Bekijk volle/desktop versie : de Redenen voor de Onderdrukking van de Regeringsleiders



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

05-03-2007, 15:32

Ibn al-Qayyiem للها همحر over de Redenen voor de Onderdrukking van de Regeringsleiders: de Corruptie van het Volk!



Dit uittreksel van Ibn al-Qayyiem (rahiemehoellaah) vernietigd de Maudoedie-Qoetb Manhadj en werpt de Qoetbie-Soeroerie-Takfierie Dogma’s totaal omver, en legt de leugens bloot van het Activisme van de hedendaagse Hizbie’ien (partijgenoten).

Overpeins zeer nauwkeurig, langzaam en met veel bedachtzaamheid, elk woord en elke uitdrukking van dit uittreksel van Ibn al-Qayyiem, en doe precies hetgeen dat Ibn al-Qayyiem van je vraagt.

Hij zegt in Miftaah Daar is-Sa’adah (2/177) [Daar Ibn ‘Affaan]:

“En overpeins Zijn, de Allerhoogste, Zijn Wijsheid in het maken van koningen van de dienaren, hun leiders en hun heersers dat zij van hetzelfde soort zijn als hun handelingen (die van de dienaren). Beter gezegd is het alsof hun handelingen (die van de dienaren) zich manifesteren in de gedaante van hun heersers en koningen. Als zij oprecht blijven, dan zullen hun koningen oprecht blijven, en als zij zich afkeren (van oprechtheid), dan zullen zij (de koningen) zich ook afkeren van oprechtheid. En als zij (de dienaren) onderdrukken (zichzelf en anderen), dan zullen hun koningen en heersers (hen) onderdrukken, en wanneer blijkt dat zij plannetjes tegen hen smeden en hen bedriegen, dan zullen hun leiders zich op dezelfde manier gaan gedragen, en als zij (de dienaren) de rechten van Allaah die met hen zijn verhinderen, en vrekkig worden in hun respect jegens hen (elkaar de rechten onthouden), dan zullen hun koningen en hun heersers de rechten die zij aan hen (de dienaren) schuldig zijn (ook) onthouden, en (ook) vrekkig worden in hun respect jegens hen. En als zij (de dienaren) nemen van degenen die als zwak worden beschouwd, hetgeen tot zich nemen dat zij niet verdient hebben in hun overeenkomsten (en zich tegen de wet dingen toe-eigenen), dan zullen de koningen van hen (de dienaren) nemen wat zij niet verdient hebben (om van de zwakken) te nemen, en hen belastingen en andere (vormen van) verdiensten opleggen. En alles dat zij (de dienaren) wegnemen van de zwakke mensen, de koning zal het van hen met kracht en geweld wegnemen. Dus hun handelingen (die van de dienaren) manifesteren zich in hun handelingen (die van de koningen en de heersers).

En het is niet van de Goddelijke Wijsheid dat het voor zou komen dat er geregeerd wordt over de kwaaddoeners en de zondaren (door anderen) dan hun eigen soort.

En (in de tijd van) de eerste generatie (van Moslims), de beste van de generaties, en de meest vrome onder hen, toen waren hun heersers zoals hun. Maar toen zij besmet raakten (corrupt werden), toen werd het veroorzaakt dat hun Heersers ook corrupt werden. Daarom, de Wijsheid van Allaah weigert het dat gelijken van Moe’aawiyah en ‘Umar bin ‘Abdul-‘Aziez de autoriteit over ons krijgen in deze tijden (de 8e Eeuw na Hidjraa)1, laat staan gelijken van Aboe Bakr en ‘Umar . Beter gezegd, onze heersers zijn in overeenstemming met ons (onze aard) en de heersers van degenen voor ons waren tevens in overeenstemming met hun (aard). En beide van de twee zaken benodigd wijsheid en hetgeen dat het vereist.

