Bekijk volle/desktop versie : sociale woning



Pagina's : [1] 2

07-03-2007, 12:13
Hier was eens een topic geopend over sociale woningen Mijn man is dus geweest vorige week met de klachten van vocht etc. maar die man bleef nee knikken dat het geen reden is en dat we gewoon netjes op de wachtlijst bleven staan. Hij is ook gaan kijken hoever we op de lijst staan en die zei dat we binnen het jaar normaal een appartementje moeten krijgen.

Zou dit waar zijn of wil hij ons gewoon snel kwijt zijn?

07-03-2007, 12:28


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1330030

Hier heb je de topic, de eerste is verwijderd geweest omdat we er teveel op gingen zeveren dus heeft ze een nieuwe geopend.


Ik zou gewoon elke week naar hun gaan en blijven zeuren en zeggen hoe erg het aan toe gaat in jullie huisje etc

07-03-2007, 12:50
Oke.

Maar moet ik me daar aan geloven of wimpelen ze ons gewoon af om over een jaar terug te komen?

07-03-2007, 12:52

Citaat door Bumbabeloe:
Oke.

Maar moet ik me daar aan geloven of wimpelen ze ons gewoon af om over een jaar terug te komen?



Ik denk ze wimpelen je af, want als je niet blijft zeuren en elke keer langst gaan dan gaan ze denken ach zo dringend is het niet, zo zou ik denken in hun situatie.
Ik zou denken als het dringend was dan zou ze meer zeuren en niet braafjes wachten tot die jaar over is

Doe gewoon om de beurt met je man, een keer gaat hij in de week en de komende week ga jij weer, zo word je dossier ook heel lang en komen ze sneller in actie

07-03-2007, 12:57



Citaat door achermijnpc:
Ik denk ze wimpelen je af, want als je niet blijft zeuren en elke keer langst gaan dan gaan ze denken ach zo dringend is het niet, zo zou ik denken in hun situatie.
Ik zou denken als het dringend was dan zou ze meer zeuren en niet braafjes wachten tot die jaar over is

Doe gewoon om de beurt met je man, een keer gaat hij in de week en de komende week ga jij weer, zo word je dossier ook heel lang en komen ze sneller in actie


Serieus? Maar er zijn toch mensen die plots een brief in hun bus krijgen voor een sociale woning zonder dat ze ooit maar gezeurd hebben en gewoon netjes hun beurt hebben afgewacht? Als we het écht binnen het jaar krijgen dan wil ik ook netjes afwachten maar ik wil er dan wel zeker van zijn.

Hun bureau is ver gelegen, moet er een tram voor nemen en met een kleine is dat niet makkelijk. Je moet het er écht voor over hebben om dat allemaal te doen, ik zie dat niet zo snel zitten om elke week bij hun binnen te gaan, "is ze daar wéér" !


Wie herkent zich in deze situatie

Ik heb hun gisteren wel gemaild met alle foto's van ons probleem in't appartement maar of dat gaat helpen

07-03-2007, 13:03

Citaat door Bumbabeloe:

Serieus? Maar er zijn toch mensen die plots een brief in hun bus krijgen voor een sociale woning zonder dat ze ooit maar gezeurd hebben en gewoon netjes hun beurt hebben afgewacht? Als we het écht binnen het jaar krijgen dan wil ik ook netjes afwachten maar ik wil er dan wel zeker van zijn.

Hun bureau is ver gelegen, moet er een tram voor nemen en met een kleine is dat niet makkelijk. Je moet het er écht voor over hebben om dat allemaal te doen, ik zie dat niet zo snel zitten om elke week bij hun binnen te gaan, "is ze daar wéér" !


Wie herkent zich in deze situatie

Ik heb hun gisteren wel gemaild met alle foto's van ons probleem in't appartement maar of dat gaat helpen


Ik ken niemand die stilletjes heeft gewacht en een brief in de bus heeft gekregen hoor, meestal is dat bla van mensen zehma kijk mij ik hoef er niets voor te doen en ik kreeg een huisje
Ik weet niet hoe het gaat in antwerpen, maar M hell no dat je zomaar een brief krijgt hoor, het is daar altijd zeuren en zeiken en blijven langst gaan.

Ik zou me ook schamen van hier is ze weer hoor, maar toch ik zou het doen voor een huisje hoor, elke week gaan een dagje inplannen, beschouw dat als shoppen ofzo en gewoon zeggen kijk ik zou niet komen elke week als het niet dringend is en blijven zeuren en zeggen hoe je zoontje er aan lijdt aan dat vochtigheid blablal.

