Bekijk volle/desktop versie : Islam Mooi verhaal..



27-02-2007, 18:45
In stilletjes...

Ik was ook een klein meisje dat steeds groter en groter werd. Ik herinner nog steeds hoe ik dat park rende, tussen al die mooie bloemen … ik bleef maar rennen terwijl mijn ouders lachend naar me keken…ik was klein en alles wat kleurrijk was vond ik het mooiste bestaan.. Ik rolde over het gras, ik hoorde alle vogels zingen, ik rook de geuren van al die mooie bloemen, alles was te mooi…ik lag daar op mijn rug met mijn handen onder mijn hoofd… met stralende ogen staarde ik naar de hemel…ik bleef maar kijken met het gedachten van wat is de hemel toch mooi .. elke keer als ik keek deed het me denken aan ALLAH swt…over het mooiste ging ik dan dromen ..ik zag me zelf in de hemel ..zo blij had ik me zelf nog nooit gezien…opeens eindigde mijn droom daar toen ik werd geroepen khadjia kom we gaan terug naar huis… opeens stond ik op verliet het mooie bloemen achter me en hand in hand ging ik met mijn vader en moeder terug naar huis…zo’n blij meisje die huppelend naar huis ging…

Jaren gaan voorbij, winters komen en gaan, zomers komen en gaan en ook de herfst is gekomen en is gegaan… ik groei en groei.. Met elk stap dat ik nam in deze wereld leerde ik wat… niet alles bleef leuk en lief net als toen ik rende tussen al die mooie bloemen… dat kleine meisje die aan ALLAH swt dacht telkens als zij naar de hemel staarde… de wereld nam dat kleine meisje die nu groot genoeg was in handen…maar het was een slimme meid die niet opgaf …zij was de gene die in het gras rende en nu is zij degene die achter de waarheid zal rennen… ze wist ISLAM zit in haar hart… ze wist dat de ISLAM haar het gevoel kon geven die zij voelde toen zij nog een klein lief meisje was… denkend zat ze voor het raam… het regende en alle druppels die vielen raakte haar… ze dacht elk druppel heeft zijn betekenis elk druppel probeert een waarheid te laten zien… starend naar de hemel viel er een druppel traan op haar hand… dat druppel…dat traandruppel …dat was voor ALLAH!! Stralend keek ze weer naar de hemel… en ze zei..OW ALLAH MIJN PLEK IS NAAST JOU!!!!
Dat traandruppel maakte alles duidelijk voor haar dat traandruppel viel voor ALLAH swt!!!…. Al die tijd was het een meisje met een goede imam in haar hart…

Nog geen dag was voorbij gegaan zonder dat ze aan ALLAH swt dacht… zo kon zij zich duidelijk maken geen gedenken aan ALLAH swt zou mijn dag niet correct zijn geweest… dat liefde voor ALLAH swt is de mooiste liefde die ze nooit aan een ander kon geven…
Ze was een meisje die zijn gebeden verrichte alsof elk gebed haar laatste kon zijn…
Ze was een meisje die elke dag een stukje uit de edelen Qoran citeerde… elk woord die zij oplas verhoogde haar imam… al die liefdadigheid die ze deed tegenover anderen… gaf haar een glimlach op haar gezicht… ze respecteerde de ouderen net zo goed als ze ALLAH swt respecteert…. Een klein meisje dat groeide en groeide … een klein meisje om dol op te zijn.. haar lach maakte alles weer goed.. haar woorden gaf een zacht gevoel…. Onlangs alles in de wereld koos ze voor de ware weg voor de ware pad …zij wist de waarheid zij ontdekte het mooiste gevoel…
Op een koude nacht stond ze op om haar zelf weer op te vrolijken ..ze wilde voor haar HEER knielen. Ze wilde tranen voor haar HEER… iedereen die sliep.. ze wilde niemand wakker maken.. zachtjes begon ze te bidden…OW DAT GEVOEL!!!
De tranen vielen als waterval… ze vielen voor de mooiste …ze vielen voor ALLAH!!!
Hand op haar hart tranen op haar wangen…deed ze haar ogen dicht…OW DAT GEVOEL!!!... Ze voelde …ze voelde weer dat gevoel die ze had gedroomd toen ze tussen al die mooie bloemen lag… helemaal in het wit was ze in de hemel…
OW ALLAH!!!..langzaam, langzaam gleden er weer tranen naar beneden … tranen die vielen op haar mooie hijaab…heel zachtjes deed ze haar ogen open….SUBHANALLAH!!! Stralend keek ze voor zich heel haar kamer die verlicht was …haar hart klopte sneller en sneller….Een deur die open ging…OW achter die deur …achter die deur zag ze waar ze over droomde…ze geloofde haar ogen niet .. en met dichtknijpende ogen richtte ze haar hoofd naar de hemel… een druppel traan die als een diamant op haar hard viel…een druppel traan die viel…. Een druppel traan die viel voor ALLAH!!!!...