En degene die diepgewortelde wijsheid bezit, en goed over dit onderwerp nadenkt, zal de goddelijke Wijsheid zien die door al-Qadaa wal-Qadar (Voorbeschikking en Voorbestemming) loopt, zowel uiterlijk als innerlijk, zoals het ook door al-Khalq wal-Amr (de Schepping en het Bevel)2 loopt. Dus wees op je hoede voor het denken met je corrupte gedachte dat er ook maar iets van Zijn Voorbeschikking en Voorbestemming is die verstoken zijn van de verreikende wijsheid. Liever gezegd, al van Zijn, de Allerhoogste, Zijn Voorbeschikkingen en Voorbestemmingen komen tot stand vanuit de meest perfecte gezichtspunten met betrekking op hun correctheid en wijsheid. Desondanks, degenen met een zwak intellect worden gesluierd, door middel van hun zwakheid in het waarnemen van deze (aspecten van wijsheid), net zoals ogen die lijden aan dagblindheid worden gesluierd, door middel van hun zwakte voor het licht van de zon 3…”

Einde van het citaat van Ibn al-Qayyim.

--------------------------------------------------------------
1 En wij vragen ons af of wij, in de 15e Eeuw na Hidjra, het verdienen en waardig zijn om (zelfs ook maar) gelijken van al-Hajjaaj bin Yoessef over ons te hebben heersen, laat staan gelijken van Yazied Ibn Moe’aawiyah!!! En dan komen de Innoveerders van onder de Qoetbiyyah, Soeroeriyyah, Takfiriyyah en anderen zoals hen, en zij klagen over de heersers van vandaag de dag!!! Terwijl de Boodschapper van Allaah (Sal Allaahoe aleihie wa Sallaam) naar hen was gestuurd, en gesproken heeft, zoals zijn Heer hem heeft geopenbaard, dat er heersers over ons zullen zijn aan het eind der tijden, en zij “hebben de harten van duivels in de lichamen van mannen”, en die “niet leiden via zijn leiding, noch zijn zij op zijn Soennah”, en zij zullen “jullie ruggen slaan en jullie bezit in beslag nemen”, en na dit alles beval hij dat de toepasselijke handeling tot hen is om “te horen en te gehoorzamen” behalve als zij gebieden om ongehoorzaam te zijn aan Allaah!
2 En degenen met gezond verstand zijn degenen die op de methodologieën van de Selef zijn in al hun aangelegenheden, en in het specifiek aangelegenheden rond Da’wah en het rectificeren van de dienaar en het land, want zij zijn degenen die op de methodologie van de Profeten in het uitnodigen naar Allaah zijn, en dit is de weg van wijsheid en intellect. En zij zijn de gekwalificeerde doktoren die de oorzaken (van de ziektes) identificeren en hen toepasselijk behandelen. En het gezonde verstand komt overeen en stemt in, en volgt de Openbaring, omdat gezond verstand is het volgen en imiteren, en niet het innoveren en dwalen.
3 En degenen van zwak intellect zijn de Innoveerders, degenen die valse methodologieën bekokstoven en verzinnen in de aangelegenheden van da’wah en in rectificatie van de dienaren en het land, zoals de takfier van de heersers (die dat niet verdienen) en het in opstand komen tegen de regeringen en hen proberen te vervangen. Zij zijn de valse doktoren, degenen die zelf ontworpen zijn, de kwakzalvers, degenen die met hun zwakke intellecten alleen zo ver komen (dat zij de symptomen herkennen), en hen ongepast behandelen met louter innovatie en verzinsels. Ondanks dat anderen beweren dat zij intellectueel zijn, en veel nadenken, en een zogenoemde contributie aan ‘Islaamitisch gedachtegoed’ zijn, toch zijn zij zwak en zij hebben een gebrek aan intellect, omdat zij niet volgden en imiteerden, maar in de plaats daarvan innoveerden en dwaalden.

