Bekijk volle/desktop versie : Rasoel Allah (saw) werd geinformeerd over het vergiftigde schaap!



Pagina's : [1] 2

27-02-2007, 20:13
De Boodschapper van Allah salla laahu 'alayhie wa sallam werd geinformeerd over het vergiftigde schaap.

Imam Al-Boecharie vermelde op gezag van Aboe Hoerairah,die zei: ''Toen Khaibar was overwonnen,werd Allah's Boodschapper vrede zij met hem een vergiftigd (geroosterd) schaap aangeboden.Allah's boodschapper vrede zij met hem zei:'Verzamel voor mij alle aanwezige Joden in dit gebied.' ( Toen ze waren verzameld) zei Allah's Boodschapper vrede zij met hem, tegen hen: ' Ik wil jullie iets vragen,zullen jullie mij de waarheid vertellen?' Ze antwoorden: Ja',O Aboe-Qasim!'

Allah's Boodschapper vrede zij met hem vroeg aan hen:'Wie is jullie vader?'Ze zeiden:'Onze vader is die en die.'Allah boodschapper vrede zij met hem zei:'Jullie hebben een leugen verteld,omdat jullie vader die en die is.'Ze zeiden: 'Ongetwijfeld,u hebt de waarheid gezegd en hebt juist gehandeld.'

Hij vroeg weer:'Als ik jullie iets vraag,zullen jullie me de waarheid vertellen?' Ze antwoorden: 'Ja,O Aboe-Qasim! En als we een leugen gaan vertellen,zult u het toch weten,zoals u het over onze vader wist.'Allah's Boodschapper vrede zij met hem vroeg daarna:'Wie zijn de mensen van het (helle) vuur?' Ze antwoorden: 'We zullen voor een poosje in het (helle)vuur blijven en dan zullen jullie (moslims) ons vervangen.'Allah's Boodschapper vrede zij met hem zei tegen hen: 'Jullie zullen met schande erin wonen.Bij Allah.we zullen jullie helemaal nooit vervangen.

'Vervolgens vroeg hij hen nog een keer: 'Als ik jullie over iets vraag,zullen jullie me de waarheid vertellen?' Ze antwoorden: 'Ja.'Hij vroeg: 'Hebben jullie vergif in dit geroosterde schaap gestopt?' Ze antwoorden: 'Ja. Hij vroeg: 'Waarom hebbne jullie dit gedaan?'Ze antwoorden: 'We wilden weten of u een leugenaar bent,in dat geval zouden we van u bevrijd zijn en als u een Profeet bent,dan zou het u geen kwaad doen.'

( Overgeleverd door Imam Al-Boecharie in het boek 'Medicine''. )


Wa Salamun 'Ala Man Itaba' Al-Huda

27-02-2007, 20:31


allahoe akbar!

27-02-2007, 20:33
Joden waren wel vindingrijk in het bedenken van antwoorden. Soebhanallah!

27-02-2007, 20:35

Citaat door adbullah007:
allahoe akbar!


SubhanAllah!

BarakAllahu fiek akhie

wa 'alaykum as salam

27-02-2007, 20:35


djazaakie Allaahoe biel khayr

PS: 3aash min shaafek oekhtie, kiefek ow kief akhbaarek.. insha'Allaah be kheer.

27-02-2007, 20:37

Citaat door Amatullaah:
Joden waren wel vindingrijk in het bedenken van antwoorden. Soebhanallah!



Vindingrijk in leugens.Na'latu Allahie 'alal kadibien.

wa salamun 'ala man Itaba' al-huda

27-02-2007, 20:38
Djazakallahoe gairan

27-02-2007, 20:40

Citaat door um_7usaam:
djazaakie Allaahoe biel khayr

PS: 3aash min shaafek oekhtie, kiefek ow kief akhbaarek.. insha'Allaah be kheer.



Wa ieyyaakie ukhty al 'azeeza.Anty min ahlu l-kheir inshaAllah.
Alhamdulillah wa chukru lillah,ana be kheir,wa anty kaifa 7alukie?

7ayyakie Allah

wa 'alaykum as salam wara'matu Allahie ta'ala wabarakatu

27-02-2007, 20:42

Citaat door Djenna7_Wasila7:
Djazakallahoe gairan



Wa ieyyaakie ukhty.
Barak Allahu fiekky.

wa 'alaykum as salam wara'matu Allahie ta'ala wabarakatu

27-02-2007, 20:45

Citaat door shanice:
Wa ieyyaakie ukhty al 'azeeza.Anty min ahlu l-kheir inshaAllah.
Alhamdulillah wa chukru lillah,ana be kheir,wa anty kaifa 7alukie?

7ayyakie Allah

wa 'alaykum as salam wara'matu Allahie ta'ala wabarakatu


El7amdoelillaah

Elek wa7sha wallaahie... wa iyaakie lieverd

wa 'alaykoem asalaam wara7matoellaahie wabarakaatoehoe

27-02-2007, 20:52

Citaat door um_7usaam:
El7amdoelillaah

Elek wa7sha wallaahie... wa iyaakie lieverd

wa 'alaykoem asalaam wara7matoellaahie wabarakaatoehoe



Wa anty aydan ukhty chukran.Barak Allahu fiekky lieve ukht.

Wa 'alaykum as salam wara'matu Allahie ta'ala wabarakatu (k)

28-02-2007, 01:22
Sherlock holmes, heeft precies nog een clue gevonden

28-02-2007, 01:26



Citaat door Amatullaah:
Joden waren wel vindingrijk in het bedenken van antwoorden. Soebhanallah!


Begin nou maar te zeggen wat voor Joodse tempel je daar in je avater hebt.

28-02-2007, 18:01

Citaat door Bullie:
Bukhari - Volume 5, Book 59, Number 713:

Narrated Ibn Abbas:


[B]Narrated 'Aisha: The Prophet in his ailment in which he died, used to say, "O 'Aisha! I still feel the pain caused by the food I ate at Khaibar, and at this time, I feel as if my aorta is being cut from that poison."[/B]




Ben je dom of wat?Als ik deze ahadith wou plaatsen dan had ik dat gedaan.En bovendien heb ik het vermoeden,dat jij een ongelovige bent,die aan wil geven dat Muhammad salla laahu 'alayhie wa sallam aan gif was gestorven,als dat jou bedoeling is,Blijf dan lekker weg,want niemand hier geloofd jou onzin.En als je het toch niet kan laten,open dan een eigen topic.wil je?

28-02-2007, 18:30
Wat ben jij dom zeg.Een hadith zelf interpreteren hoe het jou uitkomt,daar trapt men niet in!.En het aller grappigste is dat je het plaats en niet erin geloofd,waarom geloof je ook niet in de rest van de ahadith dan?Hypocriet

Wat een onzin,ik ga er niet op in,en blijf lekker weg wil je...

Pagina's : [1] 2