Bekijk volle/desktop versie : waarom mag je niet...........



Pagina's : [1] 2

25-08-2003, 22:00
salaam wa aleikoum wr wb,


Ik heb ff een vraag, er wordt me altijd verteld dat je niet op je buik mag slapen. Het heeft iets met Satan te maken maar wat???


salaam wa aleikoum wr wb.

25-08-2003, 22:37


Omdat de duivel en de mensen in de hel op hun buik slapen.
That's why.




25-08-2003, 23:29

Citaat:
Origineel gepost door samraxxx
Omdat de duivel en de mensen in de hel op hun buik slapen.
That's why.



bron??

25-08-2003, 23:41

Citaat:
Origineel gepost door noortje1
bron??
Is het toegestaan om op de buik te slapen?



Vraag: Assalam alaikoem
Waarom is het afgeraden om op je buik te slapen? Is het afgeraden voor en man en vrouw?

Antwoord:

Alle lof zij Allah. Sheikh Al-Moenaddjied antwoordde met het volgende:
De reden hiervoor is dat de profeet (vrede en zegeningen met hem) het afgeraden heeft. De profeet (vrede en zegeningen met hem) die al het goede aan ons vertelde en ons waarschuwde voor al het slechte. Ya’eesh ibn Thehfah Al-Ghiefaarie overleverde dat zijn vader zei:”Ik bleef als gast bij de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) met andere arme mensen waarbij hij gastheer was. De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) kwam midden in de nacht zijn gasten bezoeken, en hij zag mij op mijn buik liggen. Hij raakte me met zijn voet en zei: “lig niet op deze manier, want het is een manier van liggen, dat Allah haat.” Volgens een andere overlevering raakte de profeet (vrede en zegeningen met hem) hem met zijn voet en maakte hem wakker, en zei: “Lig niet op deze manier, want zo liggen de mensen van de Hel.” (overgeleverd door Ah'mad, Al-Fath' Ar-rabbaani, 14/244-245; door At-tiermidhie, nr. 2798, Shaakir en door Aboe Daawoed, As-Soenan, Kitaab Al-Adab, nr. 5040, Ad-da’aasn. Ook overgeleverd in Sah'ieh Al-Djaami’, 2270-2271).

Dit een algemene verbod dat voor de man en de vrouw geld, omdat het de basis principe is, dat regels voor alle geslachten gelden, behalve waar wordt aangegeven dat er een verschil is.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

26-08-2003, 00:40



Citaat:
Origineel gepost door batata112
ok ten eerste is het niet jou taak om te vernemen wat iemand anders ergens van vindt en of diegene iets lachwekkend vindt. je hoeft jou mening niet aan anderen aan te praten.

ten tweede welke informatie?? het enige waarmee je aankomt zijn die schapenpraatjes van je

ma3a selema

26-08-2003, 00:46

Citaat:
Origineel gepost door Wydadia
ewa safie is dat nou altijd nodig om kritiek te leveren op andere!!ga lekker iemand anders vervelen met dat soort praatjes heb geen zin om een zielige disscusie te voeren over hoe en wat en bovendien was het niet voor jou bedoelt!!


liefs wydadia
ja das waar soms is dat vervelend ja. en ja was ook niet op mij gericht. enige reden dat ik het zei was om je te beschermen voor een zonde waarvoor Allah swt ons heeft gewaarschuwd. zeg van wat gharam is neit dat het halaal is en vice versa. dus maak geen statements waar je geen daliel voor hebt.


ma3a selema

26-08-2003, 00:53

Citaat:
Origineel gepost door Wydadia
ow ja bedankt!! ik zeg alleen wat mij is verteld meer niet,maar schijnt dus verkeerd te zijn ewa dan vertel ik voortaan ook maar niks meer voordat je helemaal afgekaffert word hier,maar toch bedankt voor me te beschermen!!!

beslamma liefs wydadia
ja sorry daarvoor vinger gekneust ben beetje chagarijnig moet helaas op anderen afreageren.


ma3a selema

26-08-2003, 13:31

Citaat:
Origineel gepost door batata112
ja sorry daarvoor vinger gekneust ben beetje chagarijnig moet helaas op anderen afreageren.


ma3a selema
reageer lekker op jezelf af oke! enne het onderwerp was op je buik slapen. dus verpest lekker je eigen topics. mensen bedankt voor jullie reactie´s

26-08-2003, 16:55

Citaat:
Origineel gepost door Ouidath
reageer lekker op jezelf af oke! enne het onderwerp was op je buik slapen. dus verpest lekker je eigen topics. mensen bedankt voor jullie reactie´s
das waar.


ma3a selema ( en excuses dat ik een mens ben die fouten maak)

26-08-2003, 17:23
:melig: ik moet echt lachen

26-08-2003, 18:20
excuses geaccepteerd

27-08-2003, 11:38
Selemhalikum broeders en zusters

Maar ouidath je kon het aan mij vragen of vertrouw je me niet

De profeet mohamed(saw) heeft ons bevolen om niet op je rug te slapen,buik en op je linkerkant.

Hij heeft ons bevolen om op je rechterzijde te liggen en je benen wat gebogen
want het is om je te beschermen tegen de vervloekte saytan
en het moet.
en als je zo ligt staat er in het arabisch in de vorm van je lichaam mohamed(saw)

27-08-2003, 12:08


salaam oe3oelikoem broeders en zusters


ik heb een vraagje ik zit op school en heb ook teken les maar hoe erg is het om een figuur van een persoon te tekenen

alvast bedankt

asalaam jullie zuster in islaam

27-08-2003, 13:05

Citaat:
Origineel gepost door moslim_girl_my
salaam oe3oelikoem broeders en zusters


ik heb een vraagje ik zit op school en heb ook teken les maar hoe erg is het om een figuur van een persoon te tekenen

alvast bedankt

asalaam jullie zuster in islaam
erg. je probeert namelijk Allah swt na te doen als je wezens met zielen tekent. je probeert dan namelijk te reeren. op de dag des oordeels zullen deze tekeningen voor je komen en zal je bevolen worden om er een ziel in te doen.


ma3a selema

27-08-2003, 14:36

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
Selemhalikum broeders en zusters

Maar ouidath je kon het aan mij vragen of vertrouw je me niet

De profeet mohamed(saw) heeft ons bevolen om niet op je rug te slapen,buik en op je linkerkant.

Hij heeft ons bevolen om op je rechterzijde te liggen en je benen wat gebogen
want het is om je te beschermen tegen de vervloekte saytan
en het moet.
en als je zo ligt staat er in het arabisch in de vorm van je lichaam mohamed(saw)
aleikoum salaam wr wb,

thanx broertje:blauwkus:

Pagina's : [1] 2