Bekijk volle/desktop versie : Werk is ook aanbidding!



24-02-2007, 17:12
Salaam wa alaikoum

Heb een vraagje, ik weet dat werk ook een deel van aanbidding is, omdat je bezig bent!

Maar heeft iemand hierover een bron voor mij, ben aan het zoeken maar kan niks vinden, heb dit nodig, omdat ik iemand hiervan moet overtuigen die denkt dat het niet zo is!

Graag jullie hulp!

Bij voorbaat dank

24-02-2007, 17:19


In welke opzichten? Als jij bedoeld dat als je aan het werk bent en je je gebeden verwaarloosd en dan word jouw gevraagd waarom doe je dat en jij antwoord" werk is ook aanbidding'' dan kan ik zeggen dat klopt aanbidding voor de saytan.. maar ik denk dat jij wat anders bedoeld zuster, ik ga het insha Allah morgen voor je navragen

24-02-2007, 17:52

Citaat door HaroenAlPoessah:
Ik begin te begrijpen waarom zo veel Moslims in Nederland werkloos zijn. Ze zijn bang dat ze hun gebeden missen.


je kan beter alles verliesen wat je lief is dan dat je een gebed mist

24-02-2007, 18:43
heeft iemand nog een serieus antwoord

24-02-2007, 21:37


Wou net zeggen! is er dan niemand die dat begrijpt!
Ik weet da er ene hadith van is of iets dergelijks, da weeti k zeker allene kan ik hem nie vinden.

Je gebed, je doua s alles wat aanbidding is van ALLAH is heel belangrijk, maar werk valt ook onder aanbidding, omdat je je bezig houdt en je zorgt voor je gezin en al, dus dat is ook aanbidding alleen moet hier bron van hebben!!!!!!!!!!!

24-02-2007, 21:42
Zeg dat tegen wahabies die werkloos thuis zitten en zogenaamd jihad tegen de Nederlandse staat verklaren door uitkering aan te vragen muhuhhaah...

24-02-2007, 21:57
Een gedeelte uit "Brief aan degene die het gebed niet verricht, deel 1"

[ Soerah al-Insaan 76:27 ].

En ik stel je gerust met de Woorden van Allah, overgeleverd door de Profeet Mohammad - vrede en gebeden over hem:

“O zoon van Aadam, wijd je toe aan Mijn aanbidding; dan zal Ik je borst vullen met rijkdom en je armoede wegnemen. En als je dat niet doet; dan zal Ik je handen vullen met bezigheden en je armoede niet wegnemen.”(2)

Degene Die jou voorziet is Allah. Degene Die jou rijkdom geeft, is Allah. En Degene Die jouw rijkdom wegneemt, is Allah. Het is vreemd dat wanneer degenen die niet bidden en vervallen zijn in het wereldse leven geadviseerd worden en eraan herinnerd worden dat de voorzieningen van Allah komen, je een zeer vreemd antwoord krijgt. Dit bekende gezegde dat wijdverspreid is onder de mensen, de jongere is ermee opgegroeid en de oudere is ermee oud geworden. Het is geen Qor-aanvers, noch is het een profetische overlevering: “Werken is ook aanbidding!”

Wat voor werk? En wat voor aanbidding?! Het werk dat jou weghoudt van jouw verplichtingen tegenover Allah, is een aanbidding van de duivel! De Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - heeft gezegd:

“Ellendig is de dienaar van de dirham en de dinar.”(3)

O jij die niet eens enkele minuten wil missen! Ben je bang dat je 50 cent verliest? Ben je bang dat je 50 euro verliest? Dat je 1000 euro verliest? Wanneer je je werk niet wil verlaten, om even het gebed te verrichten… word je een dienaar van het geld! Dan zul je ellendig zijn, zoals de Profeet - vrede en gebeden over hem - gezegd heeft:

“Ellendig is de dienaar van de dirham en de dinar.”

Zeg jij tegen me: “Ik heb geen tijd”? Als er iemand was die het gebed zou mogen laten, dan was het wel de moedjaahid(4), degene die djihaad voert op de weg van Allah. Degene die zich op het slagveld bevindt, terwijl de zwaarden van de vijanden hem bestormen. Maar toch is deze persoon verplicht om het gebed te verrichten: de eerste groep gaat bidden, terwijl de andere groep hen bewaakt en andersom. Als er dus iemand zou zijn die geen tijd heeft en het gebed zou mogen verlaten, dan was het wel de moedjaahid. Of de zieke. Toch is ook hij verplicht om het gebed te verrichten. Als hij niet kan staan, mag hij het zittend verrichten, en als hij niet kan zitten, mag hij liggen. Of degene die zich in een angstige situatie bevindt. Maar nee, voor hem is salaat al-khawf (het gebed van de angst) voorgeschreven. Het is dus absoluut niet voor te stellen dat een Moslim niet bidt! Behalve de menstruerende vrouw en de vrouw die postnatale bloedingen heeft. Tot welke van deze twee behoor jij?!

