Bekijk volle/desktop versie : Minister vermoord om hoofddoek!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

21-02-2007, 18:42

Citaat:
Pakistaanse vrouwelijke minister vermoord

ISLAMABAD - De minister van Sociale Zaken in de Pakistaanse provincie Punjab is dinsdag vermoord. De bewindsvrouw Zilla Huma Usman is volgens de politie om het leven gebracht door een moslimfanaticus. Hij schoot haar dood tijdens haar bezoek aan partijgenoten in Gujranwala.


Zilla Huma Usman werd 35 jaar. Ze was bekend om haar inzet om de rechtspositie van vrouwen te verbeteren en emancipatie in Pakistan te bevorderen. Ze was tevens een prominent aanhangster van de huidige, gematigde president Pervez Musharraf.



De dader was kennelijk verbolgen over het feit dat de minister geen traditionele vrouwenkleding en evenmin een hoofddoek droeg. Hij was volgens de politie eerder verdachte geweest bij moorden op vrouwen. De dader handelde op eigen initiatief en behoort niet tot een specifieke partij of groepering.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article59050061.ece
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.

21-02-2007, 18:43


Hebben we al gezien.

21-02-2007, 18:45

Citaat door Tat twam asi:
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.


Naast jouw goede punt is het eeuwig zonde en dieptriest dat nu tevens een vrouw is vermoord die zich inzette voor emancipatie van moslima's....

21-02-2007, 18:53

Citaat door Tat twam asi:
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.


Weet je wat pas erg is, dat een moslima bij het karate geen hoofddoek mag dragen.

Die hoofddoek zorgt overal voor problemen. Afschaffen dus die handel.

21-02-2007, 18:55


of ze nu een hoofddoek draagt of niet draagt, het vermoorden van een mens en het veroordelen van een mens, is gewoon niet toegelaten. dus of het nu in NL gebeurd of in Pakistan... ik vind het even erg.

21-02-2007, 18:57

Citaat door Deliana:
Weet je wat pas erg is, dat een moslima bij het karate geen hoofddoek mag dragen.

Die hoofddoek zorgt overal voor problemen. Afschaffen dus die handel.


Omdat een hoofddoekdragende geen karate mag, dacht Deliana "nou dan maar de hoofddoek weg", probleem opgelost?
Ehm het lijkt me logischer als men iets aan dat karate zou doen die het verbied.

21-02-2007, 18:58

Citaat door Tat twam asi:
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.



wat domme mensen als jou het niet willen begrijpen is....what the fuck heb ik te maken met wat in pakistan of takistan of lakistan te maken...ik zie vaker mensen hier met domme reacties...maar what the fuck heb ik of wij als marokkanen te maken met wat in saudi arabie is gebeurt of pakistan of weet ik veel welke gat dan ook in de wereld....als het in marokko is gebeud...oke... maar wat hbe ik met wetten te maken in andere landen waarvan ik of meederderheid van de marokkanen hier van een land waarvan ze nauwlijks wat van hebben gehoord of nooit zijn geweest...

volgens mij paksitanen hebben ook een eigen website hier in Nederland...IK raad je aan om deze topic daar te droppen....anders moet je niet zeuren

21-02-2007, 18:59

Citaat door Deliana:
Weet je wat pas erg is, dat een moslima bij het karate geen hoofddoek mag dragen.

Die hoofddoek zorgt overal voor problemen. Afschaffen dus die handel.


Mensen moeten gewoon elkaars keuzes leren respecteren. Dat is alles.

21-02-2007, 19:01

Citaat door Tat twam asi:
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.


Ik klaag! Dat hoort niet. Dat ben ik met je eens. Maar die nare manier van suggereren in je laatste alinea vind ik ook niet kunnen. Dus klaag ik meteen ook daar over.
Oh die lijkt wel de virtuele klaagmuur.

Ps moorden mag niet in de islam. ik ben vast niet de eerste dit dit zegt hé? Behoefte aan wat koranteksten om het te bewijzen?

21-02-2007, 19:04

Citaat door midargirl_1:
Ik klaag! Dat hoort niet. Dat ben ik met je eens. Maar die nare manier van suggereren in je laatste alinea vind ik ook niet kunnen. Dus klaag ik meteen ook daar over.
Oh die lijkt wel de virtuele klaagmuur.

Ps moorden mag niet in de islam. ik ben vast niet de eerste dit dit zegt hé? Behoefte aan wat koranteksten om het te bewijzen?


Ja, graag wat koranteksten die dat bewijzen (vanuit theoretisch oogpunt)..De praktijk en theorie vertonen namelijk enige discrepantie.

21-02-2007, 19:05
....
Wat er in Pakistan is gebeurt kan je niet vergelijken wat er hier in nederland gebeurt!

21-02-2007, 19:09

Citaat door Tat twam asi:
Tsja, als hier in Nederland een Moslima werd vermoord omdat ze WEL een hoofddoek droeg, dan was de hele wereld te klein.

