Bekijk volle/desktop versie : relatievraag?



26-02-2007, 02:20
Is een relatie haram of zijn er wel dingen wat kunnen en dingen die niet kunnen?

Hoe zit dat precies volgens de islam?

26-02-2007, 10:47

relatie is gewoon haram!!! maar wie doet het nou niet bekant iedereen heeft relatie. volgens onze islam mag je nog niet eens naar een vrouw kijken tenminste niet lang naar haar staren! dat wat ik teniminste op de moskee heb gehoor.
maar ik zelf heb ook een relatie want ik vindt gewoon dat je iemand goed moet leren kennen.. Maar volgens onze islam is het echt haram!!

26-02-2007, 12:32
een relatie is in principe wel haram, je mag zoals dina-zina al zegt niet eens naar een vrouw/man kijken als het je man/vrouw niet is
laat staan een relatie.
aan de ene kant is het de enige manier om je partner goed te leren kennen
ik hoop dat allah het ons zal vergeven

(ps ik heb nooit echt een relatie gehad )

28-02-2007, 16:14
zeer haram volgens de islam, de enige manier om bij diegene te zijn die je leuk vind is trouwen. je mag niet eens kijken naar een vrouw laat staan een relatie met haar beginnen.

28-02-2007, 17:54

Zoals de rest al heeft gezegd, het is duidelijk haram. Zoals wordt gezegd, zet geen komma waar Allah een punt heeft gezet.

Geen een ziel is perfect, maar moge Allah ons standvastiger maken in ons geloof, amien yarab.

09-03-2007, 23:55
salaam,

waneer ga je ervanuit dat je een relatie hebt??...waneer kan je zeggen ik heb een relatie..vriend/vriendin..ik neem zoiezo aan dat waneer er wederzijdse gevoelens zijn, en waneer je veeel met elkaar samen bent...afspreken samen weggaaan...kun je dan pas van relatie spreken...??..of stel dat je gewoon contact hebt met iemand via tel en msn..dat is oook een vorm van relatie ja..maar toch anders...

Wie o Wie.....

10-03-2007, 00:35

Citaat door Meesterschap:
Is een relatie haram of zijn er wel dingen wat kunnen en dingen die niet kunnen?

Hoe zit dat precies volgens de islam?





Wat is dat nou weer voor een onnodige vraag!

Een hand geven is al haram, laat staan een relatie en dan vervolgens hand in hand lopen!



10-03-2007, 02:13

Citaat door Moes_Junk:
salaam,

waneer ga je ervanuit dat je een relatie hebt??...waneer kan je zeggen ik heb een relatie..vriend/vriendin..ik neem zoiezo aan dat waneer er wederzijdse gevoelens zijn, en waneer je veeel met elkaar samen bent...afspreken samen weggaaan...kun je dan pas van relatie spreken...??..of stel dat je gewoon contact hebt met iemand via tel en msn..dat is oook een vorm van relatie ja..maar toch anders...

Wie o Wie.....


Sallamoe'aleikoem,

Het is niet toegestaan voor een man om een vrouw aan te kijken, uitgezonderd de onvermijdelijke blik uiteraard, laat staan op een ander manier contact hebben met elkaar. (dit geldt ook voor de dames jegens de heren)


Ma3a sallaama

10-03-2007, 18:37

Citaat door Dolce-Diva:
een relatie is in principe wel haram, je mag zoals dina-zina al zegt niet eens naar een vrouw/man kijken als het je man/vrouw niet is
laat staan een relatie.
aan de ene kant is het de enige manier om je partner goed te leren kennen
ik hoop dat allah het ons zal vergeven

(ps ik heb nooit echt een relatie gehad )

wat een gore soapserie leugen bah!


enige wanneer je iemand beter leert kennen is ondereen dak of je nu 4 jaar relatie met hem hebt of pas 4 minuten kent

23-03-2007, 15:59
Relatie is Haram[/SIZE]












[SIZE="1"]Zoals iedereen weet!!!

23-03-2007, 16:12
De enige relatie tussen een man en een vrouw wat in de islam is toegestaan is het huwelijk.

alle andere vormen hoeft men niet te verdedigen hier.

23-03-2007, 16:29
http://nuclearworldconflict.com/warning.html



nu praat iedereen hier wel van het is haram , kijken is niet toegestaan etc, mensen weten het zo goed ,
maar toch houden ze zich er niet aan .

23-03-2007, 19:49

inderdaad mensen...Geen komma zetten waar allah swt een punt heeft gezegd..klaar is haram..geen gemaar...!!..daar zijn we allemaal bewust van..en ja maakt niet uit in welke vorm..Mohiem er is maar 1 manier om contact te hebben en dat is Trouwen die handell!!...

doeidoeii..!!

23-03-2007, 19:54

Citaat door Drazic:
De enige relatie tussen een man en een vrouw wat in de islam is toegestaan is het huwelijk.

alle andere vormen hoeft men niet te verdedigen hier.



Juist...

30-03-2007, 20:24
grooooooooot gelijk relaties voor het huwelijk is haraam