: Numailah.
Voor Mekka: Abu Raham.
Voor Tabuk: Amir ul Mumineen Ali alaihe salam
Voor Pilgrim: Abu Dujanah
En zo achterlijk zijn jullie. Als hij voor maar dagen of weken de umma verliet liet hij een minster, opvolger, Imam(leider) achter en wanneer hij voor goed deze natie donya verliet liet hij geen opvolger en dat is een logica van ahle sunnat en hun verstand.


Citaat:
Je hebt altijd tijd om Abu Bakr Sadiq ra een hypocriet te noemen , zoals je in jou post doet die ik nu zit te quoten
Jij hebt ook geen respect voor mij Imams dus geef mij een reden waarom ik respect voor jou Imam moet tonen??? Tentweede hij behoorde tot sahaba's en Allah swt noemde groot deel van hun hypocrieten tijdens het gevecht van Mout, omdat ze de kracht van Allah swt in twijfel namen, maar Allah swt en zijn boodschapper had overwinning aan hun belooft. En er waren ook goeie sahabis die in ander aya GEPREZEn worden door hun moedigheid zoals Imam Ali alaihe salam. Dankzij wonnen de Moslims het oorlog en natuurlijk het idee van Salman Farsi!! De scheven perzen die je noemde!


Citaat:
Wilayat van Ali ra? dus wie niet in deze innovatie der innovaties gelooft is een mushrik. Of een ongelovige. Dan zijn 80 % van de Ahl Al Sunnah moslims ongelovigen.
Hiermee kom ik terug op “imaamt”. Dat Ali ra de 1ste in de reeks van imams is (v/d 12).
Wij hebben Ali alaihe salam geen waliullah gemaakt noch een Imam, maar ons einige Schepper Allah swt. Zoals u zei al iemand Rasullah Mohammed saws ongehoorzaam is dan is hij een kafir zo ook bij Ali as. Wie niet in de waliaat van Imam Ali as gelooft is een mushrik, want Allah swt hield van hem en Ali van zijn Schepper Allah swt en dankzij hem(Ali as) bestaat de Islam nog, kon Islam toen voortgezet worden dankzij de toestemming en kracht van Allah swt. Hoe kunnen jullie de waliaat van zo een groot man in wereld geschiendenis in der tijden weigeren. Hoe stom en idoot kan je zijn om de Kennis van Abu Bakr met Ali as te vergelijken terwijl Abu bakr huilde om zijn kennis. Een hypocriet en dwaas bent u werkelijk.


Citaat:
Dus er staat helemaals niks over “imamat” in de Koran, amar wel over imam, feit is,
Imamat en imam hebben een groot verschil in jullie ogen. Abu Bakr sadiq ra was een imam, maar hij was niet een imam van de “imamat” maar het bewijs van “imamat” heb je proberen te bewijzen, en hierboven zeg je dat het NIET in de Koran staat. Dan was volgens jullie logica Abu Bakr sadiq ra ook een imam in de reeks van de 12 imams die nergens een basis kennen noch een bewijs hebben.
Kijk lees mijn berichten wat jij ervan maakt. In ons ogen(shia) is juist GEEN verschil tussen Imamaat en Imam die twee zijn van elkaar afhankelijk. Zonder Imamaat(basis) bestaat geen Imam. Tentweede schuif aub Abu bakr niet met ons Imams. De Twaalvers as waren de Imams van UMMA dien Islam en Abu bakr niet en dat is het verschil tussen deze Imams. Kan een baby zonder zijn ouders geboren worden? Een Imam kan niet bestaan zonder Imamaat voor de duizendste keer.


Citaat:
Je hebt geen antwoorden, dat je niet durft te reageren, en Moge de meest verhevene jou hersenen laten koken voor het feit dat je Abu Bakr sadiq ra een hypocriet noemt.
Zet je daden in een schotel, en ga voor Allah swt staan en weeg je daden tegenover die van Abu Bakr.
Ewa ik noem hem een hypocriet en dat was hij ook alsof hij masum was. tentweede ga de koran lezen kom je gau achter dat moslims en metgezellen groot deel hypocrieten waren zoals ik al zei lees het gevecht van Mout a onwetend en als je het niet kan vinden kan ik je met detail van detail het verhaal vertellen. Zonder leugens en propagenda erin die allemaal vervalst zijn.


