Bekijk volle/desktop versie : Profetie van Isa is nooit geopenbaard !



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

07-03-2007, 16:52
Wat heeft de profeet Isa eigenlijk geprofeteerd volgens de Islam?

Ampel onderzoek wijst uit dat de Islam eigenlijk niets zegt over de uitspraken van Isa, alleen dat het de messias is, maar dat wisten we al van de christenen.

De uitspraken die Christus doet in het Nieuwe Testament tellen niet, omdat dit boek door de moslims als vervalst gezien wordt, kan daar ook niets uit aangetoond worden, hetgeen men overigens wel veelvuldig doet om de juistheid van de koran te bewijzen.

Hoe kan het dat een profeet die zo belangrijk is voor de Islam, eigenlijk helemaal niets toevoegt, en er eerder alles afgenomen wordt van datgene wat de christen in deze [B]messias gezien heeft ?[/B]

Zodat van de oorspronkelijke messias moreel-inhoudelijk gezien totaal niets meer overblijft, behalve wellicht zijn wrake.

07-03-2007, 17:19


je moet begrijpen, profeet isa wordt ook gezien als een belangrijke profeet in de islam.

maar hij is niet de profeet die islam gebracht heeft voor de moslims. dus de quran gaat niet heel uitgebreid over hem. wel worden enkele belangrijke dingen wel gezegd.

zoals dat hij zal terugkeren en de moslims zal lijden etc etc...

er wordt geschat dat er ongeveer 140000 profeten en boodschappers zijn geweest. maar er wordt alleen over 'enkelen' gesproken in de quran. dat zijn dus de belangrijkste van die ongeveer 140.000.

was hij niet heel belangrijk geweest dan was er helemaal niets over hem gezegd in de quran

07-03-2007, 17:22

Citaat door Hansign:
De uitspraken die Christus doet in het Nieuwe Testament tellen niet, omdat dit boek door de moslims als vervalst gezien wordt, kan daar ook niets uit aangetoond worden, hetgeen men overigens wel veelvuldig doet om de juistheid van de koran te bewijzen.

Opmerkelijk inderdaad. Dat laatste lukt ze overigens nooit.

07-03-2007, 17:23

Citaat door dpdp:
je moet begrijpen, profeet isa wordt ook gezien als een belangrijke profeet in de islam.

maar hij is niet de profeet die islam gebracht heeft voor de moslims. dus de quran gaat niet heel uitgebreid over hem. wel worden enkele belangrijke dingen wel gezegd.

zoals dat hij zal terugkeren en de moslims zal lijden etc etc...

er wordt geschat dat er ongeveer 140000 profeten en boodschappers zijn geweest. maar er wordt alleen over 'enkelen' gesproken in de quran. dat zijn dus de belangrijkste van die ongeveer 140.000.

was hij niet heel belangrijk geweest dan was er helemaal niets over hem gezegd in de quran


Ik weet niet hoe je aan dat komt, maar dit is niet waar. Jezus komt naar beneden om de ongelovigen te bestraffen als het ware. Niet de moslims.

07-03-2007, 17:25



Citaat door Hansign:
Wat heeft de profeet Isa eigenlijk geprofeteerd volgens de Islam?

Ampel onderzoek wijst uit dat de Islam eigenlijk niets zegt over de uitspraken van Isa, alleen dat het de messias is, maar dat wisten we al van de christenen.

De uitspraken die Christus doet in het Nieuwe Testament tellen niet, omdat dit boek door de moslims als vervalst gezien wordt, kan daar ook niets uit aangetoond worden, hetgeen men overigens wel veelvuldig doet om de juistheid van de koran te bewijzen.

Hoe kan het dat een profeet die zo belangrijk is voor de Islam, eigenlijk helemaal niets toevoegt, en er eerder alles afgenomen wordt van datgene wat de christen in deze [B]messias gezien heeft ?[/B]

Zodat van de oorspronkelijke messias moreel-inhoudelijk gezien totaal niets meer overblijft, behalve wellicht zijn wrake.


Ik begrijp er niets van. Eerlijk waar. EN o ja, graag de bronnen. Want de zinnen die ik wel begrijp zijn totale onzin. Sorry.

07-03-2007, 20:43

Citaat door Hansign:
maar wat heeft Hij gezegd en gedaan volgens de Islam, wat voegt Hij moreel gezien toe, that's the question,

dat Hij terugkomt om met ons Immanuel tent te houden was al bekend door de christenen.


