Bekijk volle/desktop versie : baby naam i.o.m. schoonouders??



Pagina's : [1] 2

07-03-2007, 16:07
1 wie heeft met haar man de naam voor hun kind gekozen?

2 wie heeft aan de schoonouders/ouders overgelaten?

3 wie heeft in overleg met schoonouders een naam gekozen?
a-> voorgelegd aan ouders een door jullie gekozen naam
b-> of samen een naam gezocht?

07-03-2007, 16:12


Ik heb aan mijn moeder, zussen, broers en schoonouders gevraagd om eens na te denken over een mooie naam en wij hebben dan 1 van die namen gekozen welke mijn man en ik mooi vonden.

07-03-2007, 16:18
ik heb de naam van mijn kind zelf gekozen

07-03-2007, 16:20
je familie kan samen met jullie nadenken over de naam , maar uiteindelijk moeten jullie gewoon de beslissing nemen ,het is niet eerlijk lijkt me! als je schoonouders de naam mogen kiezen , en jou ouders niet dus om misverstanden te voor komen is het beter om de beslissing samen met je man te nemen ..

07-03-2007, 16:24


We praten er wel eens over en hier en daar worden namen geroepen maar de beslissing ligt uiteindelijk bij ons en het zou idd niet eerlijk zijn als de ene schoonouder de naam mag kiezen en de ander niet.

Daarnaast denk ik niet dat mijn schoonouders dezelfde namen zouden kiezen als ik zelf....

07-03-2007, 16:28
We hadden 'm helemaal zelf uitgekozen.. we hadden er een paar op ons "verlanglijstje" en daaruit hebben we op het laatst moment een keuze uit gemaakt

07-03-2007, 16:30
De namen die op ons lijstje stonden dachten we neit eens meer aan na de bevalling. Hij heeft zn naam van mijn zus en moeder, zn tweede naam van zn vader

07-03-2007, 16:33
Mijn schoonouders willen als het een jongens is Mohamed noemen en schoonbroers hebben ook al verschillende namen genoemd maar die vind ik allemaal niet zo mooi allemaal van die ouderwetse namen en die trekken mij niet zo aan..

Meskan mijn ouders zeggen jullie moeten jullie kind zelf een naam voor gegeven, ze zeggen wel of ze de naam mooi of niet vinden maar niet dat ze zeggen ik wil dat je kind zo of zo gaat noemen..

Uiteindelijk ik heb al 2 namen gekozen, mijn man vind 1 daarvan mooi en de andere minder dus inchallah geef ik onze kind 1 naam van die 2..

Weet je wat ik raar vind de schoonouders willen wil mijn kind een naam geven maar die van hun zoon/dochters niet.. als het leuke namen het waren oke maar kom bij niet met Rachida, Jamina, Khadija... straks hebben wij als ouders een mooie namen dan onze kind hahahahaha

Gr San

07-03-2007, 16:49
mijn man en ik hebben samen een naam gekozen

07-03-2007, 17:38
ik zou ook willen noemen als ik zwanger wordt , maar mijn man plakt achter de naam van zijn vader aan, ik denk dat hij dat zo heeft meegekregen of gepushd wordt door de ouders van:

als jij het zegt moet ze wel ja zeggen, wij kunnen het niet zeggen dan wordt het verkeerd begrepen ofzo. maar ik weet niet wat me te verwachten staat als ik daadwerkelijk zwanger ben. stel je voor je hebt al zo een dikke buik en klachten en dan wordt je ook nog eens onder druk gezet.

ik zei tegen mijn man ok jij mag het zoontje noemen en ik het meisje.
en ik zijn als je je vader de naam wil doe dan ook een moderne naam erbij. of die kies ik toch wel uit! hij wilt vooraan de vader de naam ik achteraan. maar ja. we zieen wel hij is de enige zoon dus hij voelt het ook een beetje verplicht aan. iedereen in zijn familie heeft voorouders namen bij mij is dat niet zo

07-03-2007, 18:17
ik en me man

07-03-2007, 18:27
Ik heb samen met mijn man de naam van ons dochtertje gekozen.

07-03-2007, 18:42



Citaat door farida22:
1 wie heeft met haar man de naam voor hun kind gekozen?

2 wie heeft aan de schoonouders/ouders overgelaten?

3 wie heeft in overleg met schoonouders een naam gekozen?
a-> voorgelegd aan ouders een door jullie gekozen naam
b-> of samen een naam gezocht?


Ik heb alleen met mijn man overlegd en met niemand anders.
Bij al mijn aankomende kinderen zal ik dat zo doen incha allah.
Ik had wel een lijstje die mijn man en ik hebben gemaakt met namen die we mooi vinden en telkens gingen er een namen weg totdat 1 naam overbleef.

07-03-2007, 18:45
Bij mij was het mijn moeder die mijn dochter een naam gaf, komt zelden voor.

07-03-2007, 19:39
toen ik zwanger van de eerste was vond ik de naam Sarah
mooi, ook mijn man was er helemaal weg van.

Onze tweede dochter hebben wij vernoemd naar mijn man's overleden oma.
Het is een mooie naam maar we konden het niet laten om de naam ietsjes te moderniseren.
Oma heet yasmina mijn dochter heet Yasmine

Pagina's : [1] 2