Bekijk volle/desktop versie : op zoek naar een gerecht



02-03-2007, 15:03
salaam


heeft er iemand een recept van sardine gehakt voor mij
je zou mij er heel blij mee maken

alvast bedankt

02-03-2007, 15:11


je maakt de sardines goed schoon, haalt alle vissegraat eraf, je spoelt het goed af, en ga je het malen, daarna doe je knoflook, ma3dnous, kosbar, erbij en marokkaanse kruiden, dan weer nog een keer malen tot het een geheel wordt
daaran maak je balletjes van(het plakt een beetj, dus even je handen met olie insmeren
laat in een tagine, olie warm worden
snipper ui, en doe die in een tagine, laat die even mooi bruin worden, dan doe je tomaat, kosbar, ma3dnous, knoflook,(fijn gesneden), erbij
als je een mooie sausje hebt gekregen dan doe je die balletjes in tagine en laat je goed sudderen

02-03-2007, 15:28
ik heb er ook een heel lekker.

je maakt vis schoon haalt de graat eruit en maakt er gehakt van en dan doe je er kosbar beetje knoflook bij kruiden en rijst ( niet gekookt ) en daar maak je bolletjes van die bak je even alleen om een harde kant te krijgen in een kleinbeetje olie. als ze een beetje een korstje hebben gekregen haal je ze eruit. dan doe je in die zelfde pan een gesnipperde ui effe goudlaten bakken en dan doe je er erwten bij en wortel in ronde plakjes gesneden en een paprika dat effe kleinbeetje laten bakken. wel steeds roeren anders gaat het plakken. dan doe je er kruiden bij en water en dan doe je die visbolletjes erop en laat je ze gaar worden.

heerlijk succes

04-03-2007, 14:59
bedankt dames groetjes