Bekijk volle/desktop versie : Hoe komt het dat er zoveel scheidingen zijn???



Pagina's : [1] 2 3

23-02-2007, 09:38
Ik persoonlijk denk de basis al heel slecht en haram is:

- De man en vrouw hebben wereldlijke of haramgewoontes (draagt geen hoofddoek, draagt geen Islamitisch kleren, weinig kennis over Islam, de man gaat naar café,...).

- Wat veel in Nederland gebeurt is het feit dat er heel veel drugsgeld in omloop is bij tal van Marokkaanse families, waarmee verlovingsfeesten, trouwfeesten mee betaald word.

- Vooral de vrouwen en ook de mannen willen grote harambruiloften, waarbij ze zich eerst in de schulden gaan werken. Daarna gaan ze ruzies maken over de schulden...

- Er is eerst een haramrelatie geweest, waardoor de man of vrouw het ter sprake gaan brengen tijdens hun huwelijk.

- De bruidschatten tegenwoordig zijn niet te betalen, waardoor de man alweer gaat moeten lenen om het te kunnen betalen. Dan gaan ze het weer afreageren.

- Meiden die het gewend om alles geserveerd te krijgen (geld, eten, cadeaus) staan niet te springen om plots voor een MAN te gaan schoonmaken, koken, aandacht geven,...

- En vooral, er is echt een gebrek aan geduld... en jammer genoeg vooral gebrek aan ISLAM!!!!

23-02-2007, 09:42


meestal door haram relatie voor het trouwen

23-02-2007, 09:42
mo money mo problems.

23-02-2007, 09:54
Kennis wat Islaam betreft ontbreekt. En een zuivere intentie!

23-02-2007, 10:03


Ze zijn koppig, egoistisch en hebben grote moeite met luisteren naar elkaar

23-02-2007, 10:04
Ik ben het gedeeltelijk met je topic eens.
Maar je vergeet dat elmektab ook een grote rol speelt.
Als er staat geschreven dat een stel zal scheiden dan zal dat gebeuren.
Simpele reden kan al zijn dat er een andere partner op hun wacht waar ze hun leven mee gaan delen...Allah is alwetend en wij niet.

23-02-2007, 10:06
Men stapt tegenwoordig té snel in het huwelijksbootje...
Men trouwt niet omdat men van elkaar houdt maar om het trouwen zelf.. of nog erger; om hun vleselijke lusten te kunnen botvieren.. Er is meer in het leven dan dat hoor..

23-02-2007, 10:07

Citaat door NietTeDissen:
Ze zijn koppig, egoistisch en hebben grote moeite met luisteren naar elkaar




Valt me steeds vaker op...


23-02-2007, 10:11

Citaat door JAMIE_3:
Men stapt tegenwoordig té snel in het huwelijksbootje...
Men trouwt niet omdat men van elkaar houdt maar om het trouwen zelf.. of nog erger; om hun vleselijke lusten te kunnen botvieren.. Er is meer in het leven dan dat hoor..


of beter gezegd, ze trouwen enkel voor die dag...

23-02-2007, 10:14
Iedereen zal worden gestraft op de dag des oordeels
en Rabbi is de beste rechter
dus laat ze hier maar hun rijk leventje verder leven...

geef mij maar een hardwekkende man , een goede moslil
in plaats van iemand die in de drugsbussines zit en met een chique mercedes rijdt.

23-02-2007, 10:14

Citaat door JAMIE_3:




Valt me steeds vaker op...


Mij ook. Zo erg. Eigenlijk wel zonde. Meestal willen ze opeens niet meer naar elkaar luisteren in de hoop dat ze zullen scheiden Lang leve de scheiding

Doodzonde gewoon

23-02-2007, 10:15

Citaat door Dolly_Italian:
Iedereen zal worden gestraft op de dag des oordeels
en Rabbi is de beste rechter
dus laat ze hier maar hun rijk leventje verder leven...

geef mij maar een hardwekkende man , een goede moslil
in plaats van iemand die in de drugsbussines zit en met een chique mercedes rijdt.




23-02-2007, 10:22


Er wordt over het algemeen te makkelijk gedacht, over het huwelijk... Mensen trouwen zonder een basis te hebben(geen vast inkomen, opleiding nog niet afgerond etc).. ze denken; owh, dat komt wel als we getrouwd zijn... En ja, dan beginnen the problems..

23-02-2007, 10:25

Citaat door hardvshard:
of beter gezegd, ze trouwen enkel voor die dag...


Dat zei ik ook... Trouwen om het trouwen zelf... Maar daarna begint het leven pas echt... Ik heb echt medelijden met die kneuzen...

23-02-2007, 10:27

Citaat door NietTeDissen:
Mij ook. Zo erg. Eigenlijk wel zonde. Meestal willen ze opeens niet meer naar elkaar luisteren in de hoop dat ze zullen scheiden Lang leve de scheiding

Doodzonde gewoon


Ik vind koppigheid niet echt een doodzonde, je moet alleen weten waar de grenzen liggen... Mensen die zo jong trouwen moeten dat nog leren én ja; ze zijn nog lang niet volwassen en kunnen dingen niet goed relativeren, dan kiezen ze maar voor de makkelijkste oplossing in hun jonge onvolwassen ogen: scheiden...

Eerst denken, dan trouwen is mijn motto..

Pagina's : [1] 2 3