05-03-2007, 17:02


Ibnul Qayim (rahimahullah) heeft gezegd:[/SIZE]

“Ieder wie zijn opponent naar iets anders dan Allah en Zijn Profeet (saw) neemt, die heeft zeker het oordeel van de Taghut gezocht, terwijl hij is bevolen om deze te verwerpen. Deze persoon kan nooit de Taghut verwerpen totdat hij alle oordelen bij Allah Alleen opzoekt.”

[SIZE="3"]Het is heel belangrijk om op te noemen dat Ibnul Qayim heeft gezegd dat een persoon nooit de Taghut kan verwerpen totdat hij alle oordelen bij Allah alleen ‘opzoekt’. Hij heeft niet gezegd totdat hij ‘gelooft’ dat alle Hukm voor Allah Alleen is. Dit punt is verder verduidelijkt door zijn uitspraak: “Ieder die zijn opponent...neemt.” Aldus; bewijst dat deze daad van Tahakum alleen kan worden verricht door ‘Aktie’. Daarom bedoelde hij met “alle oordelen bij Allah Alleen opzoekt.”: het fysiek van zijn opponent nemen naar het Boek van Allah en de Sunnah van Zijn Profeet (saw). Als hij hem naar iets anders dan Allah ta’la en Zijn Profeet (saw) neemt, erkent hij dat de Hukm voor Allah ta’la Alleen is NIET en bijgevolge verwerpt hij de Thaghut dus niet. En ieder wie niet de Thaghut verwerpt kan geen Moslim zijn, omdat de verwerping van de Thaghut één van de hoofd pilaren is, zonder dit kan een persoon zijn Eeman of Islam niet vervolmaken.[/SIZE]

Ibnul Qayim heeft ook over het volgende Aya gezegd:

O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen, leg het dan voor aan Allah en de Boodschapper, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. Dat is beter en een betere afsluiting. (4:59)

[SIZE="3"]“Dit is een veelomvattend bewijs dat duidelijk deze zaak uitlegt en een einde maakt tussen degenen die hierover twisten. Het is ook een sterke bewijs in de handen van degenen die zich aanpassen aan de Bevelen van Allah .” [/SIZE]

Ibnul Qayim heeft ook gezegd:

[SIZE="3"]“wanneer Allah degenen noemt die ergens anders gaan dan Hijzelf en Zijn Boodschapper voor een oordeel: En wanneer er tot hen gezegd wordt: “Komt naar wat Allah heeft neergezonden en naar de Boodschapper,”zie je de huigelaars (de mensen) geheel van jou afhouden. (4:61), Hij (Allah ) legt hier de nadruk op; de daad van het zich afwenden van Allah ta’la en Zijn Profeet (saw) en anderen opzoekt voor een oordeel- dit is de essentie van Nifaq (Hypocrisie). Op dezelfde wijze is het opzoeken en het zich onderwerpen aan het oordeel van Allah , zonder wrok, de essentie van Eeman (geloof).”


Tareeq ul Hijratain, pagina 73
ar-Risala at Tabukiya Libnil Qayim al Jawzeea, pagina 133
Mukhtasar as-Sawaiq al Mursalah, deel.2: pg 515

05-03-2007, 18:18
En toch moeten ze bestreden worden. Een afvallige regeringsleider is niet toegestaan in de islam. Al is het volk corrupt.

07-03-2007, 11:37

Citaat door anash:
En toch moeten ze bestreden worden. Een afvallige regeringsleider is niet toegestaan in de islam. Al is het volk corrupt.



strijd dan.. waar wacht je op?

afvallige mens is sowieso niet toegestaan in de islaam of hij nou een regeringsleider is of niet..

in iedergeval gedenk de uitspraak die zuur is voor vele takfeerie levens..

Koefr doenaa Koefr


07-03-2007, 12:10



Citaat door anash:
En toch moeten ze bestreden worden. Een afvallige regeringsleider is niet toegestaan in de islam. Al is het volk corrupt.



Zoalng je het gebed mag blijven onderhouden is er voor jou geen reden om iets aan de regeringslijder te doen. handel alsjeblieft met de Sharh niet met emotie!

