Bekijk volle/desktop versie : Maroc meiden /maroc boys.....

17-07-2002, 19:20
Salaam allemaal,

Deze dagen dat het warm was, zie je veel maroc meiden die kortere dingen dragen en topjes enz....het is nu ook 'normaler' geworden. Het is allemaal wel leuk en aardig..maar meiden denken jullie nog aan de islam of niet?

En dan nog iets. De jongens die zijn helemaal ernstig, ze drinken allemaal ze blowen roken jointjes, en de meeste vasten niet eens. Denken jullie ook niet meer aan de islam.

Ja dit is me allemaal opgevallen de laatste jaren. Jullie ook niet? Ik ben bang dat over een paar jaren de islam helemaal niet meer bestaat hier. WE kunnen gelijk beter terug gaan naar marrokko, want mensen dit kan zo niet doorgaan.

Ps: Ik weet dat er nog 'goede' maroc girls/boys zijn dat zie ik ook in. Ik strijk niet iedereen over 1 kam. Maar die 'minderheid' onder ons word snel een 'meerderheid'.

Beslamaaaaaa

17-07-2002, 22:40

Ik moet je helaas gelijk geven. Misschien is het een voorbode voor het einde der tijden.

18-07-2002, 20:13
Het is inderdaad zo, maar wat jij zegt dat we misschien beter terug naar Marokko moeten gaan dat is helemaaaaaaal geen oplossing. Geloof me wat ik in marokko zie en hoor over de meiden en de boys , dan denk ik van het valt nog wel mee in Nl. Maar tuurlijk kan het zo niet verder. Het gaat mij echt niet om de kleren wat iemand draagt...ja oke dat is ook belangrijk. Maar wat me het meest irriteert is de manier van praten lopen en vooral omgaan met de medemens. We (ik spreek voor het gemak over WE, WANT HET KAN ALTIJD BETER) vergeten gewoon de islamitische manier van omgaan met de mensen om ons heen.De een praat over de ander , de ander verraad de een. En we concureren elkaar met kleding...wie het strakst aan heeft en wie het meest laat zien. We moeten elkaar concureren in andere nuttige dingen zoals studie...Quraan...zo veel mogelijk vertrouwen winnen van mensen...zo veel mogelijk mensen helpen...en vooral wat ik heel belangrijk vind: je hart 100% zuiveren.
Inschallah zal het ons lukken..

18-07-2002, 23:47
Salaam wa alajkom...

Ik vind dat de marokanen van tegenwoordig niet echt meer aan de islam denken.. De meiden trekken kleren aan, maar eigenlijk hebben ze niks aan... Ik weet niet wie er van jullie naar marokko is gegaan of nog moet gaan, maar als jullie naar Saidia (strand bij Oujda) gaan, dan zien jullie ook al die meiden die beweren dat ze moslim zijn, maar als voorwaarde dat ze mogen aantrekken wat ze willen.. het is niet alleen schadelijk voor onze godsdienst, maar ook voor onze mannen.. Het kan een gezin totaal verscheuren.. Ik ben zelf niet getrouwd of zo, maar ik heb de spanningen wel gezien over deze dingen tussen man en vrouw... Allah je3foe 3ala kol moslim wa moslima...

Je hoeft geen hoofddoek te dragen, maar men moet zich wel bedekken tot een bepaalde grens.. Wij zijn en blijven moslims..We moeten ons er ook naar gedragen... Insha Allah komt alles goed.

19-07-2002, 00:27

Citaat:
Origineel gepost door Minoesh
Je hoeft geen hoofddoek te dragen, maar men moet zich wel bedekken tot een bepaalde grens.. Wij zijn en blijven moslims..We moeten ons er ook naar gedragen... Insha Allah komt alles goed.
Waar heb jij die wijsheid vandaan? Als moslimvrouw MOET je een hoofddoek dragen.

19-07-2002, 22:52

Citaat:
Origineel gepost door Lilipop_leila
Salaam allemaal,

Deze dagen dat het warm was, zie je veel maroc meiden die kortere dingen dragen en topjes enz....het is nu ook 'normaler' geworden. Het is allemaal wel leuk en aardig..maar meiden denken jullie nog aan de islam of niet?

En dan nog iets. De jongens die zijn helemaal ernstig, ze drinken allemaal ze blowen roken jointjes, en de meeste vasten niet eens. Denken jullie ook niet meer aan de islam.

Ja dit is me allemaal opgevallen de laatste jaren. Jullie ook niet? Ik ben bang dat over een paar jaren de islam helemaal niet meer bestaat hier. WE kunnen gelijk beter terug gaan naar marrokko, want mensen dit kan zo niet doorgaan.

Ps: Ik weet dat er nog 'goede' maroc girls/boys zijn dat zie ik ook in. Ik strijk niet iedereen over 1 kam. Maar die 'minderheid' onder ons word snel een 'meerderheid'.

Beslamaaaaaa

Is inderdaad wel zo maar niet voor alle meiden en ik moet je even zeggen dat het in Marokko even erg is met bepaalde meiden dus terug
gaan naar Marokko zou niet echt helpen want daar is het soms echt
veel erger dan hier. Just open your eyes

19-07-2002, 22:56

Citaat:
Origineel gepost door Lamode
Salaam,

Ik moet je helaas gelijk geven maar ik vind ze komen er wel achter die gene die weten dat we het over hun hebben.

Maar dit is ook een stukje de ouders schuld, laatst liep ik in de stad was er een meisje van 14 jaar die had een mini-rokje aan en een naveltruitje aan met van die hoge zwarte laarzen eronder.

Waarom zegen die ouders er dan niets van ?????
Hé dame uit Mestrééééch

Tuurlijk heb je meisjes die zo rondlopen maar wat kan je eraan doen?
Stel je voor dat alle Marok meiden lang gekleed rondlopen dan heb je
toch nog de Nederlandse die rondlopen met mini rokjes en dat is toch
ook storend voor onze oogjes maar helaas, we leven tussen de Nederlanders en Belgen en hun kleding is nu eenmaal vulgair soms...

Trouwens, vele Marok meiden gaan met nette kledij het huis uit
maar hun handtassen zitten vol met "undercover" kledij en eenmaal
in een andere stad waar niemand ze kent gaan ze zich omkleden in
een soort Madonna, Yalatieffffffffffffffffffffff

21-07-2002, 15:07
Salaam allemaal,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt, maar respectvol over naar marrokko gaan, ik weet wat je bedoelt vorige jaar ben ik naar marrokko gegaan en het was echt ongelooflijk hoe die meiden daar lopen, dus i get your point. En Najib ik denk dat Minoesh bedoelt dat je wel hoofddoek moet dragen, maar je moet het dragen wanneer je eraan toe bent, en blijkbaar is zijn er nog niet aan toe. Het is zo dat maroc girls hoofddoek moeten dragen maar niet onder dwang of wat dan ook, het moet uit hun hart komen voor Allah (SWT) ( en voorjezelf) en voor niemand anders, jij draagt het en niet iemand anders draagt het. Ok ik heb nu mijn zegje gedaan.

Beslamaaaa

07-12-2002, 22:55
ik ben het helemaaaaaaaaaaaal met jou eens!!!!!
je haalt mijn woorden uit jou mond goed hooooooor zo denk ik ook er over!

big kisses tetouania