Bekijk volle/desktop versie : Christelijke kinderarts weigert meisje te behandelen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-02-2007, 20:23
Kinderarts Gary Merrill uit het Amerikaanse Bakerfield weigert een meisje te behandelen voor een oorinfectie omdat haar ouders verschillende tatoeages hebben. Volgens hem staat dat recht tegenover zijn geloofsovertuiging.

Merrill is een vroom christen van de 'Christian Medical Services'. Hij beweert dat zijn geloof hem niet toelaat om zulke mensen te helpen. Tasha Childress, de moeder van het meisje, is geshockeerd en vindt dit discriminatie.

Op de muur van de dokterspraktijk staat zelfs geschreven: 'Dit is een privépraktijk. Goed voorkomen en gedrag zijn belangrijk.' Volgens hem betekent dat geen piercings, tatoeages of andere lichaamsverminkingen en een zedelijk christelijk gedrag.

http://www.lnm.eu/news.html?newsid=21975

22-02-2007, 20:27


Meteen uit z'n functie ontheffen. Wat is dit nu weer.

22-02-2007, 20:32
Het christendom op z'n best.

22-02-2007, 20:32

Citaat door Cerci1:
Kinderarts Gary Merrill uit het Amerikaanse Bakerfield weigert een meisje te behandelen voor een oorinfectie omdat haar ouders verschillende tatoeages hebben. Volgens hem staat dat recht tegenover zijn geloofsovertuiging.

Merrill is een vroom christen van de 'Christian Medical Services'. Hij beweert dat zijn geloof hem niet toelaat om zulke mensen te helpen. Tasha Childress, de moeder van het meisje, is geshockeerd en vindt dit discriminatie.

Op de muur van de dokterspraktijk staat zelfs geschreven: 'Dit is een privépraktijk. Goed voorkomen en gedrag zijn belangrijk.' Volgens hem betekent dat geen piercings, tatoeages of andere lichaamsverminkingen en een zedelijk christelijk gedrag.

http://www.lnm.eu/news.html?newsid=21975



dan had hij geen arts moeten worden! uit zijn functie zetten dus! stel je voor dat het arme kind iets anders had en meteen geholpen moet worden anders zou ze het niet overleven, maar meneer the so called doctor helpt haar niet, omdat haar ouders tattoe's en piercings hebben kan het nog gekker?

22-02-2007, 20:33


xMurmelt iets over de eed van Hippocratesx

22-02-2007, 20:36
Hij is verplicht om iedereen te helpen dacht ik.

22-02-2007, 20:38
dat is hij inderdaad verplicht! mevrouwhopjes.

22-02-2007, 20:39

Citaat door MevrouwHopjes83:
Hij is verplicht om iedereen te helpen dacht ik.



Zelfs Satan ?

22-02-2007, 20:39

Citaat door MevrouwHopjes83:
Hij is verplicht om iedereen te helpen dacht ik.
Hij kan zijn kliniek wel sluiten, ik denk niet dat iemand nog zo iemand als arts wil hebben- hoop ik dan-

22-02-2007, 20:39
Dit heet Christendom.

22-02-2007, 20:40
Goh stel je eens voor als het ging om een Islamitische dokter, dan waren de berichtgevingen en reacties anders.

22-02-2007, 20:41

Citaat door Hazouz_55:
Zelfs Satan ?
Jij moet niet zoveel aan de crack zitten, het tast je eencellig hersentje aan mocht je die nog hebben

22-02-2007, 20:42



Citaat door 3ir_ana:
Goh stel je eens voor als het ging om een Islamitische dokter, dan waren de berichtgevingen en reacties anders.
We beginnen net....

En ik denk niet dat er westerlingen zijn dit goedkeuren.

22-02-2007, 20:45

Citaat door 3ir_ana:
Goh stel je eens voor als het ging om een Islamitische dokter, dan waren de berichtgevingen en reacties anders.


Hoe anders? Was er dan unaniem geroepen dat dat zijn recht is?!!

Maly Pense

22-02-2007, 20:46
Dit is wel erg overdreven hoor, doe gewoon je werk en andere zaken daarbuiten gelaten.

Of: moeder en kind zoeken een andere dokter die het wel toelaat. Simpel toch

Maria

Pagina's : [1] 2 3 4 5