Bekijk volle/desktop versie : Nog een vraagje!!



Pagina's : [1] 2

28-02-2007, 17:27
Op je huwelijksnacht dient de man zijn rechterhand op de voorhoofd van zijn vrouw te leggen en een dua te doen ..

Wie heeft deze dua?

28-02-2007, 17:28


hey mo heb je gemist ... mijn internet thuis is afgesloten krijg pas over 2 weken weer internet

28-02-2007, 17:29

Citaat door tempted_2_touch:
hey mo heb je gemist ... mijn internet thuis is afgesloten krijg pas over 2 weken weer internet



Vond het al raar lang niet gezien .. maar is alles goed met je?

28-02-2007, 17:30

Citaat door mohammmeddd:
Vond het al raar lang niet gezien .. maar is alles goed met je?


moet je zeggen dat je me ook mist ... ja gaat goed met jou

28-02-2007, 17:31



Citaat door mohammmeddd:
Op je huwelijksnacht dient de man zijn rechterhand op de voorhoofd van zijn vrouw te leggen en een dua te doen ..

Wie heeft deze dua?



dit wist ik niet
is dit verplicht??
volgens mij heeft niemand dit gedaan
op hun huwelijksnacht

28-02-2007, 17:32

Citaat door tempted_2_touch:
moet je zeggen dat je me ook mist ... ja gaat goed met jou




Tuurlijk mis ik je .. check je pm

28-02-2007, 17:32

Citaat door enna_oe_safie:
dit wist ik niet
is dit verplicht??
volgens mij heeft niemand dit gedaan
op hun huwelijksnacht


Jep verplicht. De meeste mensen denken alleen aan konijnenacties op huwelijksnacht. Ze vergeten verder alles.

28-02-2007, 17:33

Citaat door mohammmeddd:
Tuurlijk mis ik je .. check je pm

ik pm je wel terug

ik kan niet lang blijven moet zo naar huis... me internet komt pas over 2 weken weer thuis

28-02-2007, 17:34
hahaha, kun jij je de tijd zonder internet en mobieletelefoon nog herrinderen?

28-02-2007, 17:35

Citaat door mohammmeddd:
hahaha, kun jij je de tijd zonder internet en mobieletelefoon nog herrinderen?



nee

28-02-2007, 17:36
ik ook niet man, ik vraag me af hoe we toen contact hielden met mensen .. ik weet het niet meer maar het ging allemaal wel goed

28-02-2007, 17:51

Citaat door mohammmeddd:
Jep verplicht. De meeste mensen denken alleen aan konijnenacties op huwelijksnacht. Ze vergeten verder alles.


dus er komt een hoop bij kijken bij je huwelijksnacht
dankje wel voor de informatie

ik ben uitgewerkt ik ga naar huis
beslama mensen

28-02-2007, 17:52



Citaat door enna_oe_safie:
dus er komt een hoop bij kijken bij je huwelijksnacht
dankje wel voor de informatie

ik ben uitgewerkt ik ga naar huis
beslama mensen




beslama

28-02-2007, 17:54
HET PLAATSEN VAN JE HAND OP JE VROUW'S HOOFD EN DU'AA ZEGGEN

Het is ook sunnah dat de echtgenoot zijn hand op zijn vrouw's hoofd plaatsen. Dit doet hij in de eerste gelegenheid dat ze alleen samen zijn, Allaah's Naam noemen en om zegeningen bidden. Zoals in de overlevering van Rasuulullaah (s.a.s.)
staat:"Wanneer iemand van jullie een vrouw huwt moet hij haar voorhoofd vasthouden, Allaah de Meest Verhevene noemen en om Zijn zegeningen smeken, zeggende:"O Allaah, ik vraag U om het goede in haar
en het goede waarmee U haar geschapen heeft en ik zoek toevlucht bij U tegen het slechte in haar en het slechte waarmee U haar geschapen heeft."(Allahoema innie as'aloeka min gairiha wa gairie maa jabaltha 'alaihi wa a'oedhoebika min sharriha wa sharri maa jabaltaha 'alaihi)

verzameld door al-Bukharie, Abu Dawud, Ibn Maajah, al-Haakim, al-Baihaqee en Abu Ya'laa

HET BIDDEN VAN MAN EN VROUW SAMEN

Het is aan bevolen voor de man en de vrouw om samen twee raka'at in hun huwelijksnacht te bidden.
Dit is door de eerste generaties van Muslims overgeleverd, zoals in de twee volgende overleveringen:

Abu Sa'ied Mawla Abu Asyad zei:"Ik trouwde terwijl ik een slaaf was. Ik nodigde een aantal van de metgezellen van de Profeet uit; onder hen waren Ibn Mas'ud, Abu Dharr en Hudaifah. Toen de iqaamah (oproep tot het gebed) voor de salaat werd geroepen, maakte Abu Dharr aanstalte om te gaan leiden.Toen iedereen tegen hem zei:"Nee!" vroeg hij:"Is dat zo?"En zij zeiden;"Ja."Vervolgens stapte ik naar voren en leidde het gebed hoewel ik een slaaf (in bezit) was. Zij onderwezen mij na de salaat en zeiden:"wanneer jouw bruid bij je komt, bid twee raka'at (met haar).Vraag Allaah vervolgens om jou het goede van haar te schenken en je tegen het kwade van haar te beschermen en dan is het verder aan jou en aan je bruid."
verzameld door Ibn Abi Shaibah en Abdur Razzaaq
En overgeleverd door Shaqieq die zei:"Een man genaamd Abu Hariez kwam bij 'Abdullaah bin Mas'ud en zei:"Ik ben net getrouwd met een jonge maagd en ben bang dat zij mij zal verachten." Abdullaah ibn Mas'ud zei tegen hem:"Waarlijk, liefde (tussen twee gehuwden) is van Allaah en haat is van sjaytaan, die datgene wat Allaah heeft toegestaan verachtelijk wenst te maken.Dus als jouw vrouw naar jou tot komt,zeg haar twee raka'at achter jou te bidden." In een andere versie wordt nog toegevoegd:"'Abdullaah ging door en zei:
"O Allaah, geef Uw zegeningen aan mij in mijn vrouw en aan haar in mij.O Allaah, verenig ons zolang als U ons verenigt in het goede en laat ons uit elkaar gaan als U datgene naar ons toestuurt dat beter is."

verzameld door ibn Abi Shaibah en at-Tabaraani en abdur-Razaaq.


WAT ZEG JE TIJDENS SEXUELE GEMEENSCHAP?

Ibn 'Abbaas heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:
"Als iemand van jullie zijn vrouw wil benaderen en "Bismillaah, Allahoema jannib nash- shaytaan wa jannib ish -shaytaana maa razaqtanaa"zegt, en het is bepaald dat zij dan een kind krijgen, zal shaytaan het nooit iets doen."

verzameld door al-Bukhari, Muslim en anderen.

28-02-2007, 17:54

Citaat door tempted_2_touch:
hey mo heb je gemist ... mijn internet thuis is afgesloten krijg pas over 2 weken weer internet


3lihaaa ken koul ana hed l3ayla fayn bkat ou hiya ma3andachi internet fe dar

Ewa hoe gaat het alles goed? Bla ma de bki 3awed hahaha

Pagina's : [1] 2