Bekijk volle/desktop versie : ik zie de laatste tijd veel (meestal turkse zusters wallahoe a'lam die... lees verder



Pagina's : [1] 2 3 4

01-03-2007, 16:18
Assalamoe'alaikoem wara7matulahi wabarakatuhoe zusters,
hayaakoem Allaah


Ik heb Insha Allaah Ta'ala een vraagje voor zusters, ik zie de laatste tijd dat veel Turkse meisjes hun hoofddoek op een aparte manier dragen. Daarmee bedoel ik dat heel hoog is, wat stoppen jullie daaronder.

Is dat van de Turkse cultuur of hebben jullie bewijs dat het van de Islam is.
Want zover ik weet verbied de Islam dat vrouwen zulke hoge hoofddoeken dragen zodanig dat ze op een kamelenbulten lijken.

No affence!

Hoor het Insha Allaah Ta'ala graag van jullie.

ik plaats hier Insha Allaah ook het één en ander over de hiyaab.

01-03-2007, 16:26




Zoals jullie wel gehoord, gezien dan wel begrepen hebben is de hijaab verplicht te dragen.


Deugdzaamheid van de hijaab
De Islam legt beperkingen op aan de vrouw en betreffende haar kleding en het tonen van haar schoonheid en sieraden, deze zijn louter en alleen om haar te beschermen tegen alle wegens van verdorvenheid.

Wat de Islam heeft vastgesteld is niet een beperking van de vrijheid van vrouwen. Maar een sterke bescherming voor hen tegen het vallen in de laagste vernederingen.

Hieronder zullen we de deugdzame aspecten van deze bescherming bespreken, waarbij we de Hijaab aantrekkelijk naar voren zullen brengen en goede tijdingen (die beloofd waren aan die vrouwen die er gehoor aan gaven) geven.

Tevens zullen we ook het gevaar van opvallende vertoningen van versieringen (d.m.v. sieraden, make-up of parfumgebruik) aan de kaak stellen, met de bedoeling te vrezen voor dit bedorvenheden buitenshuis, en degenen te waarschuwen die de Hijaab bewust negeren, en om hun de verschrikkelijke gevolgen hiervan in dit leven als ook die in het hiernamaals te laten inzien.

Het nut en de redenen van de Hijaab kunnen onderverdeeld worden in acht punten. Ik zal insha Allah beginnen met het eerste punt.

1. Daad van gehoorzaamheid

De Hijaab is een daad van gehoorzaamheid aan Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) en aan Zijn Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem). Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) zegt hierover in de heilige Qoran

Surah Al-Ahzaab, 36: “En het past een gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.”

Surah An-Nisa, 65: “Bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig.”

Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) heeft inderdaad het dragen van de Hijaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: “En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuishuid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is…..”

Dit bovenstaande is niet iets cultureels. Het is Allah’s (Soebhane wa Ta'ala's) bevel. De voorschriften zijn niet Arabisch, Egyptisch, Marokkaans, voor zwarten of blanken enz. Nee, deze voorschriften worden gespecificeerd in de Qoran en de Sunnah, om bescherming en vrijgeleiding van de vrouw te bewerkstelligen.

Niemand anders dan onze Schepper Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) weet wat goed voor een man of een vrouw is. Zijn wetten zijn verstandig, zoals het geval is met al Zijn zaken.

Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) beschouwt het ten toon stellen van schoonheid als een daad van onwetendheid. We lezen dat in:

Suraah Al- Ahzaab.33: “En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan…..”

Ook zegt Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) in:

Surah Al-Ahzaab, 53: “..…En wanneer jullie hun (de vrouwen van de Profeet) om iets vragen, vraag het hun dan van achter de afscheiding….”

De bovenstaande aya impliceert niet alleen de vrouwen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) maar alle gelovige vrouwen.
Hoor nu zorgvuldig wat Allah (Soebhanahoe wa Ta'ala) heeft gezegd in:

Surah Al-Ahzaab 59: “ O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar overkleden (Djilbab) over zich (hoofd) heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen....”

