Bekijk volle/desktop versie : Het luisteren naar muziek



24-02-2007, 23:50
Assalaam oe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatuh

"En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (Loeqmaan: 6)

De meeste geleerden zeggen dat Allah met "onzinnige praat" zang bedoeld.
ibn Mas'ood heeft gezegd (met betrekking tot de bovenstaande vers):"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek.

"En bekoor met uw stem (=zang) wie gij kunt en spoor uw ruiterij en uw voetvolk tegen hen aan en wees hun deelgenoot in hun weelde en hun kinderen, en doe hun beloften," (Alisraa: 64)

Ahadieth over muziek:

De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: ”Er zullen (in de toekomst) mensen van mijn oemmah zijn die zullen zoeken om wettig te maken: overspel, het dragen van zijde, het drinken van gamr en het gebruiken van ma’aazif (muziekinstrumenten). Sommige mensen zullen bij de zijkant van de berg blijven en als hun herders ‘s avonds komen om te vragen wat zij nodig hebben zullen zij zeggen: “kom morgen terug”. Dan zal Allah de Verhevene hen gedurende de nacht vernietigen door de berg op hen te laten vallen, terwijl hij anderen in apen en zwijnen verandert. Zij zullen in deze situatie blijven tot de Dag der Opstanding” (Al-Boekharie).

24-02-2007, 23:51


Abou hoerayra (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: “ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)

De boodschapper van Allah de Verhevene zei: “mensen van mijn Oemmah zullen wijn (gamr) drinken en het anders noemen dan bij de eigenlijke naam. Vrolijk zal voor hen worden gemaakt door het bespelen van muziekinstrumenten en het zingen door zangeressen. Allah zal de aarde onder hen vaneen splijten en hen veranderen in apen en zwijnen”. (Ibn maadjah, Albayhaqi en ibn asaakir: bekrachtigd door Ibn Al-Qayyim en Al-Albaani).

De profeet . ging samen met Abdul-Rahman ibn ‘Auf naar het ijlende zoontje van de profeet, Ibrahiem. Zij vonden het kind in doodsstrijd en dus nam de profeet hem tegen zijn borst en hield hem vast tot de roeh (de ziel) hem verliet. Toen legde hij het kind neer en huilde waarop Abdul-rahman verbaasd vroeg “ jij huilt, O boodschapper van Allah terwijl je huilen verbiedt

de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) antwoordde: “zeker verbod ik huilen niet, maar ik verbood twee geluiden welke gek, een teken van geesteszwakte zijn en zondig schaamteloos: één, een stem (zingend) begeleid door muziekinstrumenten en shaytaan’s (wond / blaas) instrumenten: de andere, een stem (huilend, weeklagend) ten gevolge van een beproeving, vergezeld door in het gezicht slaan en stuk trekken van kleding. Maar dit (mijn huilen) komt dor medeleven / medelijden en wie geen medeleven toont zal het niet krijgen”.

Wa alaikoem salaam wa rahmatullahi wa barakatuh

25-02-2007, 00:06
masha allah

25-02-2007, 00:07
djazak allahoe ghair

25-02-2007, 00:09


Wa iyaaki oeghti geen moeite.

25-02-2007, 00:59
up insha'Allah

25-02-2007, 01:46
Maar wacht eens dus kort samengevat is dat je geen muziek mag luisteren die geen inhoud heeft of muziek met vieze woorden die je op het verkeerde pad brengt..........ik ben het daar wel mee eens ik luister geen rap met scheldwoorden erin ik luister liever naar muziek met inhoud goede teksten en een mooie boodschap...

25-02-2007, 10:40
Djazak-Allah ghairan.

25-02-2007, 10:44

Citaat door GabriellaSolis:
Maar wacht eens dus kort samengevat is dat je geen muziek mag luisteren die geen inhoud heeft of muziek met vieze woorden die je op het verkeerde pad brengt..........ik ben het daar wel mee eens ik luister geen rap met scheldwoorden erin ik luister liever naar muziek met inhoud goede teksten en een mooie boodschap...



Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: “ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1).

De boodschapper van Allah de Verhevene zei: “mensen van mijn Oemmah zullen wijn (gamr) drinken en het anders noemen dan bij de eigenlijke naam. Vrolijk zal voor hen worden gemaakt door het bespelen van muziekinstrumenten en het zingen door zangeressen. Allah zal de aarde onder hen vaneen splijten en hen veranderen in apen en zwijnen”. (Ibn maadjah, Albayhaqi en ibn asaakir: bekrachtigd door Ibn Al-Qayyim en Al-Albaani).

Hier sta duidelijk dat je geen muziek instrumenten mag beluisteren. En wat voor boodschap zit er meestal in pop muziek? Ik hou van je, ik mis je. Of juist het omgekeerde, ik haat je, of het zijn vieze teksten (rap muziek meestal)

25-02-2007, 12:03
djazaak Allahoe gayran! Muziek maakt je echt ziek

25-02-2007, 12:15

Citaat door NaDoRiA_cHiCk:
djazaak Allahoe gayran! Muziek maakt je echt ziek






25-02-2007, 12:21
djazaka Allaho gairan

25-02-2007, 12:33


Wa iyaaki, toen ik zelf muziek achter liet kreeg ik juist rust en me drang ernaar was ik al snel kwijt.

21-03-2007, 19:22
Up insha allah

Zoals mijn nichtje zei


Citaat:
djazaak Allahoe gayran! Muziek maakt je echt ziek
muziek