Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



11-03-2007, 19:42

Citaat door Yunus:
En wat betreft de 4 imams,

An Nu'man ibn Bashir heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Dua is aanbidding". (Abu Dawud, Boek 8, Hadith 1474).

In dit geval, is het geen shirk, sterker nog we doen dat dagelijks tijdens de salah.

Dat bepaald mensen dit niet begrijpen en hun eigen begeertes hiermee willen assorieren, daar kan ik niks aan doen.



inderdaad we doen dit dagelijks

maar wat denk je dat de shieeten daar doen geen Du3a ofzo ?
wat is er nog buiten du3a ?


en wat die a'mma hebben gedaan ( ook Adam as trouwens ) was inderdaad geen shirk ! maar een Du3a MAAR ! langs een persoon die Allah swt graag heeft


en zoals je zei "Dua is aanbidding".
Aisha Kwam naar Mekka na het horen over de dood van haar broer, "Waar is de graf van mijn broer?" Dan kwam zij naar het graf en bad over hem, een maand na zijn dood[/SIZE]

[SIZE=1]3. `A'isha came to Mecca after her brother's death saying, "Where is the grave of my brother?" Then she came to the grave and prayed over him, a month after his death.7 [/SIZE]

[SIZE=2]Narrated from Abu Hurayra by al-Tirmidhi (hasan sahîh)[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]tot volgend keer insha allah [/SIZE]

[SIZE=2]wa 3alaikoum al salaam

11-03-2007, 19:46



Citaat door Yunus:
Als de persoon in leven is , dan wel, dat is dua, en dua is aanbidding, tawassul is in het kort, het gehoorzamen van Allah toor hem te aanbiddden op de manier die hij toegestaan heeft, en niet op de manier die hij verboden heeft.

De mensen vroegen de profeet saw om regen, en de profeet saw deed een
DUA , de profeet saw was in leven, en ook het voorbeeld waarbij de profeet saw direkt om regen werd gevraagd. Is niks mis mee, en een daad van de sunna van de sahaba, door gehoorzaam te zijn aan Allah, en de Sunnah van zijn profeet saw te volgen, is in andere woord gehoorzaamheid en een voorbeeld van tawassul.[/b]


dus volgens jou hebben zij dan toch shirk gedaan

eerst mocht niemand aan iemand iets vragen enkel Allah swt
en nu moet hij in leven zijn ..

gair
maar nu waar staat het dat die ene persoon moet in leven zijn ?

11-03-2007, 19:51

Citaat door ElOmr:


Abu Bakr al-Minqari said:

I was with (al-hafiz) al-Tabarani and (al-hafiz) Abu al-Shaykh in the Prophet's Mosque, in some difficulty. We became very hungry. That day and the next we didn't eat. When it was time for `isha, I came to the Prophet's grave and I said: "O Messenger of Allah, we are hungry, we are hungry"

(ya rasullallah al-ju` al-ju`)! Then I left. Abu al-Shaykh said to me: Sit. Either there will be food for us, or death. I slept and Abu al-Shaykh slept. al-Tabarani stayed awake, researching something. Then an `Alawi (a descendant of `Ali) came knocking at the door with two boys, each one carrying a palm-leaf basket filled with food. We sat up and ate. We thought that the children would take back the remainder but they left everything behind. When we finished, the `Alawi said: O people, did you complain to the Prophet? I saw him in my sleep and he ordered me to bring something to you.

Al-Hafiz Ibn Jawzi, Kitab al Wafa, Page 818, #1536

Hebben nu Abu al-Shaykh en al-Tabarani shirk gedaan ?
ze konden het toch ook vragen aan Allah swt ?

of geld het woordje shirk enkel voor de shieeten ? souba7anllah


?

11-03-2007, 19:52

Citaat door ElOmr:
dus volgens jou hebben zij dan toch shirk gedaan

eerst mocht niemand aan iemand iets vragen enkel Allah swt
en nu moet hij in leven zijn ..

gair
maar nu waar staat het dat die ene persoon moet in leven zijn ?


Heb ik nooit gezegd, je kan niet vragen aan een dode, daarom ook het voorbeeld van Hussayn ra, en de madad die jullie dagelijks vragen buiten de goedkeuring van Allah swt of zijn rasul. Voor een dode bidden is dua voor HEM doen, maar wat de shiiten doen is hulp vragen, madad is hulp., dat kan voor een huwelijk zijn, of voor regen, of voor financiele steun.

Wat de sahaba deden was wanner de profeet saw in leven was. Maar aangezien de shiiten madad vragen aan awliya die er niet meer zijn, dat is daar geen goedkeuring voor, uit de Koran of Hadith.

