Bekijk volle/desktop versie : rijst met tonijn en groenten????

29-08-2003, 15:12

Citaat door toutatie:
Hoi lieve mensen, heb een vraagje, was laatst op een bruiloft en daar werd een schaal met rijst gemengd met tonijn en daaromheen allerlei groenten, zoals boontjes, mais, gek. ei, biet...enz.
Wie kan mij vertellen hoe het heet en hoe je het maakt, vooral omdat de tonijn zo subtiel door de rijst zat dat je het haast niet zag, maar het was zoooooooooooooo een lekkere smaak...

Groetjes,
Jannet
.

29-08-2003, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door toutatie
Hoi lieve mensen, heb een vraagje, was laatst op een bruiloft en daar werd een schaal met rijst gemengd met tonijn en daaromheen allerlei groenten, zoals boontjes, mais, gek. ei, biet...enz.
Wie kan mij vertellen hoe het heet en hoe je het maakt, vooral omdat de tonijn zo subtiel door de rijst zat dat je het haast niet zag, maar het was zoooooooooooooo een lekkere smaak...

Groetjes,
Jannet
ik zal het recept voor je opzoeken, het is makkelijk om klaar te maken

29-08-2003, 22:01
Nou je hebt rijst moet je zelf weten hoeveel en dan doe je dat in een platsic kom en dan doe je daar tonijn bij die mais korrels beetje mayo en zout en dan doe je het op een bord en legt er sla en zo langsheen

Je kan er ook uien bij doen

29-08-2003, 22:08
Nee dat weet ik helaas nie wuahah ik maak het ook altijd ohja je kan er ook augurken bij doen en doperten of stukjes wortel enzo

13-10-2003, 21:04

ooh deze recept is echt lekker en gezond echtsuper

13-10-2003, 22:01

Citaat:
Origineel gepost door toutatie

Groetjes,
Jannet
Alsjeblieft ..

Salade van tonijn en rijst

4-6 koppen gekookte rijst
2 blikjes tonijn in water van 200 gr
1 blikje erwtjes van 480 gr, afgegoten
60 gr gehakte pepertjes
1 gehakte ui
2 gehakte stelen selderij
2 grote gehakte augurken
1 theelepel knoflookpoeder
1 theelepel tijm
mayonaise

Doe alle ingrediënten in een grote slakom.
Voeg mayonaise naar smaak toe.
Garneer met paprika en peterselie.

14-10-2003, 00:59
Mijn moeder maakt het zo:

Je pakt zo`n grote schaal en een klein kommetje, daar druk je dan de rijst in. legt het bakje op de kop op de schaal, en haalt het schaaltje weg. Daaromheen gekookte blokjes worteltjes met suiker, gekookte blokjes aardappelen , blokjes rode biet en stukjes gekookte ei, tonijn met peper en zout en er kan nog veel meer bij.

14-10-2003, 01:00
ik ga die van jullie ook eens proberen

17-04-2007, 13:52
hallo damers dat salade heet( jarda) het betekend Le jardin in het frans en het bloemen tuin in het nederlands en het is inderdaad lekker