01-03-2007, 17:52
Dat is de mode van de Turken. Ze vullen het op met gwn zo vierkanten hoofddoek.
Als je tegen hun zeg dat het niet goed is om zo grote bult onder je hoofddoek te hebben dan zeggen ze dat het mag van hun imaam want ze hebben het aan hem gevraagd. De Turkse manne vind dat ook mooi bij Turkse meiden.

01-03-2007, 17:56
Ik vind het vreemd, ik denk dat je hem dan beter niet kunt dragen...maar allahoe a3lam

01-03-2007, 18:14



Citaat door ouafah:
Ik vind het vreemd, ik denk dat je hem dan beter niet kunt dragen...maar allahoe a3lam


van de zotten...dit is het slechte advies wat ik me kan bedenken wat je kunt geven aan die zusters

01-03-2007, 18:36

Citaat door ouafah:
Ik vind het vreemd, ik denk dat je hem dan beter niet kunt dragen...maar allahoe a3lam



Het is niet goed om dat te zeggen, wees blij dat ze een hoofddoek dragen beter iets dan niets. En tuurlijk het is niet de goede manier van de hijaab, maar het is al een stap.

01-03-2007, 19:03
ja precies. maar goed het is natuurlijk beter als ze een op de juiste manier dragen. moge Allah ons en hen leiden

01-03-2007, 22:10
Ik ken wat meiden die daar ook sponzen in doen, zodat het zeg maar zo groot lijkt: s

En om die hoofddoek zo rond van voren te krijgen, doen ze zo'n karton/ plastic achtig iets. Gair InshaAllaah. Ook niet alle turken doen het: )

Er bestaat ook een Turkse Ghimaar eh, het is van voor zoals een Marokkaanse Hoofddoek en dan zo heel lang zoals een Ghimaar. Je hebt geen onderdoekje nodig of wat dan ook. Ik hou er niet echt van maar vele zijn er gek op: )

WaAsSalaam

01-03-2007, 22:39

Citaat door selefie_sister4:
Ik ken wat meiden die daar ook sponzen in doen, zodat het zeg maar zo groot lijkt: s

En om die hoofddoek zo rond van voren te krijgen, doen ze zo'n karton/ plastic achtig iets. Gair InshaAllaah. Ook niet alle turken doen het: )

Er bestaat ook een Turkse Ghimaar eh, het is van voor zoals een Marokkaanse Hoofddoek en dan zo heel lang zoals een Ghimaar. Je hebt geen onderdoekje nodig of wat dan ook. Ik hou er niet echt van maar vele zijn er gek op: )

WaAsSalaam



salamoe'alaikoem

sirieus, spons in hun hoofddoek subhanAllaah

wallahoel moesta'aan
ghair insha Allah

01-03-2007, 22:51
De profeet zei met betrekking tot dit punt: "gedurende de laatste dagen van mijn oemmah zullen er vrouwen zijn die bedekt zijn, maar toch naakt zijn; zij zullen iets als kamelenbulten op hun hoofden hebben. Vervloek hen, want zij zijn vervloekt."
Een andere overlevering volgt hieraan toen: "zij zullen het paradijs niet betreden en zelfs niet de geur ervan ruiken, ondanks dat men de geur van het paradijs van een grote afstand kan ruiken."
(Overgeleverd door Moesliem)

Komt dit jullie niet bekend voor?

01-03-2007, 22:53
Na3am, Sob7anaLaah.

Moge Allaah ons behoeden hiervan, Ameen!

01-03-2007, 22:55
Hadith slaat op 'hoge kapsels' en niet 'hamers hidjabis'

01-03-2007, 22:59


En komt het niet overeen? De kapsels zijn ingeruild voor zulke hoge hoofddoek stylo.

01-03-2007, 23:04
ja man

ameen op je du'aa zus

01-03-2007, 23:06
volgens mij komt het wel overeen zus, het gaat erom dat het als een bult eruit steekt. wallahoe a'lam

Pagina's : [1] 2 3 4