11-03-2007, 22:52


Salafies beweren dat Allah de Enige en Voldoende Helper is. Andere moslims van andere madh'habs zijn er ook 100% met hen eens.

Allah kent uw vijanden goed. Allah is voldoende als Vriend en Allah is toereikend als Helper} 4:45

En zij zullen voor zich buiten God beschermer noch helper vinden} 33:17

Nu kunnen we zeggen dat we hiermee eens zijn met de salafies (dat Allah de Enige en Voldoende Helper) zijn, we zouden de Salafies eens willen vragen of zij ook met ons eens zijn over het volgende:
Wanneer Allah zegt dat hij de Enige en Voldoende Helper is, dan zijn de profeet (saw), Gabriel, vrome gelovigen en de engelen allegorisch reeds inbegrepen daarin.
Laten we de volgende vers bekijken:

{Als gij beide (vrouwen) u tot Allah wendt en uw hart is reeds hiertoe geneigd (dan is het wel), maar indien gij samenspant tegen hem (de profeet), dan is Allah zeker zijn Beschermer (Mawlaho), bovendien zijn Gabriël, de rechtvaardigen onder de gelovigen en de engelen zijn helpers} 66:4

Betekent dit vers dat Allah niet de ENIGE en VOLDOENDE Helper is. Is er tegenspraak in Qur'an?

{mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend die ons beschermt (Waliyan) en een helper (Nasi'ra) uwerzijds} 4:75

Als Allah genoeg als Beschermer (Waliyan) en Helper (Nasi'ra) is, waarom vroegen deze mensen dan Allah om een andere persoon die hen zou moeten beschermen en helpen?
En als Allah de eigenschappen van Wilayah (bescherming) en Nusrah (hulp) aan deze persoon geeft, waarom dan de bewering dat niemand anders dan Allah ons kan overvloeden (door ons te beschermen of te helpen)? Er zijn werkelijk vrome mensen van Allah, die ons met de toestemming van Allah kunnen helpen.
En het is niet shirk om deze Awliya (vrienden van Allah) ook als onze Beschermers en Helpers samen met Allah te nemen. En de tegenovergestelde partij is de Shaitan en zijn Awliya (vrienden). Als wij de Shaitan of zijn Awliya als onze Beschermer en Helper nemen, dan is het zeker Shirk.

{O, jij die gelooft, zoekt hulp met geduld en gebed; voorzeker, Allah is met de geduldigen} 2:153

Er zijn heel wat meer verzen uit de Koran, waar de hulp door anderen dan Allah zijn gevraagd.

Dat ook het geval is met de profeet Jezus(a.s). Hij kon zieken genezen, blinden genezen en dooden tot leven brengen, Mét de toestemming van Allah.

Wij zenden geen boodschapper of hij moet worden gehoorzaamd volgens Allah's gebod. Als zij tot u waren gekomen, toen zij hun ziel onrecht hadden aangedaan en Allah om vergiffenis hadden gevraagd en de boodschapper ook om vergiffenis voor hen had gevraagd, zouden zij Allah voorzeker Berouwaanvaardend, Genadevol hebben bevonden. Koran(4:64)

Dat awliya het recht hebben om vergeffenis te vragen voor mensen. Omdat ze zich bevinden in hogere positie.

Zij mogen wel dood zijn, maar ze kunnen zoals goed ons nog verstaan en zien!

De Profeet heeft ook gezegd:

"Wanneer iemand de zegeningen van Allah voor mij vraagt, Allah laat mijn ziel terugkeren zodat ik op zijn begroeting kan terug groeten." [Aboe Daawoed (nr. 2041). Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 1/383 (H'adieth H'asan).]


"Maak van mijn graf geen plaats voor feesten en vraag Allah mij te zegenen, want jullie zegeningen zullen mij bereiken waar jullie ook zullen zijn." [Aboe Daawoed 2/218, Ahmad 2/367. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 2/383.]


"De gierigaard is degene die geen zegeningen voor mij vraagt bij Allah, als ik bij hem genoemd wordt." [At-Tiermiedhie 5/551. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' At-Tiermiedhie 3/177 en Sah'ih' Al-Djaami' As-Saghir 3/25.]


"Allah heeft engelen die over de aarde zwerven, ze geven mij de zegeningen door van mijn oemmah (gemeenschap)." [An-Nasaa-ie, Al-H'aakiem 2/421. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' An-Nasaa-ie 1/274.]

