Bekijk volle/desktop versie : Father killed family for being too western



Pagina's : [1] 2

24-02-2007, 16:19
Father killed family for being too western

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/02/21/nmuslim21.xml


By Nigel Bunyan
Last Updated: 1:58am GMT 22/02/2007




Mohammed Riaz

A father killed his wife and four daughters in their sleep because he could not bear them adopting a more westernised lifestyle, an inquest heard yesterday.

Mohammed Riaz, 49, found it abhorrent that his eldest daughter wanted to be a fashion designer, and that she and her sisters were likely to reject the Muslim tradition of arranged marriages.

On Hallowe'en last year he sprayed petrol throughout their terraced home in Accrington, Lancs, and set it alight.

Caneze Riaz, 39, woke and tried to protect her three-year-old child, Hannah, who was sleeping with her, but was overcome by fumes. Her other daughters, Sayrah, 16, Sophia, 13, and Alisha, 10, died elsewhere in the house.

Riaz, who had spent the evening drinking, set himself on fire and died two days later.


Clockwise from top left: Caneze Riaz with daughters Sayrah, Alisha and Sophia

Relatives broke the news to the couple's son, Adam, 17, as he lay terminally ill with cancer at the Christie Hospital, Manchester. He died six weeks later.

Michael Singleton, the coroner, recorded verdicts that Riaz killed himself and that his victims were unlawfully killed.

Riaz, who had spent all but the last 17 years of his life in the North West Frontier region of Pakistan, met his Anglo-Pakistani wife when her father sent her to the sub-continent to find a husband.

After an arranged marriage, she developed a career as a community leader in Accrington while he, handicapped by a lack of English, took on a series of low-paid jobs.

After Mrs Riaz's father died she "suddenly felt less beholden to Mohammed", a friend said. "She started to develop her own circle of friends and allowed the girls to express themselves in a more western way."

She began to work with women who felt suppressed by Asian culture and many saw her as a role model for young Asian women.

24-02-2007, 17:20


Mohammed Riaz, 49, found it abhorrent that his eldest daughter wanted to be a fashion designer, and that she and her sisters were likely to reject the Muslim tradition of arranged marriages.
On Hallowe'en last year he sprayed petrol throughout their terraced home in Accrington, Lancs, and set it alight.

.[/QUOTE]


Dit klopt dus al helemaal niet, uithuwelijken is niet toegestaan binnen de islam..

Veder moet die vent zelf op de brandstapel

24-02-2007, 18:23
Inderdaad, dat stukje wilde ik ook aanhalen. Dit is dus typisch een voorbeeld van de media die een vertekend beeld geeft van de Islam. Nu denken de mensen die dat stukje hebben gelezen dat het normaal is om je dochters uit te huwelijken binnen de Islam. Urgh

24-02-2007, 18:51

Citaat door Lady_Mii:
Inderdaad, dat stukje wilde ik ook aanhalen. Dit is dus typisch een voorbeeld van de media die een vertekend beeld geeft van de Islam. Nu denken de mensen die dat stukje hebben gelezen dat het normaal is om je dochters uit te huwelijken binnen de Islam. Urgh


De islamiet geeft een vertekend beeld van de islam. Wel eerlijk bijven.

De islamiet wil zijn dochter uithuwelijken, haar doden als het even niet gaat zoals mijnheer de islamiet het wil.

De huidige islamiet, is volgens mij te dom om de islam te begrijpen.

24-02-2007, 20:41


[/B][QUOTE=Deliana;30374343]De islamiet geeft een vertekend beeld van de islam. Wel eerlijk bijven.

De islamiet wil zijn dochter uithuwelijken, haar doden als het even niet gaat zoals mijnheer de islamiet het wil.

De huidige islamiet, is volgens mij te dom om de islam te begrijpen.[/QUOTE]


Dan wil ik je met je hypocriete instelling even wijzen op christenen die momenteel nog steeds moorden uit naam van het christendom (Oeganda bv), die zijn dus ook te dom in jouw optiek om het christendom te begrijpen..conclusie volgens jouw veels te simpele redenatie...christenen zijn te dom om het christendom te begrijpen....pffffff...

24-02-2007, 20:53

Citaat door Bada_Bing:
[/B][QUOTE=Deliana;30374343]De islamiet geeft een vertekend beeld van de islam. Wel eerlijk bijven.

De islamiet wil zijn dochter uithuwelijken, haar doden als het even niet gaat zoals mijnheer de islamiet het wil.

De huidige islamiet, is volgens mij te dom om de islam te begrijpen.[/QUOTE]


Dan wil ik je met je hypocriete instelling even wijzen op christenen die momenteel nog steeds moorden uit naam van het christendom (Oeganda bv), die zijn dus ook te dom in jouw optiek om het christendom te begrijpen..conclusie volgens jouw veels te simpele redenatie...christenen zijn te dom om het christendom te begrijpen....pffffff...



Hypocriet, waarom?

En waarom gelijk naar Christenen gaan wijzen. We hebben het nu over islamieten.

25-02-2007, 09:23

Citaat door Lady_Mii:
Inderdaad, dat stukje wilde ik ook aanhalen. Dit is dus typisch een voorbeeld van de media die een vertekend beeld geeft van de Islam. Nu denken de mensen die dat stukje hebben gelezen dat het normaal is om je dochters uit te huwelijken binnen de Islam. Urgh

Kan zijn, maar het is wel een feit dat het een gangbaar iets is bij aardig wat moslimfamilies.
Zorgt dat niet mee voor het vertekend beeld denk je?