Citaat:
Dit is een openlijke leugen. Het wordt niet ondersteund door enige sahih bronnen. Enkel shiitische en m’tazili bronnen die geen autoriteit kennen en emest waarschijnlijk verzonnen zijn in de hoop op rafida zielen te winnen.
Het feit is dat jullie de leugens vertellen. Dit was al in de tijd van Imam Ali alaihe salam. Imam Ali as had veel vijanden en dankzij de 3e khalief werd hij nooit of zijn familie tot een belangrijk man in de regering van Islam. Zo kwamen niuwe generaties en moslims terwijl ze Imam Ali alaihe salam en zijn verhalen niet konden weten. Osman maakte zijn familie tot belangrijkste functies in de Islam en zij waren de GROOTSTE vijanden van Imam Ali as en van Profeet Mohammed saws en later bleek het ook zo dat Muawyah en Yazid tegen Imam Ali as en Imam Hossain as vochten.


Citaat:
Hij noemt Abu Bakr ra een munafiq. Broeder, ontwijk deze discussie, en ik raad iedereen om niet meer op deze shit te reageren.
Is de bloed van Abu bakr rooier dan mijn bloed? of ander miljoenen shia. Hij heeft zondes begaan hij heeft de Khaliefaat van Imam Ali as ontnomen. Jij noemt mijn Imams arrogant, nep, dwalend, rafida dus wat geeft mij de eer om respect voor jou miezerige sekte te hebben??

20-04-2007, 21:43

Citaat door Yunus:
Is het niet waar om al haqq te spreken? Als de sahaba worden aangevallen met woorden, dan horen wij geen antwoord te geven? Als hij zegt, De shia geloven dat ALLE sahaba murtadien werden behalve 4, moeten wij de gelovigen sussen met oww zeg niks en knik gewoon ja, want fitna fitnah, dit zijn feiten. Hij heeft niemand uitgescholden. Dat hij mede door dat hij de Sahaba verdedigd een jood wordt, en dat jij zijn citaat goed probeert te praten vind ik spijtig.

Ahle sunnat zegt dat IEDER van sahaba waren goed terwijl profeet Mohammed en koran anders beweren:
Er was eens een discussie tussen Khalid Ibn Al-Walid en Abdul Rahman Ibn Awf wanneer Khalid aantal leden van Banu Jadhimah had vermoord.
Al-Tabari in zijn History part 3, page 68

The Messenger of God sent Khalid as a missionary for Islam (not as a fighter). Khalid exceeded the order of the Messenger and killed a number of men from Banu Jadhimah after he gave them the assurance of no-harm.

Some men from Banu Jadhimah had killed Al-Fakih Ibn Al-Mughirah Al-Makhzumi, uncle of Khalid, and Awf Ibn Abd-Awf, father of Abdul Rahman, before the conquest of Mecca. Now Khalid acted in revenge in spite of the Prophet's orders.

In their heated dialogue, Abdul Rahman said to Khalid: "You followed the method of the pre-Islamic era." Khalid said: "I only avenged the killing of your father." Abd Al-Rahman: "You lie. I already killed the killer of my father, but you avenged the killing of your uncle."

Their heated argument led to a verbal abuse on the part of Khalid. When the Prophet found out about it, he said to Khalid: "...Khalid, leave my companions alone. By God, should you have a piece of gold the size of Uhud Mountain, and you spend it in the path of God, your charity would not compare to a morning or evening trip in defense of Islam by any one of my companions." (Ibn Hisham, in his Sirat of the Prophet, part 2, page 421).

This statement of the Prophet indicates that Khalid was not considered a companion of the Prophet because he told him to leave his companions alone.

Thus, the Prophet clearly indicated that Khalid is not one of his companions. Yet, this statement was uttered by the Prophet after the conquest of Mecca (which took place two years after Khalid adopted Islam, shortly after the pact of Al-Hudaybiyyah).

The exclusion of Khalid from the community of the Prophet's companions means the exclusion of thousands of companions who adopted Islam during the time of the Prophet, who met the Prophet, and who prayed behind him.