Er is zeker contact tussen ons en de profeet saws! Profeet Mohammed saws kan ons zo goed als nu horen dus het is geen vorm van shirk als wij aan hun een gunst vragen!

12-03-2007, 02:18

Citaat door Al_Jafari:
Salafies beweren dat Allah de Enige en Voldoende Helper is. Andere moslims van andere madh'habs zijn er ook 100% met hen eens.

Allah kent uw vijanden goed. Allah is voldoende als Vriend en Allah is toereikend als Helper} 4:45

En zij zullen voor zich buiten God beschermer noch helper vinden} 33:17

Nu kunnen we zeggen dat we hiermee eens zijn met de salafies (dat Allah de Enige en Voldoende Helper) zijn, we zouden de Salafies eens willen vragen of zij ook met ons eens zijn over het volgende:
Wanneer Allah zegt dat hij de Enige en Voldoende Helper is, dan zijn de profeet (saw), Gabriel, vrome gelovigen en de engelen allegorisch reeds inbegrepen daarin.
Laten we de volgende vers bekijken:

{Als gij beide (vrouwen) u tot Allah wendt en uw hart is reeds hiertoe geneigd (dan is het wel), maar indien gij samenspant tegen hem (de profeet), dan is Allah zeker zijn Beschermer (Mawlaho), bovendien zijn Gabriël, de rechtvaardigen onder de gelovigen en de engelen zijn helpers} 66:4

Betekent dit vers dat Allah niet de ENIGE en VOLDOENDE Helper is. Is er tegenspraak in Qur'an?

{mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend die ons beschermt (Waliyan) en een helper (Nasi'ra) uwerzijds} 4:75

Als Allah genoeg als Beschermer (Waliyan) en Helper (Nasi'ra) is, waarom vroegen deze mensen dan Allah om een andere persoon die hen zou moeten beschermen en helpen?
En als Allah de eigenschappen van Wilayah (bescherming) en Nusrah (hulp) aan deze persoon geeft, waarom dan de bewering dat niemand anders dan Allah ons kan overvloeden (door ons te beschermen of te helpen)? Er zijn werkelijk vrome mensen van Allah, die ons met de toestemming van Allah kunnen helpen.
En het is niet shirk om deze Awliya (vrienden van Allah) ook als onze Beschermers en Helpers samen met Allah te nemen. En de tegenovergestelde partij is de Shaitan en zijn Awliya (vrienden). Als wij de Shaitan of zijn Awliya als onze Beschermer en Helper nemen, dan is het zeker Shirk.

{O, jij die gelooft, zoekt hulp met geduld en gebed; voorzeker, Allah is met de geduldigen} 2:153

Er zijn heel wat meer verzen uit de Koran, waar de hulp door anderen dan Allah zijn gevraagd.

Dat ook het geval is met de profeet Jezus(a.s). Hij kon zieken genezen, blinden genezen en dooden tot leven brengen, Mét de toestemming van Allah.

Wij zenden geen boodschapper of hij moet worden gehoorzaamd volgens Allah's gebod. Als zij tot u waren gekomen, toen zij hun ziel onrecht hadden aangedaan en Allah om vergiffenis hadden gevraagd en de boodschapper ook om vergiffenis voor hen had gevraagd, zouden zij Allah voorzeker Berouwaanvaardend, Genadevol hebben bevonden. Koran(4:64)

Dat awliya het recht hebben om vergeffenis te vragen voor mensen. Omdat ze zich bevinden in hogere positie.

Zij mogen wel dood zijn, maar ze kunnen zoals goed ons nog verstaan en zien!

De Profeet heeft ook gezegd:

"Wanneer iemand de zegeningen van Allah voor mij vraagt, Allah laat mijn ziel terugkeren zodat ik op zijn begroeting kan terug groeten." [Aboe Daawoed (nr. 2041). Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 1/383 (H'adieth H'asan).]


"Maak van mijn graf geen plaats voor feesten en vraag Allah mij te zegenen, want jullie zegeningen zullen mij bereiken waar jullie ook zullen zijn." [Aboe Daawoed 2/218, Ahmad 2/367. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 2/383.]


"De gierigaard is degene die geen zegeningen voor mij vraagt bij Allah, als ik bij hem genoemd wordt." [At-Tiermiedhie 5/551. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' At-Tiermiedhie 3/177 en Sah'ih' Al-Djaami' As-Saghir 3/25.]


"Allah heeft engelen die over de aarde zwerven, ze geven mij de zegeningen door van mijn oemmah (gemeenschap)." [An-Nasaa-ie, Al-H'aakiem 2/421. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' An-Nasaa-ie 1/274.]

