Bekijk volle/desktop versie : 'Moeder zet kinderen naakt in de kou'



Pagina's : [1] 2

07-03-2007, 15:13

Citaat door Bill:
Uitgegeven: 7 maart 2007 14:30
Laatst gewijzigd: 7 maart 2007 14:52
DEN BOSCH - Justitie in Den Bosch heeft woensdag tegen de 31-jarige S. Al-S. uit die stad een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf geëist en 240 uur werkstraf omdat ze haar 3 kinderen vanaf 2001 vier jaar lang mishandeld en verwaarloosd zou hebben.

Ze wist volgens het Openbaar Ministerie wat ze deed. De kinderen waren 6, 5 en 1 jaar oud toen de mishandelingen begonnen.
"Ze werden uitgehongerd, naakt in de kou buiten gezet en met stokken geslagen", zei de officier van justitie mevrouw M. Wijnbelt. "De Kinderbescherming had nog nooit zo iets meegemaakt. Daarom moet S. hier vandaag verschijnen."
Littekens
De zaak kwam aan het rollen toen leerkrachten hadden aangegeven dat de twee jongens enorm stonken als ze op school kwamen en vol met littekens zaten. De vader werkte 's nachts en was zelden thuis.
Een buurman verklaarde bij de politie dat de verdachte de kinderen vaak opsloot en dan zelf wegging en ze vaak met een stok in het gezicht sloeg.
Schuldige
"Al-S. is zeven jaar in Nederland. Haar man is teruggegaan naar Irak. De vader is de schuldige van alles", aldus advocaat mr. M.
Schönfeld die pleitte voor vrijspraak. "Het was een tiran voor zijn gezin. Hij stak ze regelmatig met een mes, deed gras in hun eten en dreigde mijn cliënt dood te maken. Zij is mishandeld en moet daarom worden vrijgesproken."




Buiten het feit dat dit een ransig bericht is waar de krant mee volstaat viel me die ene regel op.......
Het kan dus blijkbaar 4 jaar duren voordat er iemand is die ingrijpt ?!!?
.

07-03-2007, 15:17


Bron graag...............de onderste link werkt niet......................

07-03-2007, 16:29
Mensen zijn gek

07-03-2007, 16:34

Citaat door CartoonBill:
Uitgegeven: 7 maart 2007 14:30
Laatst gewijzigd: 7 maart 2007 14:52
DEN BOSCH - Justitie in Den Bosch heeft woensdag tegen de 31-jarige S. Al-S. uit die stad een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf geëist en 240 uur werkstraf omdat ze haar 3 kinderen vanaf 2001 vier jaar lang mishandeld en verwaarloosd zou hebben.

Ze wist volgens het Openbaar Ministerie wat ze deed. De kinderen waren 6, 5 en 1 jaar oud toen de mishandelingen begonnen.
"Ze werden uitgehongerd, naakt in de kou buiten gezet en met stokken geslagen", zei de officier van justitie mevrouw M. Wijnbelt. "De Kinderbescherming had nog nooit zo iets meegemaakt. Daarom moet S. hier vandaag verschijnen."
Littekens
De zaak kwam aan het rollen toen leerkrachten hadden aangegeven dat de twee jongens enorm stonken als ze op school kwamen en vol met littekens zaten. De vader werkte 's nachts en was zelden thuis.


Een buurman verklaarde bij de politie dat de verdachte de kinderen vaak opsloot en dan zelf wegging en ze vaak met een stok in het gezicht sloeg.


Schuldige
"Al-S. is zeven jaar in Nederland. Haar man is teruggegaan naar Irak. De vader is de schuldige van alles", aldus advocaat mr. M.
Schönfeld die pleitte voor vrijspraak. "Het was een tiran voor zijn gezin. Hij stak ze regelmatig met een mes, deed gras in hun eten en dreigde mijn cliënt dood te maken. Zij is mishandeld en moet daarom worden vrijgesproken."




Buiten het feit dat dit een ransig bericht is waar de krant mee volstaat viel me die ene regel op.......
Het kan dus blijkbaar 4 jaar duren voordat er iemand is die ingrijpt ?!!?


Als je zoiets ziet gebeuren dan verwittig je toch op zen MINST de politie. Hoe gek kan het nou nog worden

07-03-2007, 16:55


Dit soort berichten wordt je toch gewoon helemaal gek van.. Wat is er mis met deze mensen, simpelweg geestesziek allemaal..? En de omgeving dan, leraren, buren, hulpverlening, familie, vrienden etc etc liggen die allemaal te slapen...? Er is echt iets grondig mis in de samenleving als je 7 dagen in de week dit soort berichten leest of hoort...

07-03-2007, 17:44
De laatste tijd betekenen kinderen niets voor de ouders.

07-03-2007, 17:47
Sooooooooooooooow!!!

Was ff schrikken toen k het las... Kinderen zijn ook altijd het dupe van alles...

08-03-2007, 09:14
DEN BOSCH - Justitie in Den Bosch heeft woensdag tegen de 31-jarige S. Al-S. uit die stad een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf geëist en 240 uur werkstraf omdat ze haar 3 kinderen vanaf 2001 vier jaar lang mishandeld en verwaarloosd zou hebben.

Ze wist volgens het Openbaar Ministerie wat ze deed. De kinderen waren 6, 5 en 1 jaar oud toen de mishandelingen begonnen.