Shia zeggen er waren in getallen goeie metgezllen en sunni zeggen nee ieder metgezel.
Sunnis claimen met deze koranvers dat ze gelijk hebben:
"Muhammad is the Apostle of God; and those who are with him are firm against unbelievers, compassionate towards one another. You see them bowing and prostrating, seeking grace from God and His satisfaction ... The mark of prostration shows on their faces... Allah has promised those among them who believe and do righteous deeds forgiveness, and a great reward." (ch. 48. v. 29)

Thus, the Almighty described the companions of the Messenger as firm against the unbelievers, merciful among themselves; and that they bow and prostrate. The mark of their prostration shows on their foreheads; and that Allah promised those who believe and do righteous deeds forgiveness and a great reward.
All these descriptions substantiate the piety and virtue of the companions. The verse, however, does not include all the companions. It only includes the companions who were firm against the unbelievers, merciful among themselves.

Thus, the companions who were not firm against the unbelievers or were unmerciful to the believers would not be included by the verse.

It would be only logical to say that those who shed the blood of Muslims without justification in civil wars such as Talhah, Zubayr, and Mu'awiyah are not included in this Qur'anic statement, plus all companions who joined them in their unrighteous wars against Imam Ali, and those who divided the Muslims and destroyed their unity.

Furthermore, the end of the verse clearly indicates that the praise was not to include all the companions because it declares that only those who believed in Islam and did good deeds will be entitled to forgiveness and great rewards.

One of the verses which is offered as evidence of the righteousness of all the companions of the Prophet is the following:

"And the early Muslims from the Meccan migrants and the Medinite Ansar (the helpers) and those who followed them with their good deeds, Allah is well pleased with them, and they are well pleased with Him; and He has prepared for them gardens beneath which rivers flow, to dwell therein forever. That is the mighty achievement." (ch. 9, v. 100)
This verse, however, speaks of the virtue of the migrants and Medinites who adopted Islam at the early state of the Islamic era. Thus, it does not include the thousands of the companions who adopted Islam after the Hudaybiyyah truce or after the conquest of Mecca. These were not from the early Muslims. Their Islam took place about twenty years after the proclamation of Islam and about eight years after Hijrah.
Another verse which is cited for the righteousness of all companions is the following:

"Allah was well pleased with the believers when they swore allegiance unto thee beneath the tree; He knew what was in their hearts, and He sent down tranquility to them and rewarded them with a speedy victory..." (ch. 48, v. 18)
This verse also does not include all the companions who declared their Islam after signing the Hudaybiyyah pact which took place during the sixth year after Hijra. The declaration of the allegiance to the Prophet under the tree took place shortly before signing the pact.
The companions who gave allegiance under the tree at Hudaybiyyah were about fourteen hundred.

It is worthy to mention that a number of students of the companions (such as Sa'id Ibn Al-Musayyab and Al-Shi'abi and Ibn Sirin) said that the early migrants were those who prayed to the two Qiblas (Al-Masjid Al-Aqsa and Al-Ka'bah). (Abu 'Umar Yusuf Ibn Abd-Barr, Al-Isti'ab part 1, pages 2-3)

20-04-2007, 23:06
schaam jullie toch

21-04-2007, 01:34



Citaat door laila2:
hamza, nogmaals waarom krijg ik van jou een rode punt. kinderachtig hoor

Welke Hamza?

21-04-2007, 02:51

Citaat:
Ik weet het niet zeker of het staat of niet misschien kan het ook zijn dat het in ander woord(en) gebruikt is zoals Shia werd ook Hezbollah genoemd.
Imam is gebaseerd op Imamaat slechter nog Imam is afhankelijk en bestaan van Imamaat! Als Imamaat(leiderschap) niet bestaat in Islam, koran, sunna, waarom staat in koran Imams(leiders). Porbeer niet koppig te zijn en gebruik meer je verstand dan je haat jegens Shia Ali. Allah swt is ook niet gezien en moeten we nu concluderen dat Allah swt stagfirullah moge Allah mij genadig zijn dat Hij swt niet bestaat? Imamaat is overal en alles. Zoals verkiezingen als GEEN verkiezingen zijn dan kan niemand zich een leider maken. Dit is heel logisch.
Je maakt een totaal verkeerde vergelijking, we hebben het over een concept of het wel of niet in de Koran staat n jij vergelijkt het bestaan van Allah swt en het niet kunnen aanschouwen van Allah swt. Twee totaal verschillende dingen. Dat je jou aqedah op mischien baseert is iets zwaks, je kijkt niet kritisch. “ Imamat”en het woord “imam” zijn niet hetzelfde. “Imamat” van de shias is een compleet nieuw concept over 12 masumins (onfeilbaren). Het woord “imam” in de koran heeft zoals ik in eerdere posts heb aangegeven verscheidene betekenissen, zoals een leiders van het volk van israel, een boek, een leider der vromen, een leider van kufr, een weg etc. “Imamat” van de shias is niet overal en niet in alles, alleen in de fantasien van bepaalde figuren.


