Bekijk volle/desktop versie : Volledige maansverduistering eerste weekend maart



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

24-02-2007, 20:30
AMSTERDAM - Op zaterdagavond 3 maart zal een volledige maansverduistering plaatsvinden die in heel Nederland en België te zien is. De verduistering begint om half elf 's avonds.

Het hoogtepunt van de verduistering is om twintig minuten na middernacht en om zondagochtend 2.11 uur is het fenomeen voorbij. De verduistering zal ook via een webcam te volgen zijn.

Een maansverduistering komt 66 keer per eeuw voor, ongeveer twee maal in de drie jaar. Het verschijnsel treedt op wanneer de aarde zich tussen de zon en de maan bevindt.

http://www.nu.nl/news/987323/83/Volledige_maansverduistering_eerste_weekend_maart. html

Een maansverduistering, ook nog eens op een mooie tijd, wat wil men nog meer?
Dat gaat genieten worden, dat wil zeggen, als de weergoden een beetje aardig zijn.

Kijken allemaal, het beloofd weer een mooi spectakel te worden!

24-02-2007, 20:32


Dat betekend de dood van een koning.

24-02-2007, 20:33

Citaat door corrie2:
AMSTERDAM - Op zaterdagavond 3 maart zal een volledige maansverduistering plaatsvinden die in heel Nederland en België te zien is. De verduistering begint om half elf 's avonds.

Het hoogtepunt van de verduistering is om twintig minuten na middernacht en om zondagochtend 2.11 uur is het fenomeen voorbij. De verduistering zal ook via een webcam te volgen zijn.

Een maansverduistering komt 66 keer per eeuw voor, ongeveer twee maal in de drie jaar. Het verschijnsel treedt op wanneer de aarde zich tussen de zon en de maan bevindt.

http://www.nu.nl/news/987323/83/Volledige_maansverduistering_eerste_weekend_maart. html

Een maansverduistering, ook nog eens op een mooie tijd, wat wil men nog meer?
Dat gaat genieten worden, dat wil zeggen, als de weergoden een beetje aardig zijn.

Kijken allemaal, het beloofd weer een mooi spectakel te worden!


Zeker de moeite waard.

24-02-2007, 20:37

Citaat door Einherjer:
Zeker de moeite waard.


In tegenstelling tot Zonsverduisteringen komen Maansverduisteringen veelvuldig voor. Ik heb er uren naar zitten kijken, maar eigenlijk stelt het gene ene reet voor in vergelijking tot een volledige Zonsverduistering.

Ik ben eens speciaal naar Frankrijk gegaan voor een volledige Zonsverduistering. Dat was een spirituele ervaring!

Een Maansverduistering? Leuk.

24-02-2007, 20:41



Citaat door Abudais:
Dat betekend de dood van een koning.


Maar goed dan dat Nederland al zo lang een koningin heeft.

24-02-2007, 20:43

Citaat door tonk:
Maar goed dan dat Nederland al zo lang een koningin heeft.


Ja die gaan ook nooit dood lijkt het wel.

24-02-2007, 20:48

Citaat door Tat twam asi:
In tegenstelling tot Zonsverduisteringen komen Maansverduisteringen veelvuldig voor. Ik heb er uren naar zitten kijken, maar eigenlijk stelt het gene ene reet voor in vergelijking tot een volledige Zonsverduistering.

Ik ben eens speciaal naar Frankrijk gegaan voor een volledige Zonsverduistering. Dat was een spirituele ervaring!

Een Maansverduistering? Leuk.


Het is waar, een zonsverduistering is indrukwekkender, maar als je nog nooit een maansverduistering heb gezien vind ik dat toch wel een gemis hoor moet ik zeggen.

Ik vind het altijd wel mooi en ook wel bijzonder, maarja ik ben een vrouw he, vrouwen en de maan....

24-02-2007, 21:05

Citaat door Tat twam asi:
In tegenstelling tot Zonsverduisteringen komen Maansverduisteringen veelvuldig voor. Ik heb er uren naar zitten kijken, maar eigenlijk stelt het gene ene reet voor in vergelijking tot een volledige Zonsverduistering.

Ik ben eens speciaal naar Frankrijk gegaan voor een volledige Zonsverduistering. Dat was een spirituele ervaring!

Een Maansverduistering? Leuk.
Ik ben er speciaal extra lang voor in Turkije gebleven. En in Turkije ben ik er 1100 km voor naar het oosten gereisd. Maar het was de moeite waard.

Was de hele tijd zwaar bewolkt. Maar enkele minuten voor het begon braken de wolken open.

24-02-2007, 21:07

Citaat door Ned. Moslim:
Ik ben er speciaal extra lang voor in Turkije gebleven. En in Turkije ben ik er 1100 km voor naar het oosten gereisd. Maar het was de moeite waard.

Was de hele tijd zwaar bewolkt. Maar enkele minuten voor het begon braken de wolken open.

Ik neem aan een ZONsverduistering? Die zijn inderdaad ERG indrukwekkend.
Maansverduisteringen zijn mooi.

24-02-2007, 21:20

Citaat door Tat twam asi:
Ik neem aan een ZONsverduistering? Die zijn inderdaad ERG indrukwekkend.
Maansverduisteringen zijn mooi.
Idd. 1999

25-02-2007, 00:17

Citaat door corrie2:


Kijken allemaal, het beloofd weer een mooi spectakel te worden!


Jij kan zo geweldig overdrijven!

25-02-2007, 00:19
Dit is pas een spektakel....


http://www.youtube.com/watch?v=vO9IVJYhWLA

25-02-2007, 21:46



Citaat door Cyberman:
Jij kan zo geweldig overdrijven!


Ga eerst maar kijken, zeg daarna of ik overdreef!

25-02-2007, 22:11

Citaat door Tat twam asi:
In tegenstelling tot Zonsverduisteringen komen Maansverduisteringen veelvuldig voor. Ik heb er uren naar zitten kijken, maar eigenlijk stelt het gene ene reet voor in vergelijking tot een volledige Zonsverduistering.

Ik ben eens speciaal naar Frankrijk gegaan voor een volledige Zonsverduistering. Dat was een spirituele ervaring!

Een Maansverduistering? Leuk.
Jouw geestverduistering, dat is pas een spektakel te noemen, een ware kermisattractie.

GUERRILLERO

25-02-2007, 22:13

Citaat door corrie2:
Het is waar, een zonsverduistering is indrukwekkender, maar als je nog nooit een maansverduistering heb gezien vind ik dat toch wel een gemis hoor moet ik zeggen.

Ik vind het altijd wel mooi en ook wel bijzonder, maarja ik ben een vrouw he, vrouwen en de maan....
Is er dan een verband tussen beiden cycli?

GUERRILLERO

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14