Wil je de rest lezen check dan hier:
http://comments.wordpress.com/2006/08/26/een-doeaa-over-het-gebed-anasheed/

24-02-2007, 22:33
Nee hier heb ik nisk aan wat dit bedoel ik nie!

Ga het nog een keer uitleggen, heb het niet over dat je gaat werken en je salaat verricht absoluut niet! Je moet ALLAH aanbidden, door middel van je gebed en gedenken, maar ALLAH zegt ook dat je niet hele dagen gaat thuis zitten en gaat biddne je moet ook leven want doorvoor ben je op aarde gezet, dus werk. leren en dergelijke is ook aanbidding, kan niemand mij helpen!

24-02-2007, 22:42
o, weet je wat bedoelt nu....kan er alleen geen bron vinden. Heb het ook gehoord dat werk een vorm van ibadah is(maar durf het niet met zekerheid te zeggen en Allah weet het beste) maar het mag je gebed zeker niet in de weg staan. Ik zoek nog ff door naar een bron.

24-02-2007, 22:44

Citaat door temsemenia:
Nee hier heb ik nisk aan wat dit bedoel ik nie!

Ga het nog een keer uitleggen, heb het niet over dat je gaat werken en je salaat verricht absoluut niet! Je moet ALLAH aanbidden, door middel van je gebed en gedenken, maar ALLAH zegt ook dat je niet hele dagen gaat thuis zitten en gaat biddne je moet ook leven want doorvoor ben je op aarde gezet, dus werk. leren en dergelijke is ook aanbidding, kan niemand mij helpen!



Ik zal zo dadelijk daliel plaatsen. Inderdaad, Halal werken opdat je gezin kan eten behoort tot aanbidding dit omdat het hen weerhoudt van zonde( stelen, prostitutie,..)

28-02-2007, 00:53
Amatullah shoekran! eindelijk iemand die me begrijpt, want voor de rest bedoel egt nie dat je je gebed moet laten en andere dingen moet toen integendeel!

28-02-2007, 00:59
en, [ stel ] je hebt 1 hadith dat over werken gaat, kan je daar dan een conclusie uittrekken temsemenia?

28-02-2007, 01:03


ik denk dat je bedoelt, dat je naast je aanbidding ook moet werken[dit is te zien als we de biografie van de sahaba lezen(b.v), hen werkten ook om hen gezin te ondersteunen, maar leed hun aanbidding[ibaadah] eronder?] ...


Maar of je met geld verdienen Allaah aanbid? Denk dat we met ons aql[verstand] hier al antwoord op kunnen geven: nee..


De vrouw en de man mogen allebei werken, de vrouw kan het geld voor haar zelf houden terwijl de man het '`brood'` dient te verdienen. Alhoewel, ibaadah hieronder niet mag lijden.



Laa hawla wa laa quwwata illa Billaah

28-02-2007, 18:16
"O zoon van Aadam, wijd je toe aan Mijn aanbidding; dan zal Ik je borst vullen met rijkdom en je armoede wegnemen. En als je dat niet doet; dan zal Ik je handen vullen met bezigheden en je armoede niet wegnemen."(2)


Degene Die jou voorziet is Allah. Degene Die jou rijkdom geeft, is Allah. En Degene Die jouw rijkdom wegneemt, is Allah. Het is vreemd dat wanneer degenen die niet bidden en vervallen zijn in het wereldse leven geadviseerd worden en eraan herinnerd worden dat de voorzieningen van Allah komen, je een zeer vreemd antwoord krijgt. Dit bekende gezegde dat wijdverspreid is onder de mensen, de jongere is ermee opgegroeid en de oudere is ermee oud geworden. Het is geen Qor-aanvers, noch is het een profetische overlevering: [COLOR="DarkGreen"]"Werken is ook aanbidding!" [/COLOR]



Wat voor werk? En wat voor aanbidding?! Het werk dat jou weghoudt van jouw verplichtingen tegenover Allah, is een aanbidding van de duivel! De Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - heeft gezegd:




"Ellendig is de dienaar van de dirham en de dinar."(3)



O jij die niet eens enkele minuten wil missen! Ben je bang dat je 50 cent verliest? Ben je bang dat je 50 euro verliest? Dat je 1000 euro verliest? Wanneer je je werk niet wil verlaten, om even het gebed te verrichten... word je een dienaar van het geld! Dan zul je ellendig zijn, zoals de Profeet - vrede en gebeden over hem - gezegd heeft:


"Ellendig is de dienaar van de dirham en de dinar."