Trouwens vroeger toen ik nog in M woonde (Weet niet hoe het er nu aan toe gaat) maar kon je 1 keer in de week of maand dacht ik langst gaan en praten met de baas van de mgw en je situatie uitleggen, weet niet meer of het nu ook nog zo is

07-03-2007, 13:13
mechelen?

07-03-2007, 13:13

Citaat door Cheetos:
mechelen?



Heks

07-03-2007, 13:13
Ik ga zien wat ik kan doen. Hopen dat ze op hun woord blijven.

07-03-2007, 13:15

Citaat door Bumbabeloe:
Ik ga zien wat ik kan doen. Hopen dat ze op hun woord blijven.


Waarom heeft je man niet een bewijs gevraagd dat ze je over een jaar een huisje geven , gewoon zwart op wit dan kunnen ze je niets maken, stel over een jaar zeggen ze "hebben we nooit gezegd" ??

07-03-2007, 13:17

Citaat door achermijnpc:
Waarom heeft je man niet een bewijs gevraagd dat ze je over een jaar een huisje geven , gewoon zwart op wit dan kunnen ze je niets maken, stel over een jaar zeggen ze "hebben we nooit gezegd" ??



Kan je dat krijgen? Ik ga het hem eens zeggen dan. Bedankt!

07-03-2007, 13:19

Citaat door Bumbabeloe:
Kan je dat krijgen? Ik ga het hem eens zeggen dan. Bedankt!



Jah niemand is tegenwoordig te vertrouwen hoor ik vraag voor alles een document zwart op wit voor ze me gaan flashen.
En als ze weigeren dan weet je waar je aan toe bent, zeg gewoon ik wil graag zeker zijn dat ik op jullie kan rekenen en wil graag een document zwart op wit

graag gedaan

07-03-2007, 13:44


Ja maar nu ik er bij stil sta. De huisvesting waar wij staan ingeschreven zijn best streng. Bij hen kan je niet slijmen en zeuren, ze zeggen direct neen. Zoals bij mijn man. In een andere huisvesting staan zij wel bekend om snelle woningen, ik kwam onlangs een vrouw tegen die binnen de drie maanden een sociale woning kreeg omdat ze last had van vocht. Maar die huisvesting spreekt ons niet aan, die zijn best oud. Waar wij staan ingeschreven zijn nieuwbouw met een grote wachtlijst, en streng.

Misschien is het beter dat ze streng zijn, dat wil zeggen dat wij dan toch binnen het jaar een woning krijgen omdat niemand ons, zeg maar, onrechtvaardig voorsteekt. Enkel iemand die langer dan zes maanden dakloos is of wiens huis verbrand is krijgt voorrang op ons.

07-03-2007, 13:47

Citaat door Bumbabeloe:
Ja maar nu ik er bij stil sta. De huisvesting waar wij staan ingeschreven zijn best streng. Bij hen kan je niet slijmen en zeuren, ze zeggen direct neen. Zoals bij mijn man. In een andere huisvesting staan zij wel bekend om snelle woningen, ik kwam onlangs een vrouw tegen die binnen de drie maanden een sociale woning kreeg omdat ze last had van vocht. Maar die huisvesting spreekt ons niet aan, die zijn best oud. Waar wij staan ingeschreven zijn nieuwbouw met een grote wachtlijst, en streng.

Misschien is het beter dat ze streng zijn, dat wil zeggen dat wij dan toch binnen het jaar een woning krijgen omdat niemand ons, zeg maar, onrechtvaardig voorsteekt. Enkel iemand die langer dan zes maanden dakloos is of wiens huis verbrand is krijgt voorrang op ons.



Jah misschien is het beter dat ze zo streng zijn, vraag anders wat mensen om je heen die je kent die bij die vestiging staan ingeschreven en hun ervaringen, inschallah krijg je snel je huisje

07-03-2007, 19:39

Citaat door Bumbabeloe:
Hier was eens een topic geopend over sociale woningen Mijn man is dus geweest vorige week met de klachten van vocht etc. maar die man bleef nee knikken dat het geen reden is en dat we gewoon netjes op de wachtlijst bleven staan. Hij is ook gaan kijken hoever we op de lijst staan en die zei dat we binnen het jaar normaal een appartementje moeten krijgen.

Zou dit waar zijn of wil hij ons gewoon snel kwijt zijn?



Denk jij dat je de enige bent die een sociale woning wilt? Jij staat op een wachtlijst zoals iedereen en je moet wachten zoals iedereen. Ze zeggen dat je maximum 3 jaar moet wachten om iets te krijgen als je natuurlijk aan de eisen voldoet (inkomen)

Pagina's : [1] 2