Citaat:
Sunna(traditie) elke keer als Profeet Mohammed saws Madina voor dagen of weken verliet liet hij ook een minster achter zoals:
Wanneer hij voor Badr vertrok liet hij voor zijn minister: Abu Lubabah.
Voor Doumat Al-Jendal: Ibn Arfatah
Voor Banu Quraidhah: Ibn Om Maktoom en hij benoemde hem ook voor hun Qirad.
Voor Banul-Mustalaq: Abu Tharr.
Voor Khaibar: Numailah.
Voor Mekka: Abu Raham.
Voor Tabuk: Amir ul Mumineen Ali alaihe salam
Voor Pilgrim: Abu Dujanah
En zo achterlijk zijn jullie. Als hij voor maar dagen of weken de umma verliet liet hij een minster, opvolger, Imam(leider) achter en wanneer hij voor goed deze natie donya verliet liet hij geen opvolger en dat is een logica van ahle sunnat en hun verstand.
Dus Abu raham, Abu dunjanah , ibn arfatah etc zijn ook imams, maar niet de “onfeilbare” imams. Wij zijn achterlijk, de profeet SAW heeft meerdere malen indirekt aangegeven dat Abu Bakr Sadiq ra zijn opvolger zou worden. Het enige argument van Ali ra was, waarom hij niet het gebeuren bij Saqifah niet had bijgewoond. En fadak tussen Fatimah Zahra en Abu Bakr Sadiq ra. En Ali gaf Abu Bakr daarin gelijk. Wat betreft het leiderschap van Abu Bakr Sadiq ra, dat lees je hieronder.


1. 'Aisha said, "O my head!" Allah's Apostle said, "If that (i.e., your death) should happen while I am still alive, I would ask Allah to forgive you and would invoke Allah for you." 'Aisha said, "O my life which is going to be lost! By Allah, I think that you wish for my death, and if that should happen then you would be busy enjoying the company of one of your wives in the last part of that day." The Prophet said, "But I should say, 'O my head!' I feel like calling Abu Bakr and his son and appoint (the former as my successors lest people should say something or wish for something. Allah will insist (on Abu Bakr becoming a Caliph) and the believers will prevent (anyone else from claiming the Caliphate), " or "..Allah will prevent (anyone else from claiming the Caliphate) and the believers will insist (on Abu Bakr becoming the Caliph)." (Sahih Bukhari 9:89:324 and alternate narraration in Sahih Bukhari 7:70:570)

2. Ibn Abu Mulaika reported: I heard A'isha as saying and she was asked as to whom Allah's Messenger (may peace be upon him) would have nominated his successor if he had to nominate one at all. She said: Abu Bakr. It was said to her: Then whom after Abu Bakr? She said: Umar. It was said to her. Then whom after 'Umar? She said: Abu Ubaida b. Jarrab, and then she kept quiet at this. Sahih Muslim 31:5877

3. A'isha reported that Allah's Messenger (may peace be upon him) in his (last) illness asked me to call Abu Bakr, her father, and her brother too, so that he might write a document, for he feared that someone else might be desirous (of succeeding him) and that some claimant may say: I have better claim to it, whereas Allah and the Faithful do not substantiate the claim of anyone but that of Abu Bakr. (Sahih Muslim 31:1:5879)

4. ...[Muhammad said:] If death approaches me soon, the (issue) of Caliphate (would be decided) by the consent of these six men with whom the Messenger of Allah (may peace be upon him) remained well pleased till his death.... (Sahih Muslim 4:61:1151)

