Bekijk volle/desktop versie : Rotterdam! Let op!



Pagina's : [1] 2

26-02-2007, 22:12
Chicken Spot is NIET HALAL!!!

Chicken SPOT is NIET Halal! ik heb gemaild naar Halal certification en kreeg dit antwoord:

Geachte Halalfood, A Salaam Walaikoem

Ik hoorde via via dat het eten bij Chicken Spot halal is. Kunt dat beamen of juist ontkennen. Onze Profeet sala allahoe aleihim wa salam heeft gezegt dat je datgene waar je over twijfelt moet nalaten... Het enigste wat zij hebben is een neon-lichttekst globe waar halalfood op staat en ze beweren ook zelf dat zij Halal food verkopen.. Ik wil zeker weten of dit eten ook daadwerkelijk Halal is..

Ik hoop dat u antwoord kunt geven op mijn vraag, En bij voorbaat dank voor uw medewerking..

Walaikum A Salaam..

Hierop kreeg ik deze mail!! : : : :

wa 3alaeikoem assalam,

Bedankt voor je e-mail.

Chicken Spot is niet Halal gecertificeerd en de grondstoffen, ingrediënten en de productiewijze worden niet door een onafhankelijk Islamitisch/Halal organisatie gecontroleerd. Deze gang van zaken is niet alleen twijfelachtig te noemen maar dit is ronduit verwerplijk voor een Moslim om hier van te eten.

Helaas zijn wij als Halal Certificering organisatie juridisch niet bevoegd om hier tegen in actie te gaan. Slechts een Islamitische consumenten organisatie kan dat en deze hebben we helaas nog niet in Nederland.

Moge Allah s.w.t. je op het beste weg leiden.

Met vriendelijke groet & salaam,

Halal Correct Certification

Alle lof aan de pakistaan voor het sturen van deze brief!

26-02-2007, 22:49


Thanks.. je doet iedereen een groot plezier

Ma3asalaam

27-02-2007, 08:37
HOppa. Een kick. Belangrijk nieuws !

27-02-2007, 10:00
Thanx....en hoe zit het met de KFC...

27-02-2007, 10:50




Echt bedankt, hoe vaak ik daar wel niet heb gegeten!

27-02-2007, 12:53

Citaat door sally17:
Thanx....en hoe zit het met de KFC...


Dit komt uit het Parool van Januari:

Halal vlees blijkt vaak 'onrein'
MICHIEL COUZY

AMSTERDAM - Veel winkels en restaurants in Amsterdam die pretenderen dat hun producten halal zijn, kunnen dit niet waarmaken. Moslims die denken dat ze 'rein' vlees kopen, komen bedrogen uit.

Dit zegt Ben Ali Salah, adviseur van Halal Correct Certification, een bedrijf dat keuringen uitvoert en certificaten afgeeft.

Volgens de islamitische wet mogen moslims alleen vlees eten dat halal is. Dit moet afkomstig zijn van een 'rein' dier dat door een moslim is geslacht onder het uitspreken van heilige woorden. Veel Amsterdamse slagers, supermarkten en snackbars melden op de ramen dat zij halal producten verkopen. Ali Salah geeft aan dat dit niet altijd klopt.

''Er is sprake van wildgroei. Als ik langs alle islamitische slagers ga, kan ik van driekwart aantonen dat die niet halal is.''

Yasmin van Hamersveld van Halal Voeding en Voedsel Keuringsdienst onderschrijft dit. ''Er wordt meer halal vlees verkocht dan uit de slachterijen komt. Het gebeurt geregeld dat consumenten voor de gek worden gehouden.''

Volgens Ali Salah zetten veel zaken vanwege marketing het woord 'halal' op de ramen. ''Het is big business. Profiteurs verschuilen zich achter definities. Ze zeggen dat ze iets heel anders verstaan onder halal.''

Van Hamersveld vermoedt dat handelaren ook onbewust onrein vlees als halal verkopen. ''Winkeliers weten er wel eens onvoldoende van af. Halal is geen beschermd woord. Feit is wel dat er ruim met dit begrip wordt omgegaan.''

Volgens Ali Salah is het voor veel moslims een ramp als zij onrein vlees eten. ''Zij zijn erg zuinig op hun rituelen. Dit tast hun moraal aan. Ze weten niet meer zeker of hun gebed nog wordt geaccepteerd.''

Hij pleit voor ingrijpen van de overheid. ''Wij kunnen niet terecht bij de Voedsel- en Warenautoriteit. De overheid moet dit in goede banen leiden.'' Van Hamersveld vindt dat moslims zelf moeten controleren. De overheid kan niet bepalen wat halal is.

27-02-2007, 12:54
Geachte Halalfood, Salaam Walaikoem,

Ik hoorde via via dat het eten bij KFC halal is. Kunt dat beamen of juist ontkennen. Onze Profeet sala allahoe aleihim wa salam heeft gezegt dat je datgene waar je over twijfelt moet nalaten. Ik heb nu het idee dat het een reclame stunt is van Kentucky om moslims naar zich toe te lokken.
Ik hoop dat u antwoord kunt geven op mijn vraag, om voor eens en altijd de misverstanden hierover van tafel te vegen.
Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking.