Ook ben ik razend benieuwd naar al die andere bijbels vals geciteerde profeten, wat hebben ze dan wel gezegd volgens de Islam, want moslims keuren een heilig boek af als corrupt, zonder de niet corrupte versie van de corrupte woorden ernaast te leggen.


Moslims zeggen niet dat de profeten uit de bijbel vals gesproken hebben, nee ze zeggen dat hun woorden fout is opgeschreven.

Dan zou ik de juiste woorden er wel eens bij willen zien, lijkt me logisch,

eigenlijk best wel raar dat 1,2 miljard mensen dit debacle voor lief nemen en er geen vragen naar stellen, goedgelovigheid heet dat, of blind gelovigheid, vind ik persoonlijk beter.


Het niet corrupte boek is de Koran, slimmie.

08-03-2007, 11:14

Citaat door Hansign:
Wat heeft de profeet Isa eigenlijk geprofeteerd volgens de Islam?

Ampel onderzoek wijst uit dat de Islam eigenlijk niets zegt over de uitspraken van Isa, alleen dat het de messias is, maar dat wisten we al van de christenen.

De uitspraken die Christus doet in het Nieuwe Testament tellen niet, omdat dit boek door de moslims als vervalst gezien wordt, kan daar ook niets uit aangetoond worden, hetgeen men overigens wel veelvuldig doet om de juistheid van de koran te bewijzen.

Hoe kan het dat een profeet die zo belangrijk is voor de Islam, eigenlijk helemaal niets toevoegt, en er eerder alles afgenomen wordt van datgene wat de christen in deze [B]messias gezien heeft ?[/B]

Zodat van de oorspronkelijke messias moreel-inhoudelijk gezien totaal niets meer overblijft, behalve wellicht zijn wrake.



Profeet Jezus vzmh is alleen gezonden naar de joden.
Mateus 15:24
Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’

Dit omdat de joden wéér helemaal afgedwaald waren in hun godsdienst.
De joden "verkochten" hun geloof. De joden pleegden vele grote zondes.
Dit is overigens géén nieuwe feit. Vanaf de tijd van Profeet Mozes vzmh waren de joden zeer lastig.
Dit zal ik bevestigen met de volgende bron: Mateus H:23

Dit hoofdstuk wordt ook de "O Wee" Hoofdstuk genoemd omdat Profeet Jezus vzmh de joodse Schriftgeleerden bekritiseerde.

Jezus' taak die hij kreeg van Allah was om de mensen weer te laten geloven in één God en de mensen te overtuigen dat hij de Messias was. Profeet Jezus heeft daarvoor spectaculaire wonderen gedaan.
Het is opmerkelijk om te vermelden dat profeten wanneer zij gezonden worden naar de joden alleen maar grote wonderen hebben gedaan. Herriner je, het splijten van de zee door Profeet Mozes. Waarom ?
Omdat de joden een koppig en moeilijk te overtuigen volk is.

Wat was de taak van Jezus vzmh ?
Johannes 17:3
Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus. Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt.

Zoals je kunt lezen zegt Jezus zelf dat hij zijn werk volbracht heeft die Allah hem heeft opgedragen. En dit lang voor de kruisiging etc. etc.

Zijn taak was om de mensen te laten geloven in één God en de mensen te overtuigen dat hij de Christus is oftewel de Messias.

Als wij kijken naar wat hij gepredikt heeft dan zien wij alléén maar overeenkomsten. Bv het concept van God.
Marc 15:29
“Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;

Hoofdstuk 112 Soerat Ichlaas
Zeg: Allah is de Enige

Het is overigens vermeldenswaardig over deze voorbeeld dat het de apostelen zijn die God in 3 hebben verdeeld.
Het is vermeldenswaardig dat de apostelen Jezus hebben gebombardeerd tot God.
Het is vermeldenswaardig dat de mensen Maria tot Moeder van God hebben gebombardeerd.

Tot slot, is Profeet Jezus vzmh gekomen om een Boodschapper aan te kondigen in Arabië. Zie het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=9k-c7HWyfPE

Om dit overigens te bevestigen stel ik de christenen één vraag:

Waarom heeft de apostel Paulus 3 jaar van zijn leven in Arabië met de arabieren geleefd ?

08-03-2007, 13:03
Ons geloofsleer omtrent de bijbel zoals jullie die hebben is dat wij niet zeggen wanneer jullie een vers eruit citeren dat het niet het woord van Allah is en dat wij ook niet zeggen dat het dat wel is.

alsjeblieft beter onderzoeken.

