Bekijk volle/desktop versie : Wonen met je schoonmoeder ???



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-03-2007, 15:55
Salaamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,

Ik ben benieuwd hoe zusters er tegenaan kijken om samen met haar man en haar schoonmoeder te wonen??? En waarom wel/niet ?

04-03-2007, 16:07



Citaat door Abu_Salim:
Salaamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,

Ik ben benieuwd hoe zusters er tegenaan kijken om samen met haar man en haar schoonmoeder te wonen??? En waarom wel/niet ?


Salaam wa3elikoem,

Ik zou wel met mijn man bij mij schoonmoeder kunnen wonen. En dit gewoonweg omdat ik mijn eigen moeder als prioriteit nummer één zie, en ik zijn moeder ook zo zou zien Inshallah. Maar goed dit is hoe ik er over denk. Het lijkt me vanzelfsprekend dat het niet alleen aan mij is om deze keuze te maken. Voor hetzelfde geldt wil mijn man een eigen huis voor ons twee. Tjah dan is de keuze snel gemaakt..

Aselemoe aleikoem

04-03-2007, 16:21

Citaat door Abu_Salim:
Salaamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,

Ik ben benieuwd hoe zusters er tegenaan kijken om samen met haar man en haar schoonmoeder te wonen??? En waarom wel/niet ?



Als het een afschuwelijke schoonmoeder is die overal tussen komt
of overal commentaar op heeft hoeft het niet.

04-03-2007, 18:12
Wa'alaikoem assalaam wa rahmatoellaah wa barakatoeh,

Tja, eerlijk gezegd zou ik liever niet bij m'n schoonmoeder in willen wonen. Denk dat afstand een relatie goed doet. Mocht het echter zo zijn dat z'n moeder alleen is, dan zou ik het wel doen. Zou ook niet willen dat mijn moeder alleen zou zijn. Als hij nog broers/broertjes thuis zou hebben wonen, dan zou ik het echt niet doen.

04-03-2007, 20:04


never nooit ik heb vette problemen eraan over gehouden

04-03-2007, 22:08

Citaat door Abu_Salim:
Salaamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,

Ik ben benieuwd hoe zusters er tegenaan kijken om samen met haar man en haar schoonmoeder te wonen??? En waarom wel/niet ?
een pasgetrouwd stel bevind zich in een soort van kennismakingsfase, alles is nieuw en fris, deze kennismaking zou je samen zonder schaamte moeten door kunnen komen.

Dit gaat een stuk moeilijker als er iemand bij je in huis woont, met wie je rekening moet houden.

je kan je niet zomaar opmaken voor je man,en hem op wachten als hij uit zijn werk komt omdat je rekening moet houden met je schoonmoeder.
Er komt ook nog eens bij, dat je je schoonmoeder gewikkeld zou kunnen raken in mogelijke ruzies en woordwisselingen tussen man en vrouw.

om niet te veel in details te treden, zal ik maar gewoon zeggen dat een man en vrouw zich enkel tot de slaapkamer kunnen wenden, en dus niet tot andere ruimtes waar de schoonmoeder ook gebruik van maakt.

dus voor mij zou het heel moelijk zijn, omdat ik waarde hecht aan privacy.

het neemt niet weg dat ik mijn schoonmoeder insAllah op handen en voeten zal dragen, en haar even veel zal lief hebben zoals ik mijn moeder lief heb insAllah.

04-03-2007, 22:33
No way dat mens is gestoord ze bemoeit zich echt overal mee.
Als ik alleen maar effe naar de badkamer ga, staat ze al op de deur te bonken

04-03-2007, 22:51
ik zou het wel willen, als het maar geen heks is, en als ze modern denkend is dan is het helemaal fijn

04-03-2007, 23:14
NOOIT VAN MIJN LEVEN...Ze is 'wel aardig' maar ook weer niet dat ik daar zou intrekken.

We gaan daar wel 's logeren en dat vind ik meer dan genoeg.

05-03-2007, 00:48
En stel je wilt trouwen met een broeder, je ziet hem als mogelijke huwelijkspartner, maar 1 van zijn eisen is dat jullie bij zijn moeder gaan wonen.

-Zou je dan alles afblazen alleen vanwege het feit samen te wonen met schoonmama???

- Wat als de broeder nog geen mogelijkheid heeft voor een eigen huisje?

- Wat als de broeder zijn moeder die alleen is niet alleen wilt laten?

- Maakt het uit of de moeder alleen is of dat er ook een vader bij is ?

05-03-2007, 01:03

Citaat door Abu_Salim:
En stel je wilt trouwen met een broeder, je ziet hem als mogelijke huwelijkspartner, maar 1 van zijn eisen is dat jullie bij zijn moeder gaan wonen.

-Zou je dan alles afblazen alleen vanwege het feit samen te wonen met schoonmama???

- Wat als de broeder nog geen mogelijkheid heeft voor een eigen huisje?

- Wat als de broeder zijn moeder die alleen is niet alleen wilt laten?

- Maakt het uit of de moeder alleen is of dat er ook een vader bij is ?



Ik zou het niet afblazen, maar hem ervan overtuigen dat ie niet zijn hele leven bij mammie kan blijven wonen, sowieso niet als we kinderen willen.

Ik zou wel die mogelijkheid hebben, dus probleem opgelost.

Als hij z'n moeder niet alleen wilt laten, heb ik daar best begrip voor, maar ik zou voorstellen om gewoon heel vaak langs te gaan.

Het maakt me niet uit of het alleen om de moeder gaat, of om beide ouders. Ik trouw met mijn man, met hem wil ik mijn leven delen.

05-03-2007, 08:52

Citaat door Abu_Salim:
En stel je wilt trouwen met een broeder, je ziet hem als mogelijke huwelijkspartner, maar 1 van zijn eisen is dat jullie bij zijn moeder gaan wonen.

-Zou je dan alles afblazen alleen vanwege het feit samen te wonen met schoonmama???

- Wat als de broeder nog geen mogelijkheid heeft voor een eigen huisje?

- Wat als de broeder zijn moeder die alleen is niet alleen wilt laten?

- Maakt het uit of de moeder alleen is of dat er ook een vader bij is ?


Ik zou niet bij mijn schoonmoeder in willen trekken, en dat om de volgende redenen. Ik ben erg gesteld op mijn privacy, en de huizen in Nederland zijn nou niet zo denderend groot dat je bijvoorbeeld een aparte gedeelte hier kan verdelen.

Ik zou naar andere mogelijkheden zoeken met betrekking tot de verzorging van mijn schoonmoeder. Zoals de andere zuster al zei, vaak bezoeken en mogelijk zijn er ook nog andere familieleden die ook een gedeelte van de zorg kunnen opnemen.

05-03-2007, 10:41


mijn man wil nooit bij zijn moeder wonen omdat mijn man zijn moeder goed kent en die bemoeit zich met alles..

en ik heb liever mijn eigen huis...nee ik zou niet bij mijn schoonmoeder wonen..om zo veel redenen.

grt

05-03-2007, 18:38
allah yahfedna met schoonmoeder wonen heb stress van haar alles wat ik doe is niet goed volgens haar

05-03-2007, 21:35
Zet je beste beentje voor, heb sabr, geef je schoonma gezelschap en zorg goed voor haar. Moge Allah je daarvoor belonen met een huis in het paradijs.

Pagina's : [1] 2 3 4 5