Wassalamo Aleikom

07-03-2007, 12:17

Citaat door Bankstel:
strijd dan.. waar wacht je op?

afvallige mens is sowieso niet toegestaan in de islaam of hij nou een regeringsleider is of niet..

in iedergeval gedenk de uitspraak die zuur is voor vele takfeerie levens..

Koefr doenaa Koefr


een gewone afvallige wordt door een gerecht beoordeeld. Een afvallige regeringsleider moet gewoon worden bevochten. Daar is geen sprake van een gerecht aangezien de leider zelf de rechter is.

Mohim, heb ik gezegd dat ik ga strijden? Neen, het gaat me wel om de leugens die jullie ze3ma hier willen plaatsen over de regeringsleiders.

En zoals een agh tegen me zei, je kunt zien hoe corrupt een volk is wanneer ze niets doen tegen een afvallige leider.

07-03-2007, 12:18

Citaat door Pure_Lilah:
Zoalng je het gebed mag blijven onderhouden is er voor jou geen reden om iets aan de regeringslijder te doen. handel alsjeblieft met de Sharh niet met emotie!

Wassalamo Aleikom

ga eens terug naar de grot vanwaar je komt. Zeg je nu dat een kafir mag regeren over de moslims?

07-03-2007, 12:21

Citaat door anash:
ga eens terug naar de grot vanwaar je komt. Zeg je nu dat een kafir mag regeren over de moslims?



Neej dat zeg ik niet. Maar zolang een moslim regeringslijder laat bidden kunnen wij er niks aan doen.

En laten we met adaab met elkaar omgaan min fadlik..

Allahoma Wafaqna

Wassalam

07-03-2007, 12:23

Citaat door anash:
een gewone afvallige wordt door een gerecht beoordeeld. Een afvallige regeringsleider moet gewoon worden bevochten. Daar is geen sprake van een gerecht aangezien de leider zelf de rechter is.

Mohim, heb ik gezegd dat ik ga strijden? Neen, het gaat me wel om de leugens die jullie ze3ma hier willen plaatsen over de regeringsleiders.

En zoals een agh tegen me zei, je kunt zien hoe corrupt een volk is wanneer ze niets doen tegen een afvallige leider.



Zolang het niet de woorden van de Profeet (Salalahu Aleihu Wassalam) waren en ook geen woorden van iemand die ijtihaad heeft en qijaas heeft gedaan, neem ik het ook niet aan.

Wassalamo Aleikom

07-03-2007, 12:23
Talibudalil16 accepteer je deze uitspraak ook van ibnul qayyim of komt hij niet overeen met jouw begeertes?

”En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen-zij zijn de onrechtvaardigen-zij zijn de zware zondaren.” [5:44-45,47]

x Ibn Al Qayyim Al Djawziyya rahimahuLlaah heeft gezegd:

En wat correct is, is dat het oordelen met iets anders dan wat Allaah heeft geopenbaard, van twee types is (grote kufr en kleine kufr) en elk van de twee, hangt af van de situatie van de leider.

Als men de overtuiging heeft dat het verplicht is te oordelen met wat Allaah heeft geopenbaard, maar men is ervan afgeweken; terwijl hij erkent dat hij verdient ervoor gestraft te worden; in dit geval is het “kufr asghar” (die iemand niet verwijderd uit de Islaam).

En in het geval dat men overtuigd is dat het niet verplicht is (te oordelen met datgene wat Allaah heeft geopenbaard) en dat men (hierin) de vrije keuze heeft, en hij heeft de overtuiging dat dit het oordeel van Allaah is; in dit geval is het “kufr akbar” (die iemand wel verwijderd uit de Islaam).