Een engel die voor haar stond riep haar … OW lieve zusters geef me je hand ..OW lieve zuster we gaan naar de plek toe waar jij over droomde…de engel stak haar hand naar haar toe … toen ze haar hand greep was de wereld achter haar gebleven…alsof ze opnieuw was geboren…door die deur heen liep ze met de engel die haar kwam ophalen…. Toen ze zei mijn ouders weten niet dat ik weg ben… de engel zei maak jij je maar niet druk zij zullen jou hier ontmoeten … en het gebedskleed waar jij op ligt met een verlichte noer op je gezicht zal hun alles verklaren… ze vroeg ook of ze de hemel wel verdiende … de engel zei dat ene druppel traan ..dat druppel traan was meer waard dan al die regendruppels die neervielen op aarde… jij gaf je liefde aan ALLAH jij liet je tranen vallen voor ALLAH jij geloofde in ALLAH jij dacht elke dag aan ALLAH jij die ALLAH in zijn hart droeg… je gaf je HEER de liefde die je nooit een ander wou geven… als sinds klein meisje lachte ALLAH swt naar je .. al die mooie woorden die hij zei over jou tegen ons… wij zijn het engelen van ALLAH maar jij was een engel op aarde…

En dat laatste druppel traan die viel, viel op je hijaab je moeder zal die traan ontdekken en voor altijd bewaren en eraan ruiken…
Die nacht verliet het kleine meisje die groter was geworden in stilletjes de wereld… ze liet alles achter heel de wereld bleef een verleden …ze vond het niet erg omdat ze niet gaf om het wereldse leven…
En zo was het meisje in stilletjes vertrokken naar ALLAH swt….

lah iellah iehl'allah, Mohamedoen Rasoelallah.

27-02-2007, 18:55


Mash'Allahh wat een mooi verhaal!
Ik wou even zeggen; Imam = Iman
Maar voor de rest echt een prachtig verhaal Mash'Allah!

27-02-2007, 19:03

Citaat door Denhaagia:
Mash'Allahh wat een mooi verhaal!
Ik wou even zeggen; Imam = Iman
Maar voor de rest echt een prachtig verhaal Mash'Allah!



Jij weer!
Er staan nogal veel foutjes in
..maar ik heb het zelf niet getypt vandaar!

Gekregen via een mailtje.. & ik vond het echt een mooi verhaal.

27-02-2007, 19:11

Citaat door H_Sweetness:
Jij weer!
Er staan nogal veel foutjes in
..maar ik heb het zelf niet getypt vandaar!

Gekregen via een mailtje.. & ik vond het echt een mooi verhaal.



Okee dan, nogmaals mijn complimentjes egt een mooii verhaal Mash'Allah

01-03-2007, 00:59


Mash'Allahh echt een mooie verhaal

01-03-2007, 11:52
Mooi verhaal meid, erg ontroerend!

01-03-2007, 11:54
Ja vond ik ook..

01-03-2007, 11:55
Ik heb nog één verhaal, maar die is echt GOED..klopt helemaal, ik zal hem hier plaatsen!

01-03-2007, 11:59

Er was eens een jongetje die tegen zijn vader zei;

"Papa ik heb gehoord dat de mensen slecht over je praten, waarom
doet u er niet wat aan?" De vader zei tegen hem; "je begrijpt het
nog niet mijn zoon, je zult het wel leren".

De volgende dag riep de vader zijn zoon en zei tegen hem dat ze
even naar de stad gingen. Dus pakte de ezel erbij en liepen, al snel zagen
ze een groepje mensen, eenmaal langs gelopen hoorde de
vader en zijn zoon de mensen zeggen; "wat een idioten zijn die twee, ze
lopen met z'n tweeën en hebben een ezel. Waarom stapt één
van hen niet op de ezel? Dat bespaard hun energie, en daar is die
ezel voor bedoelt"

De vader vroeg aan de zoon; "heb je gehoord wat ze zeiden?". De
zoon antwoordde; "ja" en zei; "misschien hebben ze gelijk papa?".

Even verder op zagen ze weer wat mensen aanlopen en zei de vader
tegen zijn zoon; "stap nu maar even op de ezel dan". Eenmaal langs
gelopen hoorde ze de mensen zeggen; "wat een onbeschofte jongen is
dat toch, zijn vader is oud en zwak en en hij is nog jong en sterk
en gaat op de ezel zitten".

De vader vroeg de zoon of hij ze had gehoord, de zoon zei "ja,
misschien hebben ze gelijk papa?". Even later kwamen ze weer wat mensen
tegen en stapte de vader op de ezel. Toen het groepje mensen langs liep
hoorde ze de mensen zeggen; "wat een tiran is die vader zeg, hij zit op de
ezel en laat zijn zoon kreperen door er
achteraan te lopen". De vader vroeg aan de zoon; "heb je het
gehoord", de zoon zei; "ja papa, misschien moeten we er beiden op
gaan zitten?".

Even later zagen ze een groepje mensen en gingen beiden op de ezel zitten,
eenmaal
langs gelopen hoorde ze de mensen zeggen; "wat een
kwaadaardige mensen zijn dat zeg, beide gaan op een weerloos
onschuldige ezel zitten omdat ze macht over hem hebben. Ze schamen zich
niet!"

De vader vroeg zijn zoon; "heb je het gehoord?" de zoon zei; "ja
papa". De vader vroeg zijn zoon; "wat heb je hiervan
geleerd?" De
zoon antwoorde; "als je mensen tevreden wil stellen zal dit je niet
lukken, er zijn altijd mensen die negatief praten over je. De mens
moet alleen naar de tevredenheid van Allah zoeken"

De vader antwoorde; "dit is nu wat je gisteren niet begreep".




01-03-2007, 12:10
Klopt als een BUS

Daarom zeg ik ook altijd > trek je nooit wat aan van anderen!

01-03-2007, 12:15
Dat Bedoel ik..