Bekijk volle/desktop versie : ik wil echt daliel



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

24-02-2007, 17:35
voor het gebruiken van een spiraal..Ik kom er nog steeds niet uit of het nou Haram is of het allemaal verzinsels zijn.

24-02-2007, 17:43


Ik heb 2 zussen die al jaren een spiraal gebruiken maar of het harram is of niet pil is ook harram zeggen ze

24-02-2007, 17:45
ja pil haram..condoom zeker ook.. ze gaan straks nog de paus volgen volgens mij


kinderen erbij nemen totdat je erneervalt is zeker wel toegestaan.

24-02-2007, 17:46

Citaat door tangia19:
ja pil haram..condoom zeker ook.. ze gaan straks nog de paus volgen volgens mij


kinderen erbij nemen totdat je erneervalt is zeker wel toegestaan.



ja, waar wacht je nog op dan





24-02-2007, 17:46



Citaat door tangia19:
ja pil haram..condoom zeker ook.. ze gaan straks nog de paus volgen volgens mij


kinderen erbij nemen totdat je erneervalt is zeker wel toegestaan.



Of je kunt dit gebruiken "voor het zingen de kerk uitgaan ofzoeits"

24-02-2007, 17:48

Citaat door achermijnpc:
Of je kunt dit gebruiken "voor het zingen de kerk uitgaan ofzoeits"



ja kweet ..maar je kan ook zwanger woden van voorvocht (hoe het ook mag heten )

kwil zekerheid snappie....want ik wil echt géén 4e erbij .

24-02-2007, 17:50

Citaat door tangia19:
ja kweet ..maar je kan ook zwanger woden van voorvocht (hoe het ook mag heten )

kwil zekerheid snappie....want ik wil echt géén 4e erbij .



Ik weet niet meid, ik zou eens wat googlen maar goed alles is harram qua voorbehoeds middelen dus tjah wat blijft er dan over
Ik weet ook nog niet wat te gebruiken na de bevalling ik denk het word weer de pil

24-02-2007, 17:51
die minipil (ik geef borstvoeding) wil ik echt niet meer in huis laat staan in mijn lichaam.

Ik werd er chaggo van,dik,kreeg onverwachts bloedingen..dus elke maand stressen of die bloeding met zwangerschap te maken heeft...en kreeg vreselijke rug en buikpijn.

24-02-2007, 17:52
ik weet het ook niet of het haram is of niet.
ik had een keer met mijn gyn. erover en wat hij mij vertelde is dat hij de kopere spiraal nooit aan moslim vrouwen aanraade, omdat de eicel gewoon bevrucht raakt en dan stoot de spiraal de vruchtje af met andere woorden je krijgt dan gewoon een miskraam.

en tja de merena (of hoe je dat ook schrijft) die is wel goed maar, er is een kans dat je nooit meer ongesteld word, dit had mijn gyn een keer goed uitgelegd.

zoals velen van julie weten ben ik nu zwanger, en insha allah na de zwangerschap ga ik gewoon de condoom gebruiken, ik haat dat, ik steeds troep moet gebruiken voor mijn lichaam.

24-02-2007, 18:02

Citaat door suikerklontje:
ik weet het ook niet of het haram is of niet.
ik had een keer met mijn gyn. erover en wat hij mij vertelde is dat hij de kopere spiraal nooit aan moslim vrouwen aanraade, omdat de eicel gewoon bevrucht raakt en dan stoot de spiraal de vruchtje af met andere woorden je krijgt dan gewoon een miskraam.
en tja de merena (of hoe je dat ook schrijft) die is wel goed maar, er is een kans dat je nooit meer ongesteld word, dit had mijn gyn een keer goed uitgelegd.

zoals velen van julie weten ben ik nu zwanger, en insha allah na de zwangerschap ga ik gewoon de condoom gebruiken, ik haat dat, ik steeds troep moet gebruiken voor mijn lichaam.


Precies, de koperen spiraal is haram.
Eitje wordt wel bevrucht, maar voordat het zich kan innestelen in de baarmoeder, wordt het door eht spiraaltje afgestoten, dus je krijgt elke maand een soort van abortus, vandaar dat dit HARAM is.

De mirena heb ik zelf gehad en vreselijke ervaringen mee gehad, zonder te overdrijven. Ik ken wel anderen die wel goede ervaring mee hebben...
Ik ben nu wel gewoon elke maand ongesteld, ook toen ik de mirena nog in had.

24-02-2007, 18:07
dan maar cement

24-02-2007, 18:09
Ik dacht dat gewoon elke vorm van geboortebeperking haram was.............of het nu de pil of spiraal is.........

Een daliel zou idd bij velen voor opheldering zorgen.

24-02-2007, 18:17



Citaat door tangia19:
dan maar cement







ik heb je niet eens gefeliciteerd met je zoontje, mebrouk met je zoontje en moge hem van alle kwade beschemen. amien

24-02-2007, 19:47

Citaat door tangia19:
dan maar cement


24-02-2007, 20:00
Herkenbaar probleem. Ik wil ook geen pil meer en spiraal en condoom zijn voor mij geen optie. Dan maar steriliseren denk ik

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6