Bekijk volle/desktop versie : Studie HBO Rechten op HVA



25-02-2007, 16:21
Salaam Allemaal,

Ik heb een aantal vragen..
In september wil ik beginnen met HBO Rechten op HVA (InschAllah). Er zullen vast mensen op deze site rondsnuffelen die ook HBO Rechten op HVA studeren.. Ik ben erg benieuwd naar wat ik kan verwachten van de lessen op die school. Onderstaand een aantal vragen..

1. Wat word er zoal in het eerste jaar gedaan. Bestaan die lessen voornamelijk uit theorie of juist uit praktijk?
2. Wat verwachten de docenten van jou?
3. Is het moeilijk om propedeuse te halen?
4. Hoe vat je de opleiding in één woord samen? (Saai, leuk, redelijk etc.)

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Gr. Miss Lonely

25-02-2007, 19:13


die HvA is de saaiste school die ik heb gezien

ben naar open dag geweest

25-02-2007, 19:26

Citaat door Miss_lonely:
Salaam Allemaal,

Ik heb een aantal vragen..
In september wil ik beginnen met HBO Rechten op HVA (InschAllah). Er zullen vast mensen op deze site rondsnuffelen die ook HBO Rechten op HVA studeren.. Ik ben erg benieuwd naar wat ik kan verwachten van de lessen op die school. Onderstaand een aantal vragen..

1. Wat word er zoal in het eerste jaar gedaan. Bestaan die lessen voornamelijk uit theorie of juist uit praktijk?
2. Wat verwachten de docenten van jou?
3. Is het moeilijk om propedeuse te halen?
4. Hoe vat je de opleiding in één woord samen? (Saai, leuk, redelijk etc.)

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Gr. Miss Lonely


rechten is niet echt tastbaar dus waarschijnlijk ook weinig praktijk en meer theorie.

docenten verwachten niks van jou, jij moet alles zelf doen en zei leggen daarna uit.

nee is niet moeilijk, ik heb hem al namelijk je moet je schema zo goed mogelijk plannen, en vergeet leuke dingen.

Saai -> niet international -> belastend -> je kan er niet echt rijk van worden.

mijn mening is dan, kies een opleiding dat international is -> zit in een goede markt -> heeft veel doelgroepen -> is uitgebreid in de samenleving en is onmisbaar in het leven van nu en de toekomst.

25-02-2007, 19:48

Citaat door crosswind:
rechten is niet echt tastbaar dus waarschijnlijk ook weinig praktijk en meer theorie.

docenten verwachten niks van jou, jij moet alles zelf doen en zei leggen daarna uit.

nee is niet moeilijk, ik heb hem al namelijk je moet je schema zo goed mogelijk plannen, en vergeet leuke dingen.

Saai -> niet international -> belastend -> je kan er niet echt rijk van worden.

mijn mening is dan, kies een opleiding dat international is -> zit in een goede markt -> heeft veel doelgroepen -> is uitgebreid in de samenleving en is onmisbaar in het leven van nu en de toekomst.




Is Engels een verplichte vak, voor HBo rechten op de HVA...?

01-03-2007, 14:36


Ik wil je erg bedanken Crosswind. Ben er wat van opgestoken

01-03-2007, 15:28
Nederlands is een verplicht vak op het HVA en het is indd nu een saaie school maar ze hebben een budget gekregen en ze gaan het opvrolijken ze gaan inkopen doen bij IKEA!!!!!!!!