08-03-2007, 13:08

Citaat door Hansign:
Wat heeft de profeet Isa eigenlijk geprofeteerd volgens de Islam?

Ampel onderzoek wijst uit dat de Islam eigenlijk niets zegt over de uitspraken van Isa, alleen dat het de messias is, maar dat wisten we al van de christenen.

De uitspraken die Christus doet in het Nieuwe Testament tellen niet, omdat dit boek door de moslims als vervalst gezien wordt, kan daar ook niets uit aangetoond worden, hetgeen men overigens wel veelvuldig doet om de juistheid van de koran te bewijzen.

Hoe kan het dat een profeet die zo belangrijk is voor de Islam, eigenlijk helemaal niets toevoegt, en er eerder alles afgenomen wordt van datgene wat de christen in deze [B]messias gezien heeft ?[/B]

Zodat van de oorspronkelijke messias moreel-inhoudelijk gezien totaal niets meer overblijft, behalve wellicht zijn wrake.


en dit:

Kijk naar het derde hoofdstuk van de quraan vanaf vers 45. Dan krijg je deels antwoord op je vraag.

08-03-2007, 13:12

Citaat door tanger1981:
Profeet Jezus vzmh is alleen gezonden naar de joden.
Mateus 15:24
Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’

Dit omdat de joden wéér helemaal afgedwaald waren in hun godsdienst.
De joden "verkochten" hun geloof. De joden pleegden vele grote zondes.
Dit is overigens géén nieuwe feit. Vanaf de tijd van Profeet Mozes vzmh waren de joden zeer lastig.
Dit zal ik bevestigen met de volgende bron: Mateus H:23

Dit hoofdstuk wordt ook de "O Wee" Hoofdstuk genoemd omdat Profeet Jezus vzmh de joodse Schriftgeleerden bekritiseerde.

Jezus' taak die hij kreeg van Allah was om de mensen weer te laten geloven in één God en de mensen te overtuigen dat hij de Messias was. Profeet Jezus heeft daarvoor spectaculaire wonderen gedaan.
Het is opmerkelijk om te vermelden dat profeten wanneer zij gezonden worden naar de joden alleen maar grote wonderen hebben gedaan. Herriner je, het splijten van de zee door Profeet Mozes. Waarom ?
Omdat de joden een koppig en moeilijk te overtuigen volk is.

Wat was de taak van Jezus vzmh ?
Johannes 17:3
Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus. Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt.

Zoals je kunt lezen zegt Jezus zelf dat hij zijn werk volbracht heeft die Allah hem heeft opgedragen. En dit lang voor de kruisiging etc. etc.

Zijn taak was om de mensen te laten geloven in één God en de mensen te overtuigen dat hij de Christus is oftewel de Messias.

Als wij kijken naar wat hij gepredikt heeft dan zien wij alléén maar overeenkomsten. Bv het concept van God.
Marc 15:29
“Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;

Hoofdstuk 112 Soerat Ichlaas
Zeg: Allah is de Enige

Het is overigens vermeldenswaardig over deze voorbeeld dat het de apostelen zijn die God in 3 hebben verdeeld.
Het is vermeldenswaardig dat de apostelen Jezus hebben gebombardeerd tot God.
Het is vermeldenswaardig dat de mensen Maria tot Moeder van God hebben gebombardeerd.

Tot slot, is Profeet Jezus vzmh gekomen om een Boodschapper aan te kondigen in Arabië. Zie het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=9k-c7HWyfPE

Om dit overigens te bevestigen stel ik de christenen één vraag:

Waarom heeft de apostel Paulus 3 jaar van zijn leven in Arabië met de arabieren geleefd ?


Waaruit blijkt dat?

Jezus is in eerste instantie gekomen voor het Joodse volk echter omdat ze Hem als de Messias afwezen ging Hij naar de volkeren (de goyim).
In Johannes 1: 11 en 12 staat:

"Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen. Maar allen die Hem hebben aangenomen, hun gaf Hij het recht kinderen van God te worden, hun die in zijn naam geloven;"

Lees ook deze woorden van de discipelen:

"Dus ook aan de volken heeft God de bekering tot het leven gegeven"
(Handelingen 11:18)

al7qq.

08-03-2007, 13:32

Citaat door al haqieqat:

Waaruit blijkt dat?

