Bekijk volle/desktop versie : Vraag over het boek '1001 Hadiths'



23-02-2007, 17:58
Is dit boek wel betrouwbaar?


http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=652

23-02-2007, 18:56


as salaam aleikoem,

Het boek is vertaald vanuit het Turks.
Ik heb de Turkse versie thuis, er staat bij elke hadith aangegeven door wie het is overgeleverd.
Dus ik denk zelf dat het betrouwbaar is.

23-02-2007, 19:14

Citaat door Mikail_027:
as salaam aleikoem,

Het boek is vertaald vanuit het Turks.
Ik heb de Turkse versie thuis, er staat bij elke hadith aangegeven door wie het is overgeleverd.
Dus ik denk zelf dat het betrouwbaar is.


beste broeder,

dat er bij staat van wie het af komt is goed, maar als je et va taal naar taal veranderd dan gaan er dingen mis. uitspraken worden anders tot de schrijver genomen en op een gegeven moment word het het ook anders opgeschreven. probeer maar een verhaal van het nederlands naar het chinees t vertalen, dan naar arabisch en dan weer naar het nederlands. je krijgt een compleet ander verhaal terug. daarom is het beter als je iets hebt wat direct vertaald is.

Allah weet het beste

23-02-2007, 21:19

Citaat door hatedabush:
beste broeder,

dat er bij staat van wie het af komt is goed, maar als je et va taal naar taal veranderd dan gaan er dingen mis. uitspraken worden anders tot de schrijver genomen en op een gegeven moment word het het ook anders opgeschreven. probeer maar een verhaal van het nederlands naar het chinees t vertalen, dan naar arabisch en dan weer naar het nederlands. je krijgt een compleet ander verhaal terug. daarom is het beter als je iets hebt wat direct vertaald is.

Allah weet het beste


Je hebt gelijk akhie, zo ver weet ik niet of het boek zelf betrouwbaar is.

Allah weet het beste.