25-02-2007, 09:25

Citaat door Bada_Bing:
[/b][quote=Deliana;30374343]De islamiet geeft een vertekend beeld van de islam. Wel eerlijk bijven.

De islamiet wil zijn dochter uithuwelijken, haar doden als het even niet gaat zoals mijnheer de islamiet het wil.

De huidige islamiet, is volgens mij te dom om de islam te begrijpen.[/QUOTE]


Dan wil ik je met je hypocriete instelling even wijzen op christenen die momenteel nog steeds moorden uit naam van het christendom (Oeganda bv), die zijn dus ook te dom in jouw optiek om het christendom te begrijpen..conclusie volgens jouw veels te simpele redenatie...christenen zijn te dom om het christendom te begrijpen....pffffff...

Al wa ge zegt zijde zelf.....nanananana.

25-02-2007, 10:59

Citaat door Lady_Mii:
Inderdaad, dat stukje wilde ik ook aanhalen. Dit is dus typisch een voorbeeld van de media die een vertekend beeld geeft van de Islam. Nu denken de mensen die dat stukje hebben gelezen dat het normaal is om je dochters uit te huwelijken binnen de Islam. Urgh

Dat IS ook heel normaal. Mss niet bij jou, maar bij de meesten echt wel. Vrijwel alle huwelijken zijn gearrangeerd. Hoe kan het ook anders, als het haram is om te daten etc.

25-02-2007, 12:59

Citaat door rijmaran:
[quote=Bada_Bing;30379245][/b]
Al wa ge zegt zijde zelf.....nanananana.



Ik gaf een voorbeeld van haar denkwijze die veels te kort door de bocht is belgje

Beter lezen volgende keer...

25-02-2007, 13:03
weirdo!

Dan mag hij z'n mes vlijmscherp houden, mss ziet in z'n familie nog
wel meer te westers denkende mensen. My God, what the F... is too werstern?

25-02-2007, 13:09

Citaat door no_brains:
weirdo!

Dan mag hij z'n mes vlijmscherp houden, mss ziet in z'n familie nog
wel meer te westers denkende mensen. My God, what the F... is too werstern?

Het overnemen van waarden die op rede en menselijkheid gestoeld zijn in plaats van op godsaanbidding en wanen.

25-02-2007, 13:22



Citaat door MevrouwHopjes83:

Riaz, who had spent the evening drinking...

Man met maar 1 zoon die ook nog eens aan kanker lijdt.
Voor zijn gevoel heeft hij "dus" geen opvolger.
Heeft zelf rotbaantjes terwijl vrouw en dochters carriere maken.

Hij was vast niet op die avond begonnen met drinken.

Het lijkt me allemaal weinig (meer)
met zijn geloof te maken te hebben.

25-02-2007, 13:55

Citaat door MooiRood:

Man met maar 1 zoon die ook nog eens aan kanker lijdt.
Voor zijn gevoel heeft hij "dus" geen opvolger.
Heeft zelf rotbaantjes terwijl vrouw en dochters carriere maken.

Hij was vast niet op die avond begonnen met drinken.

[B]Het lijkt me allemaal weinig (meer)
met zijn geloof te maken te hebben.[/B]


Je hebt helemaal gelijk

Maar het is namelijk tegenwoordig zo dat een inwoner van een overwegend islamitisch land per definitie moslim is, ongeacht de manier waarop diegene leeft conform de waarden van de godsdienst...

Zullen we de volgende verkrachting door een autochtoon dan ook maar aanmerken als iets christelijks???

25-02-2007, 14:10

Citaat door MevrouwHopjes83:
Father killed family for being too western

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/02/21/nmuslim21.xml


By Nigel Bunyan
Last Updated: 1:58am GMT 22/02/2007




Mohammed Riaz

A father killed his wife and four daughters in their sleep because he could not bear them adopting a more westernised lifestyle, an inquest heard yesterday.

Mohammed Riaz, 49, found it abhorrent that his eldest daughter wanted to be a fashion designer, and that she and her sisters were likely to reject the Muslim tradition of arranged marriages.

On Hallowe'en last year he sprayed petrol throughout their terraced home in Accrington, Lancs, and set it alight.

Caneze Riaz, 39, woke and tried to protect her three-year-old child, Hannah, who was sleeping with her, but was overcome by fumes. Her other daughters, Sayrah, 16, Sophia, 13, and Alisha, 10, died elsewhere in the house.

Riaz, who had spent the evening drinking, set himself on fire and died two days later.


Clockwise from top left: Caneze Riaz with daughters Sayrah, Alisha and Sophia

Relatives broke the news to the couple's son, Adam, 17, as he lay terminally ill with cancer at the Christie Hospital, Manchester. He died six weeks later.

Michael Singleton, the coroner, recorded verdicts that Riaz killed himself and that his victims were unlawfully killed.

Riaz, who had spent all but the last 17 years of his life in the North West Frontier region of Pakistan, met his Anglo-Pakistani wife when her father sent her to the sub-continent to find a husband.

After an arranged marriage, she developed a career as a community leader in Accrington while he, handicapped by a lack of English, took on a series of low-paid jobs.

After Mrs Riaz's father died she "suddenly felt less beholden to Mohammed", a friend said. "She started to develop her own circle of friends and allowed the girls to express themselves in a more western way."

She began to work with women who felt suppressed by Asian culture and many saw her as a role model for young Asian women.




Arme ALLEMAAL

Ja, ook de vader...

gezien bij ethiopische gezinnen hier en de grave moeilijkheden die deze mannen ondervinden opeens hun wereld op zijn kop te zien staan voordat ze tot zo'n vreselijke misdaad overgaan...

tragedy in culture-shock....

Pagina's : [1] 2