Hierop kreeg de pakistaan deze reactie:

We kunnen u mededelen dat KFC de moslim(consument) misleidt. Ons vragenonderzoek heeft geconstateerd dat ze een certificaat hebben (wat overigens van een onbetrouwbare bron is)dat m.b.t. een Nederlandse slachterij is en dus niet is uitgegeven voor de producten die verkocht worden bij KFC zelf! In deze Nederlandse slachterij worden 1,3 miljoen kippen per week geslacht met een automatische mes nadat ze zwaar elektrisch zijn bedwelmd. Dit is niet volgens onze wijze van conform Halal richtlijnen en ook niet volgens de internationale richtlijnen.

Overigens koopt KFC niet eens direct in bij dit grootte slachthuis maar koopt kleinschalig kipdelen in namelijk via Nederlandse poeliers en pluimvee groothandel die hun producten bij verschillende slachthuizen betrekken o.a. de bovengenoemde slachthuis genaamd STORTEBOOM.
Dit betekent dat de groothandel en de poeliers bij verschillende slachthuizen kopen. Vervolgens komen de producten terecht bij KFC. In praktijk betekent dit dat er geen controle of inspectie plaatsvindt of alles halalwaardig is en 100% halal is bereidt. Dit gebeurt niet bij: het slachthuis, de groothandel, de poelier en ook nietr bij KFC. Er is dus geen sprake van een Halal ketenbewaking.
Daarom zijn de producten bij KFC niet conform de islamitische rituelen geslacht, geproduceerd en klaargemaakt en dus niet als officieel Halal product te verklaren, sterker nog het is eerder een schande dat de Moslim consument op zo een manier wordt behandelt.

Met vriendelijke groet en selaam,

Total Quality Halal Correct Certification

27-02-2007, 12:55
Oordeel zelf.

27-02-2007, 12:58
En mc donald's van marokko?

27-02-2007, 12:59
en is het haram om helemaal geen vlees te eten? ik hou niet van vlees namelijk

27-02-2007, 13:03
Allah verplicht je niet tot het eten van vlees. Staat er ergens eet vlees anders heb je een zonde begaan?

27-02-2007, 13:37

Shokran aghi..
Ik eet nooit bij Chicken pot..
Maar me vriendinnen wel..
Ik eet wel bij de KFC..
Zal daar insha'Allah ook niet meer eten..

Hartelijk bedankt..
Moge Allah subhana wa ta'allaa je hier voor belonen..
Amien..

Beslamma..


27-02-2007, 13:38


Het beste is gewoon om zo weinig mogelijk buiten te eten is allemaal troep!

27-02-2007, 13:48

Citaat door Alhiwar:
Dit komt uit het Parool van Januari:

Halal vlees blijkt vaak 'onrein'
MICHIEL COUZY

AMSTERDAM - Veel winkels en restaurants in Amsterdam die pretenderen dat hun producten halal zijn, kunnen dit niet waarmaken. Moslims die denken dat ze 'rein' vlees kopen, komen bedrogen uit.

Dit zegt Ben Ali Salah, adviseur van Halal Correct Certification, een bedrijf dat keuringen uitvoert en certificaten afgeeft.

Volgens de islamitische wet mogen moslims alleen vlees eten dat halal is. Dit moet afkomstig zijn van een 'rein' dier dat door een moslim is geslacht onder het uitspreken van heilige woorden. Veel Amsterdamse slagers, supermarkten en snackbars melden op de ramen dat zij halal producten verkopen. Ali Salah geeft aan dat dit niet altijd klopt.

''Er is sprake van wildgroei. Als ik langs alle islamitische slagers ga, kan ik van driekwart aantonen dat die niet halal is.''

Yasmin van Hamersveld van Halal Voeding en Voedsel Keuringsdienst onderschrijft dit. ''Er wordt meer halal vlees verkocht dan uit de slachterijen komt. Het gebeurt geregeld dat consumenten voor de gek worden gehouden.''

Volgens Ali Salah zetten veel zaken vanwege marketing het woord 'halal' op de ramen. ''Het is big business. Profiteurs verschuilen zich achter definities. Ze zeggen dat ze iets heel anders verstaan onder halal.''

Van Hamersveld vermoedt dat handelaren ook onbewust onrein vlees als halal verkopen. ''Winkeliers weten er wel eens onvoldoende van af. Halal is geen beschermd woord. Feit is wel dat er ruim met dit begrip wordt omgegaan.''

Volgens Ali Salah is het voor veel moslims een ramp als zij onrein vlees eten. ''Zij zijn erg zuinig op hun rituelen. Dit tast hun moraal aan. Ze weten niet meer zeker of hun gebed nog wordt geaccepteerd.''

Hij pleit voor ingrijpen van de overheid. ''Wij kunnen niet terecht bij de Voedsel- en Warenautoriteit. De overheid moet dit in goede banen leiden.'' Van Hamersveld vindt dat moslims zelf moeten controleren. De overheid kan niet bepalen wat halal is.





oplichterss

bednkt voor de info

27-02-2007, 14:38
Geen probleem beste zussen . Als ik ergens kennis van heb, dan wil ik het graag delen met de moslims.

Moge Allah jullie behoeden voor al het Kwade insha allah.

Pagina's : [1] 2