Is het verplicht om neer te buigen op Aarde van Karbala' ?[/SIZE]
[SIZE=5][/SIZE]
[SIZE=2]Neen ![/SIZE]
[SIZE=2]Maar de Shi'ah prefereren om neer te buigen op de aarde van Karbala, vanwege het belang dat daaraan gegeven is door de Profeet (s) en de Imams uit zijn Familie (Ahl al-Bayt). Na de marteldood van Imam Husayn (a), raapte zijn zoon Imam Zayn al-'Abidin (a) er wat van op, verklaarde dat het heilige stof was, en stopte het in een tas. De Imams (a) waren gewoon erop neer te buigen en er een tasbih uit te maken, en ze declameerden Allah's lof erop.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
Ibn Shahrashub, al-Manaqib, vol. 2, blz. 251
[SIZE=5]is het een verplichting voor de shieeten ?[/SIZE]
[SIZE=2]Ze moedigden tevens de Shi’ah aan erop neer te buigen, met het begrip dat het niet verplicht was, maar met de gedachte aan een grotere beloning. De Imams (a) stonden erop dat het neerbuigen voor Allah slechts op schone aarde mocht en dat het bij voorkeur gedaan werd op de aarde van[/SIZE]
[SIZE=1]al-Tusi, Misbah al-Mutahajjad, blz. 511[/SIZE]
[SIZE=1]al-Saduq, Man la yahduruhu'l faqih, vol. 1, blz. 174[/SIZE]
[SIZE=2]Tijdens het bidden buigen we erop neer, niet als een verplichte daad, maar met het oog op de speciale betekenis ervan. Wanneer we geen pure aarde bij ons hebben, buigen we neer op schone grond, of iets dat daaraan ontsproten is. Het is jammer dat sommige mensen boosaardig volhouden dat de Shi’ah stenen aanbidden of dat ze Husayn (a) aanbidden. De waarheid is dat we alleen Allah aanbidden door neer te buigen op en niet tot de Turbah. En we aanbidden nooit Imam Husayn, Imam Ali, of de Profeet Mohamed (s). We aanbidden alleen Allah, en het is volgens het gebod van Allah dat we alleen neerbuigen op pure aarde. [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Conclusie: Dit is de reden waarom Shi'ah Moslims kleine plakaten met zich meedragen, gewoonlijk gemaakt van de aarde van Karbala, dat hen in staat stelt neer te buigen op dit ten zeerste aanbevolen voorwerp en de sunnah van de Profeet (s) te volgen.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE][SIZE=2] [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=1]Sunan Abu Dawud, Urdu Edition, page 381, 376: [/SIZE]
[SIZE=1]"The Prophet (s) had the sign of Mud on his forehead and Nose, due to prostration on Mud"[/SIZE]
[SIZE=1]------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]Kanz ul Ummal, Vol 7 Tradition No. 19804 [/SIZE]
[SIZE=1]"From Umm Attiya it is narrated that the Salat of one who does not place his nose right on the EARTH is not accepted"[/SIZE]
[SIZE=1]--------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]Kanz ul Ummal, Volume 7 Hadith 19775 [/SIZE]
[SIZE=1]Ibn Attiya narrates "Verily God does not accept the Salat of One who does not put his Nose right on the EARTH/SOIL".[/SIZE]
[SIZE=1]----------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]1. Kanz ul Ummal Vol 7, Page 464 (No. 19802) [/SIZE]
[SIZE=1]2. Al Mu'jam al Awsat by Tabarani Vol3, Page 139 (No. 4111) [/SIZE]
[SIZE=1]"Abdullah Ibn Abbas said: He who doesnt put his nose with his forehead on the Earth/Soil when doing Sajdah (Prostration), his Salat is invalid"[/SIZE]
[SIZE=1]-------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]1) [/SIZE]
[SIZE=1]Saheeh al Bukharee Volume 1, Book 11, Number 638: [/SIZE]
[SIZE=1]Narrated Abu Sa'id Al-Khudri: [/SIZE]
[SIZE=1]A cloud came and it rained till the roof started leaking and in thosedays the roof used to be of the branches of date-palms. Iqama was pronounced and I Allah's Apostles prostrating in water and mud and even I the mark of mud on his forehead. [/SIZE]
[SIZE=1]2) Saheeh al Bukharee Volume 1, Book 6, Number 329: [/SIZE]
[SIZE=1]Narrated Maimuna: [/SIZE]
[SIZE=1](the wife of the Prophet) During my menses, I never prayed, but used to sit on the mat beside the mosque of Allah's Apostle. He used to offer the prayer on his sheet and in prostration some of his clothes used to touch me." [/SIZE]
[SIZE=1]Uit hadith nr 2 kunnen we afleiden dat de profeet op een mat bad en uit hadith nr 1 zien we dat er een teken van modder op zijn voorhoofd was, dit kan alleen als de profeet op een soort Tourba bad.[/SIZE]
[SIZE=1]------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]Musnad Ahmad ibn Hanbal, Volume 3 page 327 [/SIZE]
[SIZE=1]"Jabir Ibn Abdullah reported : We were praying with Messenger of Allah [s] at noon (dhuher prayer) so I held pebbles in my palm to make it cold then switch it to my other palm and when I prostrate I put them down for my forehead" [/SIZE]
[SIZE=1]----------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]Tayseer al-Bari Sharh Sahih Bukhari, Volume 1, page 275, published by Taj Company Limited. [/SIZE]
[SIZE=1]"All the jurists unanimously agree that it is permissible to prostrate on Sajdagaah, but Umer bin Abdul Aziz says that he used to prostrate on the mud which was supposed to be brought for him, and Ibn e Abi Shaybah narrates from Urwah that he considered prostrating on anything else other the Sajdagaah as undesirable." [/SIZE]
[SIZE=1]------------------------------------------------------------------------------- [/SIZE]
[SIZE=1]Sahih Bukhari, Volume 1, Book 8, Number 378: [/SIZE]
[SIZE=1]Narrated Maimuna: [/SIZE]
[SIZE=1]Allah's Apostle used to pray on Khumra
.