En als hij onwetend is in deze zaak of hierin een fout maakte dan is hij in fout, en dan is het oordeel (hoekm) over hem hetzelfde als voor diegene die zich vergissen.
(zijn boek :Madaridj us-Salaikine ; volume 1 pagina 337) [einde citaat]

verder wil ik nog zeggen: al yaqeen la yazoel ashek. De asl is nog altijd dat de hoekaam moslims zijn, en dus bevestigen wij zijn islaam, Niets kan deze islaam van de leider vernietigen behalve de zekerheid.. en het bewijs hievoor is de hadith " Ila an tarouw koefran bawahan 'indakoem mina Allaahi fihi burhaa" en aan de hand van deze uitspraak van de profeet kunnen wij niet aan de hand van vermoedens en twijfels oordelen met koefr op de regeringsleiders.. en zoals dit het geval is keren wij terug naar de asl en dat is dat zij moslims zijn.

wasalaam

07-03-2007, 12:27

Citaat door anash:
een gewone afvallige wordt door een gerecht beoordeeld. Een afvallige regeringsleider moet gewoon worden bevochten. Daar is geen sprake van een gerecht aangezien de leider zelf de rechter is.

Mohim, heb ik gezegd dat ik ga strijden? Neen, het gaat me wel om de leugens die jullie ze3ma hier willen plaatsen over de regeringsleiders.

En zoals een agh tegen me zei, je kunt zien hoe corrupt een volk is wanneer ze niets doen tegen een afvallige leider.



wat is corrupter dan het negeren van de vele overleveringen waarin staat dat we de regerinsleiders moeten gehoorzamen ook al zijn zij onrechtvaardig.

en wij maken geen takfeer aan de hand van een kabira zoals vele takfeeries dat wel doen.

07-03-2007, 12:35
Het is kufr duna kufr als het in een SPECIFIEK geval is ja, maar niet als een leider de wetten verandert voor het hele volk.

En als jullie zo graag willen blijven beweren dat de leiders moslim zijn, het is niet het enigste wat ze tot kafir maakt. Bijv. zoals iedereen weet zitten er saoudische soldaten in afganistan, als dit niet het helpen van de kufar is tegen de moslims, dan kan ik maar 1 conclusie trekken. Jullie zijn blind voor de waarheid.

07-03-2007, 12:38



Citaat door springtouw:
Het is kufr duna kufr als het in een SPECIFIEK geval is ja, maar niet als een leider de wetten verandert voor het hele volk.

En als jullie zo graag willen blijven beweren dat de leiders moslim zijn, het is niet het enigste wat ze tot kafir maakt. Bijv. zoals iedereen weet zitten er saoudische soldaten in afganistan, als dit niet het helpen van de kufar is tegen de moslims, dan kan ik maar 1 conclusie trekken. Jullie zijn blind voor de waarheid.



wie is jou voorgegaan in deze uitspraak..? zeg me aub niet aboe hamza of bin laden.. maar noem me de mensen van kennis barakallaahoe feekoem

07-03-2007, 12:42
dat zou ik insha Allah ook graag willen weten.

waar is je asnaad en man salafoka?

08-03-2007, 13:14

Citaat door Bankstel:
Talibudalil16 accepteer je deze uitspraak ook van ibnul qayyim of komt hij niet overeen met jouw begeertes?

”En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen-zij zijn de onrechtvaardigen-zij zijn de zware zondaren.” [5:44-45,47]

x Ibn Al Qayyim Al Djawziyya rahimahuLlaah heeft gezegd:

En wat correct is, is dat het oordelen met iets anders dan wat Allaah heeft geopenbaard, van twee types is (grote kufr en kleine kufr) en elk van de twee, hangt af van de situatie van de leider.

Als men de overtuiging heeft dat het verplicht is te oordelen met wat Allaah heeft geopenbaard, maar men is ervan afgeweken; terwijl hij erkent dat hij verdient ervoor gestraft te worden; in dit geval is het “kufr asghar” (die iemand niet verwijderd uit de Islaam).

En in het geval dat men overtuigd is dat het niet verplicht is (te oordelen met datgene wat Allaah heeft geopenbaard) en dat men (hierin) de vrije keuze heeft, en hij heeft de overtuiging dat dit het oordeel van Allaah is; in dit geval is het “kufr akbar” (die iemand wel verwijderd uit de Islaam).

