Bekijk volle/desktop versie : Vrouwen (belgie) vraag onthaalmoeder(s)



Pagina's : [1] 2

22-02-2007, 17:01
Salaam mo3licom,

Dag dames uit belgie, heb effe een vraagje! Hebben jullie ervaring met onthaalmoeders? er zijn ook Marokkaanse onthaalmoeders heb ik begrepen. Ik moet binnenkort op zoek gaan insa allah, maar weet niet wat ik moet verwachten en hoeveel het ongeveer zou kosten... iemand hier ervaring mee? pleasee tell mee

Grtjes een zuster.

22-02-2007, 17:29


Niemand hier iets over te zeggen?

22-02-2007, 18:09
sorry wat is onthaalmoeders?

22-02-2007, 18:13
ja, wat is onthaalmoeder

22-02-2007, 18:14


Iemand die in haar eigen huis kindjes opvangt tegen vergoeding.

22-02-2007, 18:15
oh een oppas

22-02-2007, 18:19
volgens mij bedoelt ze een verloskundige

22-02-2007, 18:28

Citaat door Moslima22:
Salaam mo3licom,

Dag dames uit belgie, heb effe een vraagje! Hebben jullie ervaring met onthaalmoeders? er zijn ook Marokkaanse onthaalmoeders heb ik begrepen. Ik moet binnenkort op zoek gaan insa allah, maar weet niet wat ik moet verwachten en hoeveel het ongeveer zou kosten... iemand hier ervaring mee? pleasee tell mee

Grtjes een zuster.



Het beste zoek je het nummer op van Kind en Gezin van de gemeente waar je woont.

Je vult samen met hun een aanvraagformulier in en daarin vermeld je ook dat je het liefst een marokkaanse of moslimopvangouder wenst.

Ze zoeken op dat moment in hun bestanden wie er nog plaats heeft en contacteren de opvangouder............dan ga krijg je de adressen en ga je een kijkje nemen...........als de opvangouder je bevalt bel je dat door.

De prijs wordt berekend aan de hand van je inkomen ( aanslagbiljet) is een dagprijs............daarin is verekend..........de opvang en het eten van je kind........

Je hebt ook privé onthaalouders maar die vragen erg veel en aangezien er geen controle is van Kind en Gezin zijn die niet bepaald aan te raden........


Veel succes!

22-02-2007, 18:47

Citaat door cuisinetje:
Het beste zoek je het nummer op van Kind en Gezin van de gemeente waar je woont.

Je vult samen met hun een aanvraagformulier in en daarin vermeld je ook dat je het liefst een marokkaanse of moslimopvangouder wenst.

Ze zoeken op dat moment in hun bestanden wie er nog plaats heeft en contacteren de opvangouder............dan ga krijg je de adressen en ga je een kijkje nemen...........als de opvangouder je bevalt bel je dat door.

De prijs wordt berekend aan de hand van je inkomen ( aanslagbiljet) is een dagprijs............daarin is verekend..........de opvang en het eten van je kind........

Je hebt ook privé onthaalouders maar die vragen erg veel en aangezien er geen controle is van Kind en Gezin zijn die niet bepaald aan te raden........
Veel succes!




Soukran dametje heb je zelf ook wel eens iemand gehad? of ken je iemand die bij zo een onthaalmoeder zit/zat?
Zou ook graag ervaringen willen horen....

22-02-2007, 19:30

Citaat door Moslima22:
Soukran dametje heb je zelf ook wel eens iemand gehad? of ken je iemand die bij zo een onthaalmoeder zit/zat?
Zou ook graag ervaringen willen horen....



Mijn zoontje heeft bij een opvangmoeder gezeten, maar dat was mijn buurvrouw ( marokkaanse) en zij had maar 2 kindjes, mijn zoontje fulltime en een ander marokkaans meisje parttime...........ze was echt de ideale opvangmoeder............

Ze had tijd voor de kindjes en ging met ze naar het park enzo...........en ik vertrouwde haar ook, doet ook wel veel...........

Ik hoop dat je een goede opvangouder vindt inschallah............

22-02-2007, 20:01

Citaat door Moslima22:
Salaam mo3licom,

Dag dames uit belgie, heb effe een vraagje! Hebben jullie ervaring met onthaalmoeders? er zijn ook Marokkaanse onthaalmoeders heb ik begrepen. Ik moet binnenkort op zoek gaan insa allah, maar weet niet wat ik moet verwachten en hoeveel het ongeveer zou kosten... iemand hier ervaring mee? pleasee tell mee

Grtjes een zuster.


Salaam Moslima,

Wel mijn zuster is onthaalmoeder.
Hoeveel het je zal kosten hangt af van je inkomen.
Je kan Kind & Gezin contacteren.

groetjes

22-02-2007, 20:51

Citaat door cuisinetje:
Het beste zoek je het nummer op van Kind en Gezin van de gemeente waar je woont.

Je vult samen met hun een aanvraagformulier in en daarin vermeld je ook dat je het liefst een marokkaanse of moslimopvangouder wenst.

Ze zoeken op dat moment in hun bestanden wie er nog plaats heeft en contacteren de opvangouder............dan ga krijg je de adressen en ga je een kijkje nemen...........als de opvangouder je bevalt bel je dat door.

De prijs wordt berekend aan de hand van je inkomen ( aanslagbiljet) is een dagprijs............daarin is verekend..........de opvang en het eten van je kind........

Je hebt ook privé onthaalouders maar die vragen erg veel en aangezien er geen controle is van Kind en Gezin zijn die niet bepaald aan te raden........


Veel succes!



Precies.
Mijn kleintje gaat ook sinds een paar maanden naar 2 onthaalmoeders die hun praktijk hebben in de huis van de ene.
Ik heb ze wel zelf benaderd omdat ik hun al kende het zijn ook Marokkaanse vrouwen die hier in de buurt wonen en van hun moest ik het via kind en gezin regelen en alles verloopt goed.
Ik zou ook niet voor een prive onthaalmoeder gaan, ik heb liever iemand die gecontroleerd wordt of ze haar werk wel goed doet en al die bijkomende verzekeringen je weet maar nooit.

22-02-2007, 21:51



Citaat door Sefina:
Salaam Moslima,

Wel mijn zuster is onthaalmoeder.
Hoeveel het je zal kosten hangt af van je inkomen.
Je kan Kind & Gezin contacteren.

groetjes



vanwaar is je zus? je mag me pmen

22-02-2007, 21:53

Citaat door OemmyAicha:
Precies.
Mijn kleintje gaat ook sinds een paar maanden naar 2 onthaalmoeders die hun praktijk hebben in de huis van de ene.
Ik heb ze wel zelf benaderd omdat ik hun al kende het zijn ook Marokkaanse vrouwen die hier in de buurt wonen en van hun moest ik het via kind en gezin regelen en alles verloopt goed.
Ik zou ook niet voor een prive onthaalmoeder gaan, ik heb liever iemand die gecontroleerd wordt of ze haar werk wel goed doet en al die bijkomende verzekeringen je weet maar nooit.


kan je me meer inf geven over deze othaalmoeders vnwaar ze zijn? je mag me mpen, shoukraan

22-02-2007, 22:17
Ik zou ook graag een onthaalmoeder van Marokkaanse afkomst willen,
iemand die eentje kent ? Ik woon tussen Antwerpen en Brussel.

Pm altijd welkom

Pagina's : [1] 2