Bekijk volle/desktop versie : traktatie op werk



Pagina's : [1] 2

28-02-2007, 10:31
een vraagje aan de zwangere of reeds bevallen ladies.

dit is mn laatste werkweek inchallah, hierna ben ik 15 weken in zwangerschapsverlof en neem aanluitend 3 maanden ouderschapsverlof, dus ben een 6 maanden thuis inchallah.

nu vroeg ik me af of de dames die in zwangerschapsverlof hun laatste werkdag hebben getrakteerd met iets of gewoon zo afscheid hebben genomen?

met de geboorte krijgen ze zowiezo een kistje doopsuiker hier inchallah.

wat denken jullie of wat hebben jullie gedaan?

shoukraan

28-02-2007, 10:32


Biscuitjes.

28-02-2007, 10:38
ik heb het nooit gedaan omdat ik toen niet werkte maar ik zou als ik in een good mood zou zijn en de werksfeer er naar zou zijn dna zou ik Marokkaanse thee zetten en Marokkaanse koekjes erbij.

Had ik gedaan met eid el fitr. Heel de mikmak meegenomen aan thee servies etc. gaf wel een leuk sfeertje op mijn bureau.

28-02-2007, 10:38
Ik vind niet dat het aan jouw ligt om wat te doen, na de bevalling kun je wat doen maar niet nu, nee zij moeten wat doen voor jouw hoor vind ik zelf he

Ik heb helemaal niets gekocht en kreeg van hun een grote cadeau, maar als de baby er is ga ik eens met hem/haar langst werk en neem ik wat mee

28-02-2007, 10:40


Ik trakteer nooit op mijn werk

28-02-2007, 10:42

Citaat door noona:
ik heb het nooit gedaan omdat ik toen niet werkte maar ik zou als ik in een good mood zou zijn en de werksfeer er naar zou zijn dna zou ik Marokkaanse thee zetten en Marokkaanse koekjes erbij.

Had ik gedaan met eid el fitr. Heel de mikmak meegenomen aan thee servies etc. gaf wel een leuk sfeertje op mijn bureau.



ik ben hoogzwanger zina, ben dus niet in staat een heel theeservies mee te nemen op de tram

28-02-2007, 10:43

Citaat door latifa_soussia:
Biscuitjes.



deze gewoonte kennen ze hier in belgië niet schatje, mr thx anyway

28-02-2007, 10:45
ik zou niks geven,
gewoon bij de bevalling, mijn man sturen met doopsuiker en een geboortekaartje. en dat word daar gelegd, waar ze smiddags samenkomen voor het middageten.

that's it,

waqfa sahla insha allah.

28-02-2007, 10:46

Citaat door achermijnpc:
Ik vind niet dat het aan jouw ligt om wat te doen, na de bevalling kun je wat doen maar niet nu, nee zij moeten wat doen voor jouw hoor vind ik zelf he

Ik heb helemaal niets gekocht en kreeg van hun een grote cadeau, maar als de baby er is ga ik eens met hem/haar langst werk en neem ik wat mee


ik heb een geboortelijst gelegd op hun vraag, dus cadeautje krijg ik inchallah wel ( neem ik aan ) alleen pas bij de geboorte

mss doe ik het ook wel, eens langsgaan en dan wat lekker meenemen.

de dag van de gboorte gaat mn man zowiezo langs met doopsuiker en het geboortekaartje inchallah.

28-02-2007, 10:46
op mijn werk geven ze bij een geboorte enkel geld, en dat is een vast bedrag van 250€

28-02-2007, 10:47

Citaat door hamkakbiera:
ik zou niks geven,
gewoon bij de bevalling, mijn man sturen met doopsuiker en een geboortekaartje. en dat word daar gelegd, waar ze smiddags samenkomen voor het middageten.

that's it,

waqfa sahla insha allah.


dat doe ik zowiezo inchallah, shoukraan.

amien hbiba

28-02-2007, 10:48

Citaat door kaftanmode:
ik heb een geboortelijst gelegd op hun vraag, dus cadeautje krijg ik inchallah wel ( neem ik aan ) alleen pas bij de geboorte

mss doe ik het ook wel, eens langsgaan en dan wat lekker meenemen.

de dag van de gboorte gaat mn man zowiezo langs met doopsuiker en het geboortekaartje inchallah.



Iwa dan waarom moet je dan nog wat gaan kopen etc, nee ik zou het gewoon zo laten, het is aan hun om iets te geven of te kopen, jij moet wat doen na de bevalling inschallah

Ik zat ook met die dillema maar dacht ach ik kom wel terug na de bevalling effe kijken of zij aan mij denken, en ja hoor ze hebben zo een grote luiertaart voor me gekocht, zo een ding waar allemaal luiers op zitten en van die tshirt etc etc etc

28-02-2007, 10:50



Citaat door achermijnpc:
Iwa dan waarom moet je dan nog wat gaan kopen etc, nee ik zou het gewoon zo laten, het is aan hun om iets te geven of te kopen, jij moet wat doen na de bevalling inschallah

Ik zat ook met die dillema maar dacht ach ik kom wel terug na de bevalling effe kijken of zij aan mij denken, en ja hoor ze hebben zo een grote luiertaart voor me gekocht, zo een ding waar allemaal luiers op zitten en van die tshirt etc etc etc



ik dacht eerder gewoon een cake te bakken en vrijdag hier te leggen, maar mss heb je wel gelijk

ik heb de foto van de luiertaart gezien, echt een leuke attentie.

mijn zus maakt ze ook altijd als ze op kraamvisite gaat,vind het echt origineel

28-02-2007, 11:27
Ik heb in mn laatste week een cake gebakken en gebak gehaald, mn collega's hadden een babyshower georganisseerd maar dat wist ik natuurlijk niet, dus er was heel wat te eten en drinken en niet te vergeten leuke cadeautjes, het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk om wel of niet te trakteren!

28-02-2007, 12:01
Ik helemaal niks getrakteerd.

Pagina's : [1] 2