21-04-2007, 02:52
5. 'Amr b. al-'As reported that Allah's Messenger (may peace be upon him) sent him in command of the army despatched to Dhat-as-Salasil. When 'Amr b. al-'As came back to the Holy Prophet (may peace be upon him) he said: Who amongst people are dearest to you? He said: A'isha. He then said: Who amongst men? He said: Her father, and I said: And who next? He said: Umar. He then enumerated some other men. (Sahih Muslim 31:1:5876 and alternate narration in Sahih Muslim 31:1:5876)

6. When the illness of the Apostle of Allah (peacebeupon him) became serious while I was with him among a group of people, Bilal called him for prayer. He said: Ask someone to lead the people in prayer. So Abdullah ibn Zam'ah went out and found that Umar was present among the people and Abu Bakr was not there. I said: Umar, get up and lead the people in prayer. So he came forward and uttered "Allah is Most Great". When the Apostle of Allah (peace be upon him) heard his voice, as Umar had a loud voice, he said: Where is Abu Bakr? Allah does not allow that, and the Muslims too; Allah does not allow that, and the Muslims too. So he sent for AbuBakr. He came after Umar had led the people in that prayer. He then led the people in prayer. (Sahih Bukhari 1:11:633 also see Hadith of Abu Bakr leading the prayer)

7. "...Then Allah made Abu Bakr Caliph, and by Allah, I was never disobedient to him, nor did I cheat him. Then 'Umar became Caliph, and by Allah, I was never disobedient to him, nor did I cheat him. Then I became Caliph. Have I not then the same rights over you as they had over me?' I replied in the affirmative. 'Uthman further said, 'The what are these talks which are reaching me from you? As for what you ha mentioned about Al-Walid bin 'Uqb; Allah willing, I shall give him the leg; punishment justly. Then Uthman ordered that Al-Walid be flogged fort lashes. He ordered 'Ali to flog him and he himself flogged him as well." (Sahih Bukhar 5:58:212)

8. Ali bin Abu Talib came out of the house of Allah's Apostle during his fatal illness. The people asked, "O Abu Hasan (i.e. Ali)! How is the health of Allah's Apostle this morning?" 'Ali replied, "He has recovered with the Grace of Allah." 'Abbas bin 'Abdul Muttalib held him by the hand and said to him, "In three days you, by Allah, will be ruled (by somebody else ), And by Allah, I feel that Allah's Apostle will die from this ailment of his, for I know how the faces of the offspring of 'Abdul Muttalib look at the time of their death. So let us go to Allah's Apostle and ask him who will take over the Caliphate. If it is given to us we will know as to it, and if it is given to somebody else, we will inform him so that he may tell the new ruler to take care of us." 'Ali said, "By Allah, if we asked Allah's Apostle for it (i.e. the Caliphate) and he denied it us, the people will never give it to us after that. And by Allah, I will not ask Allah's Apostle for it." (Sahih Bukhari 5:59:728 and alternate narration in Sahih Bukhar 8:74:282)


Citaat:
Jij hebt ook geen respect voor mij Imams dus geef mij een reden waarom ik respect voor jou Imam moet tonen??? Tentweede hij behoorde tot sahaba's en Allah swt noemde groot deel van hun hypocrieten tijdens het gevecht van Mout, omdat ze de kracht van Allah swt in twijfel namen, maar Allah swt en zijn boodschapper had overwinning aan hun belooft. En er waren ook goeie sahabis die in ander aya GEPREZEn worden door hun moedigheid zoals Imam Ali alaihe salam. Dankzij wonnen de Moslims het oorlog en natuurlijk het idee van Salman Farsi!! De scheven perzen die je noemde!
De sahaba die bij uhud naar male ghanimah gingen, zijn ook vergeven, maar het ergste wat je kan doen, is een moslim, een khalil , en vriend van de profeet saw in de dunya en jennah een hypocriet noemen, en het meest hypocriete van jou hierbij is dat je geen bewijzen hebt. Ik heb niks tegen perzen, elke moslim heeft recht op mij, de shia ulama zijn diegenen die ik scheef noemde in hun tafsir van de Koran. Een voorbeeld is khomeini waarover er een fatwa is uitgesproken. En zeg niet dat er veel goede sahaba waren , in jullie ogen werden alle Sahaba met uitzonderin van 3 allemaal murtadien, (ongelovigen). Hieronder de bronnen die dit bewijzen, het zijn shia “hadith”.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272