Jezus is in eerste instantie gekomen voor het Joodse volk echter omdat ze Hem als de Messias afwezen ging Hij naar de volkeren (de goyim).
In Johannes 1: 11 en 12 staat:

"Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen. Maar allen die Hem hebben aangenomen, hun gaf Hij het recht kinderen van God te worden, hun die in zijn naam geloven;"

Lees ook deze woorden van de discipelen:

"Dus ook aan de volken heeft God de bekering tot het leven gegeven"
(Handelingen 11:18)

al7qq.




De topic gaat over de profetie van Jezus vzmh. Jij als marokkaanse christen moet ook weten dat de moslims geloven in de indjiel van Isa, ibnoe maryam. En dat zijn de woorden die hij heeft geuit.

Het gaat niet over de zogenaamde "profetie" van Johannes, Lucas, Paulus of wie dan ook.

Ik ben geinteresseerd in de woorden die Jezus heeft geuit in de 2 jaar en 4 maanden dat hij heeft gepredikt.

08-03-2007, 13:47

Citaat door tanger1981:
De topic gaat over de profetie van Jezus vzmh. Jij als marokkaanse christen moet ook weten dat de moslims geloven in de indjiel van Isa, ibnoe maryam. En dat zijn de woorden die hij heeft geuit.

Het gaat niet over de zogenaamde "profetie" van Johannes, Lucas, Paulus of wie dan ook.

Ik ben geinteresseerd in de woorden die Jezus heeft geuit in de 2 jaar en 4 maanden dat hij heeft gepredikt.


De Bijbel is het Woord van God dus elk woord is geïnspireerd door de Heilige Geest.
Lees de Bijbel goed want tijdens zijn leven hier op aarde ging Jezus ook naar niet-Joden en genas Hij ook de mensen uit de volkeren (zie Mattheus 15: 21-28; Lukas 7: 1-10; Lukas 17: 11-19 en Johannes 4: 1-42 )

Je hebt mijn vraag over Paulus in Arabië nog niet beantwoord.

al7qq.

08-03-2007, 14:06



Citaat door al haqieqat:

De Bijbel is het Woord van God dus elk woord is geïnspireerd door de Heilige Geest.
Lees de Bijbel goed want tijdens zijn leven hier op aarde ging Jezus ook naar niet-Joden en genas Hij ook de mensen uit de volkeren (zie Mattheus 15: 21-28; Lukas 7: 1-10; Lukas 17: 11-19 en Johannes 4: 1-42 )

Je hebt mijn vraag over Paulus in Arabië nog niet beantwoord.

al7qq.



Of de bijbel God's Woord is, is een ander discussie. Of de bijbel goddelijke passages bevat dan zeg ik, ja. De bijbel als geheel is zeker géén God's Woord.

Wat betreft de "Heilige Geest", waar was de heilige geest toen de bijbel geschreven werd ?

Zoveel fouten en tegenstrijdigheden. Waar was de "Heilige Geest" toen ?

Wat betreft Paulus, de vraag hoor jij te beantwoorden. Wat deed Paulus in Arabië ??

08-03-2007, 14:24

Citaat door tanger1981:
Of de bijbel God's Woord is, is een ander discussie. Of de bijbel goddelijke passages bevat dan zeg ik, ja. De bijbel als geheel is zeker géén God's Woord.

Wat betreft de "Heilige Geest", waar was de heilige geest toen de bijbel geschreven werd ?

Zoveel fouten en tegenstrijdigheden. Waar was de "Heilige Geest" toen ?

Wat betreft Paulus, de vraag hoor jij te beantwoorden. Wat deed Paulus in Arabië ??


De Heilige Geest is God en dus eeuwig. Bij de schepping van de hemel en de aarde was Hij al betrokken. (zie Genesis 1:2: "de Geest Gods zweefde over de aarde&quot

Er staat nergens dat Paulus drie jaar in Arabie heeft gewoond.
Als je Galaten 1:17en 18 goed leest dan staat er dat hij van Damascus naar Arabië reisde en daarna weer terugging naar Damascus waarna hij na drie jaar pas weer naar Jeruzalem terugkeerde. M.a.w drie jaar lang was hij niet in Jeruzalem geweest.

Goed lezen collega.

al7qq.

08-03-2007, 14:34

Citaat door aka_c00lest:
Laat de tegenstrijdigheden maar zien die de boodschap van de bijbel ondermijnen of verdraaien?


He stadsgenoot heb je alweer een nieuwe nickname. Je bent niet echt populair hier.

al7qq.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12