Bekijk volle/desktop versie : Nucleair programma: Iran 'klaar voor oorlog'



Pagina's : [1] 2 3 4

25-02-2007, 12:34
Nucleair programma: Iran 'klaar voor oorlog'

zondag 25 februari 2007 11:46

Iran is 'klaar voor een oorlog' als de rel rondom het nucleaire programma van het land niet wordt opgelost.


Iraanse studenten protesteerden donderdag tegen westerse weerstand die bestaat tegen Irans nucleaire programma

Dat heeft Manouchehr Mohammadi, de Iraanse onderminister van Buitenlandse Zaken vandaag gezegd, meldt het Britse Sky News. 'We hebben ons voorbereid op elke situatie, zelfs op oorlog,' aldus Mohammadi.

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei dat het land niet zal stoppen met zijn nucleaire programma, ook niet als de Verenigde Naties met een uitgebreidere resolutie komen.

Eerder zei de Iraanse geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei dat Iran Amerikaanse doelen over de hele wereld zal aanvallen, als Amerika het islamitische land binnenvalt vanwege zijn nucleaire programma. Amerika zei daarop te streven naar een diplomatieke oplossing van het conflict.

Ruimteraket
Verder heeft Iran vandaag met succes zijn eerste ruimteraket gelanceerd, meldt de Iraanse staatstelevisie. 'De raket droeg materiaal met zich mee voor onderzoek voor de ministeries van Wetenschap en Defensie,' aldus dr. Bahrami, het hoofd van het Iraanse onderzoekscentrum voor luchtvaart.

Het islamitische land werkt al jaren aan een ruimtevaartprogramma. In 2005 werd de eerste Iraanse satelliet, de Sina-1, gelanceerd. De satelliet doet officieel dienst als onderzoeks- en communicatiesatelliet. Iran heeft aangegeven de komende jaren nog meer satellieten te willen lanceren.

Door Claudia van Zanten

BRON

25-02-2007, 14:06


Het lijkt er op dat het een lange hete zomer gaat worden.

25-02-2007, 14:34
zelf denk k dat die zions gaan aanvallen ....nukes...op installaties......en dan gaat eu zogenaamd klagen voor het gebruik van nukes dan zegt zion het magische woord "holo....." en iedereen weer zwijgen (O_o)

25-02-2007, 14:34

Citaat door Achmed_:
Ik vrees het ook

De vraag is alleen wie Iran gaat aanvallen.Ik blijf hopen op een dialoog.

Ik las laatst op dit forum dat Israel een corridor boven het luchtruim van Iran bij de Amerikanen had aangevraagd. Aangezien Bush diep in de sjit zit in Irak zal een aanval door Israel hen wel goed uitkomen.

Hopen maar op een dialoog, maar ik zie het somber in.

25-02-2007, 14:36



Citaat door Achmed_:
Ik vrees het ook

De vraag is alleen wie Iran gaat aanvallen.Ik blijf hopen op een dialoog.


Dat laatste hoop ik met je mee.

Een oorog in Iran (tegen Iran) zal ervoor zorgen dat dit land naar het stenen tijdperk zal terugvallen. Daar is niemand echt bij gebaat.

25-02-2007, 14:38

Citaat door Laurentius:
Ik las laatst op dit forum dat Israel een corridor boven het luchtruim van Iran bij de Amerikanen had aangevraagd. Aangezien Bush diep in de sjit zit in Irak zal een aanval door Israel hen wel goed uitkomen.

Hopen maar op een dialoog, maar ik zie het somber in.


Israel is bang voor Iran, en terecht. Een president die keer op keer verkondigt jouw land te willen vernietigen ( en je volk ), en die tevens atoom- en raketprogramma's heeft..tja..daar wordt je niet vrolijk onder lijkt me.

25-02-2007, 14:41

Citaat door Kloosjak:
Nucleair programma: Iran 'klaar voor oorlog'





bring it on boyzzzzzz.... get the suspense over with and strive for da real deal

nuff talking,

action time

25-02-2007, 14:55

Citaat door pakmelk:
Israel is bang voor Iran, en terecht. Een president die keer op keer verkondigt jouw land te willen vernietigen ( en je volk ), en die tevens atoom- en raketprogramma's heeft..tja..daar wordt je niet vrolijk onder lijkt me.

Wel, de oorlogsretoriek is inderdaad stevig aanwezig bij Iran.

Het haalt de binnenlandse problemen ook wat uit het voetlicht.

En dat is een bestaande analyse die juist voor een dialoog pleit.
Iran is verdeeld, en hoe harder de pressie hoe groter de eenheid en hoe groter de kans op oorlog.
Het zou niet voor het eerst zijn dat een land zich in een oorlog stort om een bepaalde vorm van nationale eenheid te behouden.

25-02-2007, 15:01

Citaat door Laurentius:
Wel, de oorlogsretoriek is inderdaad stevig aanwezig bij Iran.