Er is zeker contact tussen ons en de profeet saws! Profeet Mohammed saws kan ons zo goed als nu horen dus het is geen vorm van shirk als wij aan hun een gunst vragen!


Bedankt, je hebt net bewezen dat je een dode kan groeten, dua voor hem kan doen, het enige foute was van de ayas die je plaatste, ik snap je redenatie helemaal niet, waar wil je naartoe? Dat isa ibn Maryam de blinden hielp en een vogel uit klei schiep wil zeggen dat Allah niet de enige schepper is? dit is fout denken, want geen atoom beweegt zich zonder de wil van Allah, Alles is met de toestemming van Allah SWT.

12-03-2007, 02:22

Citaat door Yunus:
Bedankt, je hebt net bewezen dat je een dode kan groeten, dua voor hem kan doen, het enige foute was van de ayas die je plaatste, ik snap je redenatie helemaal niet, waar wil je naartoe? Dat isa ibn Maryam de blinden hielp en een vogel uit klei schiep wil zeggen dat Allah niet de enige schepper is? dit is fout denken, want geen atoom beweegt zich zonder de wil van Allah, Alles is met de toestemming van Allah SWT.






shieeten hebben hun ware gezicht weer laten zien aan de geschiedenis en alles is weer bevestigd dus.

12-03-2007, 11:34

Citaat door Yunus:
Bedankt, je hebt net bewezen dat je een dode kan groeten, dua voor hem kan doen, het enige foute was van de ayas die je plaatste, ik snap je redenatie helemaal niet, waar wil je naartoe? Dat isa ibn Maryam de blinden hielp en een vogel uit klei schiep wil zeggen dat Allah niet de enige schepper is? dit is fout denken, want geen atoom beweegt zich zonder de wil van Allah, Alles is met de [B]toestemming van Allah SWT. [/b]



Graag gedaan!

De aya's gaan precies over het onderwerp dat je hulp mag vragen behalve Allah swt! Tuurlijk is iedereen afhankelijk van Allah swt, maar Allah biedt ook wasila om hem te bereiken en geholpen te worden!

Mijn citaat:
En het is niet shirk om deze Awliya (vrienden van Allah) ook als onze Beschermers en Helpers samen met Allah te nemen. En de tegenovergestelde partij is de Shaitan en zijn Awliya (vrienden). Als wij de Shaitan of zijn Awliya als onze Beschermer en Helper nemen, dan is het zeker Shirk.

Dat ook het geval is met de profeet Jezus(a.s). Hij kon zieken genezen, blinden genezen en dooden tot leven brengen, Mét de toestemming van Allah.

Tuurlijk is er geen kracht zonder Allah swt, maar dua of hulp vragen is niet haram of verboden!

12-03-2007, 11:36

Citaat door ironmind:
shieeten hebben hun ware gezicht weer laten zien aan de geschiedenis en alles is weer bevestigd dus.


Onzinhoekje is niet hier zuster, maar ergens anders! As Salam

12-03-2007, 13:07

Citaat door ElOmr:
dat is vreemd

Welke boeken zijn dan door de dadjaal geschreven ? allemaal ?
ik heb trouwens nog vele fatwa's liggen ..

dacht dat jij je enkel op bronnen baseert en niet op eigen mening




!!1!!!

12-03-2007, 13:09

Citaat door Yunus:
Ik denk na voor ik iets geloof en onderzoek het, zo heb ik ook de shia boeken gelezen, vastgehouden en met een shia die er kennis van had erover gepraat. De "fatwas" die jij plaatst zijn geen hadith zoals je meent dat het zijn, deze boeken of wat het ook zijn hebben geen assosiatie met de 4 wetscholen, nada,.

Wat betreft mijn mening, jouw broeder jafari beheerst het nederlands niet zo goed. Ik heb gezegd dat als de quran 1 zegt, hadith 1 zegt, ik geen 2 kan zeggen, dan heb ik dus geen mening, want als Allah en de profeet over een zaak hebben beslist dan mogen wij niet redetwisten toch, staat zo in de Koran. Maar waar deze gast en jij het over hebben met mijn mening, is triest.



2:!!!!!!

12-03-2007, 13:10

Citaat door Al_Jafari:
hahahah!! hier hoor ik eindelijk wat over nadenken van yunus!!!
onzin!!
ik heb zelf jou 1000 keer gevraagd om na te denken en niet zomaar geloven en toen zei je dat wat in de boeken staat voor jou genoeg is en je hoeft niet daarover na te denken of discusieren en nu kom je over nadenken hebben!!! ik heb je reacties nog bij me topic(imamat van uit shia kijkpunt en je reactie 48!! )en dat kan je niet ontkennen!!! ben jij een leugenaar????????
spreek je jezelf tegen???????
alles wat in albukhari en wahabiet sites staat geloof je blindeling en alles wat sjiieten zeggen moet je derover nadenken!!!
jij bent goed!!!