En als hij onwetend is in deze zaak of hierin een fout maakte dan is hij in fout, en dan is het oordeel (hoekm) over hem hetzelfde als voor diegene die zich vergissen.
(zijn boek :Madaridj us-Salaikine ; volume 1 pagina 337) [einde citaat]

verder wil ik nog zeggen: al yaqeen la yazoel ashek. De asl is nog altijd dat de hoekaam moslims zijn, en dus bevestigen wij zijn islaam, Niets kan deze islaam van de leider vernietigen behalve de zekerheid.. en het bewijs hievoor is de hadith " Ila an tarouw koefran bawahan 'indakoem mina Allaahi fihi burhaa" en aan de hand van deze uitspraak van de profeet kunnen wij niet aan de hand van vermoedens en twijfels oordelen met koefr op de regeringsleiders.. en zoals dit het geval is keren wij terug naar de asl en dat is dat zij moslims zijn.

wasalaam



Absolute onzin. De hedendaagse regeringsleiders begaan zowel kleine als grote kufr.

Ze zijn buiten de islam getreden o.a. door:

Al Hukm bi gheiri ma anzala Allah
- Al Muwalaat van Al Moeshrikeen tegen de moslimeen.
Ze ontkennen tawheed al hakimiyah en ze zien de hukm bighair ma anzala allah als kufr duna kufr.

Wat is het eerste wat Allah ons geboden heeft"
Al Kufr bi Taaghoet wal eemanoe billeh en de daleel daarvoor zijn de woorden van Allah (interpretatie van de betekenis: "Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thagoet verwerpt en in Allah gelooft : hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen, dat niet breken kan. En Allahis Alhorend Alwetend." (Al Baqara vers 256)
Wat het stevige houvast?
La Ilaha illa Allah, en la Ilaah staat voor de ontkenning en illa Allah staat voor de bevestiging.
Hoeveel dawageet zijn er?
Veel, en de grootste zijn : Iblees la3anahu Allah, wie naast Allah aanbeden wordt en daarmee tevreden is, en wie mensen uitnodigt om hem te aanbidden, wie beweert iets te weten van ilm al gayb en wie met wetten regeert anders dan die van Allah.

Een moslim kan geen moslim zijn totdat hij kufr bi taaghoet doet en gelooft in Allah. Dus voordat hij gelooft in Allah zal hij kufr bi daagoet moeten doen.
En de regerinsleiders die doen dat dus niet.

Daarnaast lees dit:


Uitspraak van ubaadah ibn al- saamit die gezegd heeft:
"De boodschapper van Allah vrede zij met hem, riep ons en we gaven hem onze bay'ah ( eed). Één van de dingen die we beloofd hadden te doen is te luisteren en te gehoorzamen.
Dit zowel in tijden dat we enthousiast zijn als in tijden dat we minder gedreven zijn om iets te doen.
Zowel in tijden van moeilijkheden als in tijden van gemak en in tijden dat anderen de voorkeur over ons kregen.
En dat we degenen die gezag hadden niet zullen bestrijden. Hij ( aleihi salaatoe
Pak Fat7 el Bariey.


Imaam An Nawawee zei; 'Al Qaadi Iyaad zei: "De geleerden hebben ijmaa(consensus) dat het leiderschap niet aan een Kafier(ongelovige) kan worden gegeven, en als de leider afvallig word, dan moet hij verwijderd worden. Dit is ook het geval als hij niet meer bidt en er niet naar optroept.... Dus als hij ongelovig word, of de Wetten veranderd, dan verliest hij zijn positie van authoriteit, gehoorzaamheid aan hem komt ten val, en het word verplicht voor de Moslims om tegen hem te rebelleren, hem te verwijderen, en een eerlijke leider in zijn plaatst te plaatsen als zij daartoe in staat zijn. "
Sharh Sahih Muslim door Imaam Anawawee, volume 12 pagina 229.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7