Bekijk volle/desktop versie : Graag een serieuze objectieve mening



05-03-2007, 19:21
Salaam 3aleikoum broeders en zusters,

Ik hoop dat iedereen van jullie het goed maakt inchallah. Ik vind het moeilijk om te beginnen maar hier komt het dan.

Lange tijd heb ik niet willen willen trouwen omdat er altijd wel iets was niet goed voelde. Ik wil wel graag trouwen, maar dat gevoel dat alles op z'n plek valt wanneer je die persoon leert kennen kwam maar niet.

Nu heb ik via familie iemand leren kennen, die ik eigenlijk helemaal niet wilde leren kennen. Nu blijkt het een hele lieve persoon te zijn met wie ik goed kan opschieten en die echt alles voor me over heeft. Als ik met 'm praat dan is alles goed en hebben we het leuk en gezellig, maar zodra ik weer zonder hem ben dan ga ik er over nadenken en bedenk ik me dat ik mentaal voor hem ben gevallen, maar qua uiterlijk vind ik hem niets.

Ik schaam me zo erg dat ik het niemand van mijn vrienden durf te vertellen, want ik vind dat zo oppervlakkig van me. Altijd was ik overtuigd van mezelf dat uiterlijk geen probleem voor me was en dat hem om iemands innerlijk ging en nu blijk ik mezelf onaangenaam te verrassen.

Dit vind ik echt erg en weet niet wat ik moet doen, want die jongen die houdt erg veel van me en wil z.s.m. mijn hand komen vragen en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het zo vaak afgewimpeld om meer tijd te winnen om deze hindernis te overwinnen. Mijn tijd raakt op en ik ben geen stap wijzer van mezelf geworden en ik maak het voor hem ook niet makkelijker op door de boot af te houden.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen Ik zou willen dat ik deze negatieve gedachte uit m'n hoofd kon zetten en naar de belangrijke dingen van deze man kon kijken, maar het lukt me gewoon niet lah n3hal sjitan rajiem

Hopelijk dat er lieve broeders en zusters zijn die met welgemeende adviezen kunnen komen inchallah alvast bedankt

05-03-2007, 19:24


Misschien voel je je niet nu tot m aangetrokken maar als je met hem onder 1 dak leeft zal het denk ik wel van zelf komen....

05-03-2007, 19:49

Citaat door NeelieferNiet:
Misschien voel je je niet nu tot m aangetrokken maar als je met hem onder 1 dak leeft zal het denk ik wel van zelf komen....



Ik durf juist dat risico niet te nemen, ik weet niet wat ik moet doen om een juiste beslissing te kunnen nemen.

05-03-2007, 19:50
Take a leap of faith....

05-03-2007, 19:57



Citaat door Innocentgirl:
tjah het oog wil ook wat... dat is gewoon een feit...


Maar laat ik me daardoor dan niet afleiden van wat juist belangrijk hoort te zijn in een huwelijk, nml. het hart en verstand?

05-03-2007, 19:59
Verricht het Istigharah Salaat.

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:

"De boodschapper van Allah leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij zei:

"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

05-03-2007, 20:30

Citaat door sweet89:
Verricht het Istigharah Salaat.

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:

"De boodschapper van Allah leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij zei:

"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."



Chokran ya ogtie

05-03-2007, 20:37
Ik heb het echt met je te doen... Stel je zelf de volgende vragen:

Zou ik hem missen als ik geen contact meer met hem zou hebben?
Voel ik me aangetrokken tot hem?
Wat zou ik er van vinden als hij met iemand anders het huwlijk zou treden?

Mohiem zo zijn er tal van vragen die je aan jezelf kunt vragen om er achter te komen of je met hem zou willen trouwen

Allah3awen zuster

05-03-2007, 20:40
beste advies is zoals eerder opgenoemd is verricht de sala istighara, meid ik zat in hetzelfde schuitje, ik vond uiterlijk ook heel belangerijk,maar dat is het belangerijkste niet,het is ook haram om naar het uiterlijk van een persoon te kijken & diegene daarop af te wijzen..
je zal je nog wel aangetrokken voelen tot hem geloof me,je kan goed opschieten met hem,wat wil je nog meer?
dat is toch wel het allerbelangerijkste..
kijk naar zn hart & verstand.. & natuurlijk zn daden.. is hij praktiserend? zo ja ga voor hem! geloof me je zult er geen spijt van krijgen.. houden van komt later wel.. kijk naar onze ouders en voorouders..
gebruik je verstand & niet je hart..
succes!

05-03-2007, 20:40
Als het gevoel er niet is dan houdt het op he....ik bedoel je kunt iemand wel aardig enzo vinden maar goed dat is geen reden om met hem te trouwen...je moet gewoon eerlijk zijn....en niet iets tegen je gevoel doen omdat je medelijden met hem hebt....succes meid

05-03-2007, 21:03
Als het een goede kerel is en je denkt dat hij jou gelukkig kan maken, moet je hem een kans geven. Uiterlijk is niet (lang) belangrijk.

08-03-2007, 13:09

Citaat door Sherine20:
Als het gevoel er niet is dan houdt het op he....ik bedoel je kunt iemand wel aardig enzo vinden maar goed dat is geen reden om met hem te trouwen...je moet gewoon eerlijk zijn....en niet iets tegen je gevoel doen omdat je medelijden met hem hebt....succes meid


Bedankt allemaal voor jullie reacties. Op het moment weet ik niet eens meer of het liefde is of dat het een gevoel is omdat hij gewoon zo lief is en ik hem geen pijn wil doen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand meer van mij kan houden dan hij en dat laat hij ook blijken. Dat wederzijdse gevoel zou ik graag willen hebben, maar dat is er (nog) niet. Ik ken 'm ook nog niet zo lang een paar maanden pas nu. Misschien moet ik het nog even tijd geven om te kijken of mijn gevoel nog kan gaan veranderen Alleen ik weet niet of ik daar goed aan doe en ik hem zo niet nog meer ellende bezorg door zo vaag te zijn, terwijl hij zo zeker is van zichzelf over wat hij wil

08-03-2007, 13:13


Aanterkkingskracht is ook belangrijk, iemand hoeft absoluut niet knap te zijn maar moet wat hebben wat je aantrekt, is dat niet zo dan ben ik bang dat je je uiteindelijk gaat irriteren...

08-03-2007, 13:37

Citaat door fairytale:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Op het moment weet ik niet eens meer of het liefde is of dat het een gevoel is omdat hij gewoon zo lief is en ik hem geen pijn wil doen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand meer van mij kan houden dan hij en dat laat hij ook blijken. Dat wederzijdse gevoel zou ik graag willen hebben, maar dat is er (nog) niet. Ik ken 'm ook nog niet zo lang een paar maanden pas nu. Misschien moet ik het nog even tijd geven om te kijken of mijn gevoel nog kan gaan veranderen Alleen ik weet niet of ik daar goed aan doe en ik hem zo niet nog meer ellende bezorg door zo vaag te zijn, terwijl hij zo zeker is van zichzelf over wat hij wil



dat is een ingewikkelde situatie..
waarom zeg je dan niet tegen hem dat je momenteel niets voor hem voelt maar dat het misschien nog kan komen?
als je dat doet zal je geen schuldgevoelens meer hebben & hij zal begrip voor je hebben..
meid de tijd zal het leren..
neem geen overhaastige beslissingen,je bent nog jong & in de bloei van je leven..
wees gewoon eerlijk tegen hem..
het is makkelijker gezegd dan gedaan,maar goed een goed begin is het halve werk..