3!!!
antwoord op deze vragen zijn nooit gegeven!!! en ze zijn alleen maar genegeerd!!! mooi is dat he!!!????????

12-03-2007, 13:19



Citaat door AhleBayt:
3!!!
antwoord op deze vragen zijn nooit gegeven!!! en ze zijn alleen maar genegeerd!!! mooi is dat he!!!????????


broeder ahlebayt! volgens mij geeft die geen antwoord op een als dag heldere opmerkingen van jou!!!want dan zul je de tweezijdige karakter van hem en zijn leugens bewijzen!!!

12-03-2007, 14:11

Citaat door Yunus:
Heb ik nooit gezegd, je kan niet vragen aan een dode, daarom ook het voorbeeld van Hussayn ra, en de madad die jullie dagelijks vragen buiten de goedkeuring van Allah swt of zijn rasul. Voor een dode bidden is dua voor HEM doen, maar wat de shiiten doen is hulp vragen, madad is hulp., dat kan voor een huwelijk zijn, of voor regen, of voor financiele steun.

Wat de sahaba deden was wanner de profeet saw in leven was. Maar aangezien de shiiten madad vragen aan awliya die er niet meer zijn, dat is daar geen goedkeuring voor, uit de Koran of Hadith.



je hebt nog steeds niet geantwoord broeder

trouwens ik beant"woord je altijd met a7adith en jij met jou eigen meinig
heb je geen 7adith die jou theorie bevestigd ?

12-03-2007, 14:26

Citaat:

Geplaatst door Yunus
Ze zeggen Madad ali, of ya hussein madad etc, dit is niks anders dan shirk[/SIZE], vraagje, wie zou je om hulp vragen? Mensen die al dood zijn, barzach, in hun graf, of Allah swt die DICHTERBIJ IS DAN JE SLAGADER

[SIZE=2]Dus vragen aan iemand anders dan Allah swt is Shirk zeg je hier[/SIZE]


Whenever drought threatened them, 'Umar bin Al-Khattab, used to ask Al-Abbas bin 'Abdul Muttalib to invoke Allah for rain. He used to say, "O Allah! We used to ask our Prophet to invoke You for rain, and You would bless us with rain, and now we ask his uncle to invoke You for rain. O Allah ! Bless us with rain."(1) And so it would rain.
Volume 2, Book 17, Number 123:



Citaat:

Geplaatst door Yunus
Als de persoon in leven is , dan wel, dat is dua, en dua is aanbidding, tawassul is in het kort, het gehoorzamen van Allah toor hem te aanbiddden op de manier die hij toegestaan heeft, en niet op de manier die hij verboden heeft

eerst : tawawsoel = een middel zoeken naar allah swt

( ze zijn kofaar )
[SIZE=2]Dus shirk is dan kofr ?[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]en jou antwoord :[/SIZE]


Citaat:

Heb ik nooit gezegd, je kan niet vragen aan een dode, daarom ook het voorbeeld van Hussayn ra, en de madad die jullie dagelijks vragen buiten de goedkeuring van Allah swt of zijn rasul. Voor een dode bidden is dua voor HEM doen, maar wat de shiiten doen is hulp vragen, madad is hulp., dat kan voor een huwelijk zijn, of voor regen, of voor financiele steun.


[SIZE=2]Wat is SHIRK DAN ?? is het geen kofr ? kan je 1 keer blijven op jou woord [/SIZE]



[SIZE=3]profeten en martelaren zijn die dood ?


154. En zegt niet van degenen, die voor Allah's zaak zijn gedood, dat zij dood zijn - neen, zij leven, maar gij bemerkt het niet


Regarding this verse, the great Hadith expert (hafidh), Imam Ibn Hajar al-Asqalani (Allah have mercy on him) states in his monumental commentary of Sahih al-Bukhari, Fath al-bari

When the living of the martyrs is proven from the text of the Quran, then this is also proven from an analogical point of view. And the Prophets are superior then the martyrs

(Fath al-Bari, 6/379).


The great Hadith master, Hafidh Ibn Hajar al-Asqalani (Allah have mercy on him) states: Death will never come to the blessed Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) in his grave, rather he will remain alive, due to the fact that the Prophets remain alive in their graves
(Fath al-Bari, 17/22).


Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272