Bekijk volle/desktop versie : voorbehoedsmiddellen in de islaam...



26-08-2003, 20:54
(035) Voorbehoedsmiddelen, voorspel, en andere zaken.



Vraag: Ik had 4 vragen waarbij ik wel een vermoeden heb wat het antwoord is, maar het niet zeker weet. Ik hoop niet dat ze te obsceen overkomen. 1) Mogen in het huwelijk voorbehoedsmiddelen worden gebruikt, met name de condoom. 2) Mag er tijdens de zwangerschap van de vrouw geslachtsgemeenschap plaatsvinden? 3) Mag er ook sprake zijn van voorspel? 4) Mag er geslachtsgemeenschap plaatsvinden zonder de bedoeling van voortplanting, m.a.w voor de lol?

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Beste broeder
Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken.
Tijdens de eerste maanden van het zwangerschap is geslachtsgemeenschap toegestaan, maar zoals u weet vind de ontwikkeling van de Embryo in de baarmoeder van de vrouw. Na het opzwelling van de buik van de moeder is geslachtsgemeenschap moeilijk. Veroorzaakt het geslachtsgemeenschap geen pijn aan de vrouw en geen schade aan de Embryo dan is het toegestaan.
Vriendelijkheid jegens je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Het is aan te bevelen dat wanneer een man zijn vrouw benadert, haar vriendelijkheid te tonen, zoals haar iets te drinken aanbieden, enz. In de de hadith overgeleverd door Asma bint Yazid ibn as-sakan die zei: "Ik verfraaide Aisha voor de boodschapper (Allah’s vrede en genade zij met hem), riep hem daarna te komen om haar ongesluierd te zien. Hij kwam, zat naast haar en bracht een grote beker melk waaruit hij dronk. Daarna bood hij het aan Aisha aan. Maar zij liet haar hoofd zakken en voelde zich verlegen. Ik berispte haar en zei tegen haar : ‘neem van de hand van de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem)’ Ze nam het vervolgens en dronk wat. Toen zei de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) tegen haar: ‘geef wat aan jouw metgezellin. ’Op dat moment zei ik; ‘o boodschapper van Allah, neem het liever zelf en drink, en geef het dan uit jouw hand aan mij.’ Hij nam het, dronk wat en bood het toen aan mij aan. Ik ging zitten en zette het op mijn knieën. Toen begon ik het rond te draaien en volgde en volgde het met mijn lippen teneinde de plek te raken van waar de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) had gedronken. Daarna zei de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) over sommige vrouwen die daar met mij waren : ‘geef hen wat’ Maar zij zeiden: ‘Wij willen niet (hebben er geen trek in). De profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) zei: ‘combineer geen honger met jokken.’ (Ahmad en Al-hoemaidi)
Een moslim wordt beloont voor zijn daden mits zijn intentie goed en zuiver is, zelfs wanneer hij/zij geslachtsgemeenschap hebben. Allah de Verhevene heeft de mensheid geschapen met verschillende levensbehoeftes, seks behoort tot deze behoeften die op een nette zuivere manier bevredigd moet worden. Het is niet van belang om een beperkte doel in het achterhoofd te hebben, men kan zijn lusten op ieder manier dat hij wenst bevredigen. (om meer over dit onderwerp te weten te komen, lees het artikels De etiquette van het huwelijk onder de menubalk Artikels - nieuwe Artikels). Natuurlijk is voortplanting een doel die ieder stel wil realiseren met Allah's hulp en lotbestemming.
En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

Hopend hiermee uw vragen duidelijk te hebben beantwoord.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam

Voorbehoedmiddelen Over voorbehoedmiddelen in de tijd van Mohammed zijn verschillende verhalen in omloop. Enerzijds zou de profeet zijn volgelingen hebben opgeroepen te trouwen en zich voort te planten, anderzijds zou hij coitus interruptus hebben toegestaan. De Koran vermeldt dat vrouwen hun kinderen twee jaar moeten zogen, wat er volgens sommige schriftgeleerden op duidt dat contraceptiva zijn toegestaan, omdat borstvoeding tot verminderde vruchtbaarheid zou leiden. In de praktijk blijkt dat voorbehoedmiddelen niet verboden zijn, maar gezien de waardering voor het moederschap en de vruchtbaarheid, op weinig populariteit kunnen rekenen. Dat neemt niet weg dat vrijwel alle islamitische landen - mede door de hoge geboortecijfers - intensieve gezinsplanningsprogramma's hebben opgezet, waarbij traditionele of moderne vormen van anticonceptiva worden gebruikt.

26-08-2003, 21:20


ja helaas ziijn niet veel mense di edit willen lezen snik...

26-08-2003, 21:22
mensen weten niet wat goed voor ze is

26-08-2003, 21:52
Is het niet zo dat de pil haram is omdat het dierlijke hormonen bevat, en wij niets dierlijks mogen hebben waar Allah's naam niet over uit gesproken is?

26-08-2003, 22:01


Deze topic is al eerder geopend

gisteren nog zelfs door dieselgirly

26-08-2003, 22:08

Citaat:
Origineel gepost door chabab
Deze topic is al eerder geopend

gisteren nog zelfs door dieselgirly
Nou gisteren heb ik hem niet gezien, vandaag wel.
Dus maar goed dat ze haar kennis deelt, genoeg plaats voor topics

26-08-2003, 22:11

Citaat:
Origineel gepost door chabab
Deze topic is al eerder geopend

gisteren nog zelfs door dieselgirly
oh sorry wallah dat wist ik niet