Bekijk volle/desktop versie : lekkere gerechtjes in de ramadan

28-08-2003, 21:49
salaam mensen zet hier je lekkerste gerechtjes neer voor in de ramadan kun je alvst oefenen van koekjes t/m rajf ik hoor het wel doegggg

28-08-2003, 21:54

Wat ik echt lekker vind tijdens de ramandan is brood dat op de msager wordt gebakken en daarin superveel boter in zit...
Kan even niet op de naam komen..Heb ook geen idee hoe je het maakt maar tis echt lekker...Beetje suikerstroop erop en eten maar.

Zal me Ma wel naar het recept vragen...

29-08-2003, 00:07
tbarkallah alik a ghti !!!!

02-09-2003, 16:44
loempia ,pizza ,er zijn zo veel dingen die je kan maken
harsha , grinko,msemen met gehakt , donuts svenjshe,cake , bladerdeeg met kip erin ,zelf gemaakt shaorma enz
allemaal heerlijk met een kop soep en een glas thee

02-09-2003, 17:32

hallo meischies...

weet er iemand hoe je zelf gemaakte schoarma/loempias maakt? Mag ik daar het recept van?
thx

kusje

03-09-2003, 19:55
voor de loempia van khadija kun je ook zo'n bamigroentenpakket nemen (bij de supermarkt te koop) is veel handiger dan nog zelf groente te snijden en/of nog appart te kopen (ik gebruik altijd 2 bamigroentenpakketen is genoeg voor +/- 40 loempia's) zelf doe ik er wat nasikruiden in, is de smaak meteen oke...

succes ...

05-09-2003, 23:29

Citaat:
Origineel gepost door Khadija5000
SalamAleikum,

hier is het recept voor Vietnamese loempia's:

Nodig:
diepvries loempiavellen
250 gr.kipfilet
100 gr. rijstvermicelli(mihoen)
200gr. tauge
8 takjes selderij
1 kleine witte kool
1 grote ui
2 tot 3 teentjes knoflook
1 pepertje
1 theelepel suiker
150 gr. fijn gesneden wortel
olie
zout en/of maggieblokje
zwarte peper

Mihoen in wat warm water laten staan tot zacht en daarna uitlekken. Trek de loempiavellen uit elkaar en doe ze onder een keukendoek.De kipfilet wassen en in blokjes snijden en in wat olie gaar bakken.Knoflook,fijn gesnipperde ui, en peper toevoegen en blijven bakken.Mihoen,fijngemalen selderie(of peterselie) ,fijngesneden witte kool,worteltjes,tauge etc. toevoegen. Als alles bijna gaar is weg halen en laten afkoelen. Dit in het midden van een loempiavel doen en vouwen in de desgewenste vorm.ok veel succes en smakelijk eten.
ps. het sausje kan je maken door ketchup en sweet chillie saus met elkaar te mengen.
masalama
Khadija
thx voor t recept ik was r al lang naar opzoek ik ga t meteen uitproberen!!

06-09-2003, 16:35
mijn moeder maakt wahed lekkere broodjes gevuld met gehakt en groent maar het zijn net mini ftira´s (apart brood niet in de oven maar een soort pan) gevuld met gehakt en groenten jammie

06-09-2003, 16:42

Citaat:
Origineel gepost door Ouidath
mijn moeder maakt wahed lekkere broodjes gevuld met gehakt en groent maar het zijn net mini ftira´s (apart brood niet in de oven maar een soort pan) gevuld met gehakt en groenten jammie
ewa zet t recept r dan op

07-09-2003, 12:19
Ja man

07-09-2003, 12:35
[GLOW=deeppink]wel? [/GLOW][/SIZE]

09-09-2003, 17:14

Citaat:
Origineel gepost door Khadija5000
Salam missCouscous
You're welcome! Vertel me hoe het was afgelopen.Ben benieuwd!
Khadija
ze waren echt lekker geworden!!! echt de moeite waard om ze te maken en het was ook gemakkelijk dus dat scheelt ook weer alleen het oprollen zat veel werk in....

29-09-2003, 10:07

ouidath, het heet ftira. gevuld met gehakt, prei, paprika, peterselie, wortelen, boter; gemixt in blender, dan smeer je het over het deeg en maak je weer n bolletje en maak je het plat; ronde broodje. en bakken in n zware pan. bedoel je die ouidath?

29-09-2003, 11:27
hallo, ik ga de gevulde bladerdeeg thuis echt wel ff proberen!
Lijkt me lekker en vooral eenvoudig.

Ik ben benieuwd.....

02-10-2003, 10:00
goel li ya ??
wat is er beter dan msmen met luz en lhzel