"Ze werden uitgehongerd, naakt in de kou buiten gezet en met stokken geslagen", zei de officier van justitie mevrouw M. Wijnbelt. "De Kinderbescherming had nog nooit zo iets meegemaakt. Daarom moet S. hier vandaag verschijnen."

Littekens

De zaak kwam aan het rollen toen leerkrachten hadden aangegeven dat de twee jongens enorm stonken als ze op school kwamen en vol met littekens zaten. De vader werkte 's nachts en was zelden thuis.

Een buurman verklaarde bij de politie dat de verdachte de kinderen vaak opsloot en dan zelf wegging en ze vaak met een stok in het gezicht sloeg.

Schuldige

"Al-S. is zeven jaar in Nederland. Haar man is teruggegaan naar Irak. De vader is de schuldige van alles", aldus advocaat mr. M.

Schönfeld die pleitte voor vrijspraak. "Het was een tiran voor zijn gezin. Hij stak ze regelmatig met een mes, deed gras in hun eten en dreigde mijn cliënt dood te maken. Zij is mishandeld en moet daarom worden vrijgesproken."

http://www.nu.nl/news.jsp?n=999927&c=15&rss

08-03-2007, 09:34
Treurig - die arme kinderen. Hoe moeten die nu opgroeien? Met de gedachte dat papa en mama ze haatten?

Wanneer een homopaar middels adoptie de verantwoording voor kinderen wil nemen gaan ze eerst een paar jaar door de molen maar dit soort kan naar believen kinderen de wereld in werpen en ze daarna naar hartelust mishandelen.

08-03-2007, 10:09

Citaat door CartoonBill:
Het kan dus blijkbaar 4 jaar duren voordat er iemand is die ingrijpt ?!!?


Nova deed een poos geleden een onderzoek naar de bereidheid van mensen om kindermishandeling te melden. Van de respondenten zei 27% van zo'n zaak te weten en zei 36% een zaak van kindermishandeling te vermoeden. Van de mensen die zeiden zeker van zo'n zaak te weten zei 40% met de betrokken ouders te gaan praten, een derde zei naar een officiële instantie te stappen en 16%... onderneemt niets. Van de mensen die zeiden een dergelijke zaak te vermoeden zegt 30% niets te doen.

http://www.omroep.nl/nps/nova/geheimgeweld.html

08-03-2007, 10:29

Citaat door Hicham@Tanger:
Dit soort berichten wordt je toch gewoon helemaal gek van.. Wat is er mis met deze mensen, simpelweg geestesziek allemaal..? En de omgeving dan, leraren, buren, hulpverlening, familie, vrienden etc etc liggen die allemaal te slapen...? Er is echt iets grondig mis in de samenleving als je 7 dagen in de week dit soort berichten leest of hoort...
Toch is dat toch ook moeilijk, Hicham. Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer ik mij vergiste bij zo'n aangifte. Vroeger kwam er bij ons een jongetje thuis (vriendje van mijn broertje) dat stil en "schuw" was. Nadat mijn moeder hem af en toe een aai over zijn koppie gaf was hij niet meer bij ons weg te slaan. Hij at alsof hij thuis niets kreeg. Toen hij en mijn broertje in het opblaasbadje speelden zagen we een blauwe plek op zijn rug.

Toen mijn moeder vroeg of hij werd geslagen, keek hij naar beneden en zei: "nee, nooit". Het heeft maanden geduurd voordat we een sociaal werkster voorzichtig informeerden. Het bleek een ernstig mishandelingsgeval te zijn. Wat is wijsheid?

08-03-2007, 11:40

Citaat door CartoonBill:
Vraag me dan af of het niet beter is het af en toe een keertje fout te hebben......


Eigenlijk zou er iets van een norm moeten bestaan. "ziet u bij kinderen dit of dat, bel dan met...".

Wat mij nog jaren heeft beziggehouden is het feit dat dat joch, ondanks dat hij stevig gemept werd, zijn ouders niet "verried". Je wordt mishandeld maar blijft solidair met je beulen.

08-03-2007, 12:06


dit is echt zielig.....voor al als je met kinderen werkt en die verhalen van hun hoort ..is echt te erg voor woorden altijd.....

08-03-2007, 12:08

Citaat door CartoonBill:
Bel M. 0800-7000 en meld misdaad anoniem


Meld misdaad anoniem M. is de meldlijn waar je anoniem informatie kunt geven over ernstige misdrijven. M. is voor mensen die niet durven te melden bij de politie. Bijvoorbeeld uit angst voor wraak of confrontatie met de dader. Bellen naar M. is dan een goed en veilig alternatief. Je blijft immers anoniem. Er is geen reden meer om niet te melden. Ga naar de politie. Kan dat niet, bel dan naar M.!


Zoiets ?


Liever een AMK, Advies- en Meldpunt Kindermishandeling. 0900 - 123 123 0

http://www.amk-nederland.nl/
http://www.amk-nederland.nl/download/omgevkleur.pdf

Ook het AMK maakt de naam van een melder alleen bekend als die melder daar toestemming voor geeft.

08-03-2007, 12:08

Citaat door adje:
Bron graag...............de onderste link werkt niet......................

http://www.nu.nl/news/999927/15/%27Moeder_zet_kinderen_naakt_in_de_kou%27.html


Staat trouwens ook in de tekst zelf.

Pagina's : [1] 2