Het haalt de binnenlandse problemen ook wat uit het voetlicht.

En dat is een bestaande analyse die juist voor een dialoog pleit.
Iran is verdeeld, en hoe harder de pressie hoe groter de eenheid en hoe groter de kans op oorlog.
Het zou niet voor het eerst zijn dat een land zich in een oorlog stort om een bepaalde vorm van nationale eenheid te behouden.


Klopt, en vaak deinzen landen in een dergelijke situatie nergens voor terug, waardoor maar weer het belang wordt aangetoond hoe gevaarlijk dat atoom- en raketprogramma is.

Overigens blijf ik het raar vinden dat een land zich op technologie van de 21ste eeuw werpt, terwijl een zeer groot deel van het volk van het land zich nog in de 19e eeuw bevindt..

Hopelijk echter zal bij álle partijen het verstand gaan regeren, en zorgen ze dus voor een politieke oplossing. Niemand is gebaat bij wederom een oorlog.

25-02-2007, 15:05

Citaat door Arabianboy:
kijk hoe elsevier joden de nieuws verdraaien, zo grappig om dat elke keer te zien:

Eerder zei de Iraanse geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei dat Iran Amerikaanse doelen over de hele wereld zal aanvallen, als Amerika het islamitische land binnenvalt vanwege zijn nucleaire programma. Amerika zei daarop te streven naar een diplomatieke oplossing van het conflict.

uit deze alinea merk je 1 ding op: IRAn wilt vechten met oorlog en amerika zoekt de diplomatieke weg...


WHAHAHAHHAHHA einde der joden is nabij met hun leugens...



lach maar. wie het laatst lacht, lacht het best

25-02-2007, 15:11

Citaat door Arabianboy:
kijk hoe elsevier joden de nieuws verdraaien, zo grappig om dat elke keer te zien:

Eerder zei de Iraanse geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei dat Iran Amerikaanse doelen over de hele wereld zal aanvallen, als Amerika het islamitische land binnenvalt vanwege zijn nucleaire programma. Amerika zei daarop te streven naar een diplomatieke oplossing van het conflict.

uit deze alinea merk je 1 ding op: IRAn wilt vechten met oorlog en amerika zoekt de diplomatieke weg...


WHAHAHAHHAHHA einde der joden is nabij met hun leugens...


Waarom zou een oorlog het einde der joden moeten betekenen? Onderschat jij de militaire kracht van Israel zo enorm?

25-02-2007, 17:23
Ik zie eerlijk gezegd ook niet in hoe Israel zich stand gaat houden in de toekomst, zo worden ze niet geleefd met hetgeen ze nu willen doen... Zo houden ze niet lang stand...

En trouwens ...bezet gebied houdt nooit stand, dus wat maakt het ook uit...

25-02-2007, 19:45


Iraanse strijdkrachten zullen de Amerikaanse basissen in Irak met de grond gelijk maken. Het Amerikaanse leger met ruim 150.000 troepen in Irak zijn een gemakkelijk prooi voor Iran. De Iraanse geheime dienst is al jaren in Irak bezig om Amerikaanse doelen te markeren voor het geval dat de VS/Israel het in hun hoofd halen om Iran aan te vallen. En verder zullen wij zwijgen over hun strategische chemische en biologische wapens, die ingezet kunnen worden als zij echt in het nauw worden gedreven.

25-02-2007, 20:39

Citaat door pakmelk:
Waarom zou een oorlog het einde der joden moeten betekenen? Onderschat jij de militaire kracht van Israel zo enorm?

Vergelijk Israël met Iran qua grootte. Als Israël even groot was als Iran zou de militaire kracht van Israël niks voorstellen met die van Iran ook al hebben Israëlen atoomwapens die absoluut niet mogen worden ingezet en alleen gemaakt zijn om vijand bang te maken. Iran kan Israël aan en volgens mij is oorlog tussen die twee landen ook niet zo slim, want ze lussen elkaar rauw.

25-02-2007, 21:39

Citaat door Palestine:
Iraanse strijdkrachten zullen de Amerikaanse basissen in Irak met de grond gelijk maken. Het Amerikaanse leger met ruim 150.000 troepen in Irak zijn een gemakkelijk prooi voor Iran. De Iraanse geheime dienst is al jaren in Irak bezig om Amerikaanse doelen te markeren voor het geval dat de VS/Israel het in hun hoofd halen om Iran aan te vallen. En verder zullen wij zwijgen over hun strategische chemische en biologische wapens, die ingezet kunnen worden als zij echt in het nauw worden gedreven.

Tegen een totaal luchtoverwicht is het slecht vechten. Bovendien kunnen ze zowieso niet door de koerdische bergen, blijft maar een gedeelte van irak over om binnen te vallen. ( terwijl alles achter je plat gegooid word en
de verbindingen afgesneden ). Veel succes iran, ze zullen het nodig hebben.

Pagina's : [1] 2 3 4