Maar als een Pakistaanse minister wordt vermoord omdat ze GEEN hoofddoek droeg, zal je geen Moslim horen klagen.



Ik vat jullie soort mensen neiet

lopen opperen over hoe achterlijk de Islam wel niet is en hoe superieur het westen


maar wel telkens vergelijkingen trekken.......

21-02-2007, 19:39



Citaat door Tempelier_88:
Ja, graag wat koranteksten die dat bewijzen (vanuit theoretisch oogpunt)..De praktijk en theorie vertonen namelijk enige discrepantie.



Nou mijn beste Tempelier, die wil ik je best geven.
Ik heb jou al vaker verteld dat jij en ik beiden mensen van het boek zijn. Er zijn helemaal niet zoveel grote verschillen tussen de koran en de bijbel. En geloven wij dat de bijbel deels ook ons boek is, maar dat we er niet zoveel waarde aan moeten hechten omdat er woorden uit hun verband zijn gehaald.
(Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. (Soera 5:13))

In de koran wordt er over jullie gesproken als bewaarders van het schrift.
Hoe kun jij dan zo verderfelijk denken over mijn geloof, terwijl het jou niks doet?
(Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén. (Soera 29:46).)

(En gij zult degenen die zeggen: “Wij zijn Christenen” het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Soera 5:85))

Maar goed daar ging het eigenlijk niet over, maar ik wilde je dit nog kwijt maar je ging er in de vorige topic niet op in.
Enfin, je vroeg wat voorbeelden.

Allereerst geloven jij en ik beiden in "gij zult niet doden". Denk eens na. Waarom zou dat bij mij anders zijn?
(De verschillen die er zijn tussen jouw geloof en die van mij hebben niks met de levenswijze te maken. De verschillen die er zijn gaan bijvoorbeeld over Issa vrede zij met hem, voor jou Jezus of of over Noa's vrede zij met hem zoon die volgens mij geloof de ark niet was binnen gestapt.

- “En nooit mag een gelovige een (andere) gelovige te doden, behalve per vergissing. En wie per vergissing een gelovige gedood heeft: dan (is hij verplicht tot) de vrijlating van een gelovige slaaf en (de betaling van) bloedgeld aan zijn familie, tenzij zij het als een gift beschouwen. En wanneer hij tot een jullie vijandig volk behoort en hij is een gelovige, dan (is hij verplicht tot) de vrijlating van een gelovige slaaf. En wanneer hij tot een volk behoort waarmee jullie een wederzijds verdrag sloten, dan (is hij verplicht tot) betaling van bloedgeld aan zijn familie en de vrijlating van een gelovige slaaf. En (voor) wie niets (te geven) vindt, geldt een vasten van twee (aaneengesloten) maanden als berouw tegenover Allah. En Allah is Alwetend, Alwijs” . “En wie een gelovige opzettelijk doodt: zijn vergelding is de hel, hij is eeuwig levend daarin. En Allah is woedend op hem en vervloekt hem
en Hij bereidt voor hem een geweldige bestraffing voor.” [an-Nisaa-e 4:92-93]

- “En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard, behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijft niet bij het doden. Voorwaar: hij wordt geholpen.” [al-Israa’ 17:33],

- O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet". (5:8)

Ik heb dit even snel deels uit mijn hoofd gedaan en deels ff de Koran erbij genomen. Ik kan er veel meer vinden, maar dan ben ik heel lang bezig. Ik zal vanavond wel meer teksten vinden, als dit nog niet genoeg is.


Ps http://www.elqalem.nl/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=127&category_id=16&group_id= 3
(Bijbel versus Koran)

21-02-2007, 19:40

Citaat door Don Vito:
Ik vat jullie soort mensen neiet

lopen opperen over hoe achterlijk de Islam wel niet is en hoe superieur het westen


maar wel telkens vergelijkingen trekken.......



Kritiek op de islam en de moslims is hier gewoon simpele vreemdelingenhaat.

21-02-2007, 20:01

Citaat door tanjawi_chdid1:
wat domme mensen als jou het niet willen begrijpen is....what the fuck heb ik te maken met wat in pakistan of takistan of lakistan te maken...ik zie vaker mensen hier met domme reacties...maar what the fuck heb ik of wij als marokkanen te maken met wat in saudi arabie is gebeurt of pakistan of weet ik veel welke gat dan ook in de wereld....als het in marokko is gebeud...oke... maar wat hbe ik met wetten te maken in andere landen waarvan ik of meederderheid van de marokkanen hier van een land waarvan ze nauwlijks wat van hebben gehoord of nooit zijn geweest...

volgens mij paksitanen hebben ook een eigen website hier in Nederland...IK raad je aan om deze topic daar te droppen....anders moet je niet zeuren

IK ben het helemaal met je eens. Zeg het vooral tegen AL je forumbroeders en zusters hier. Het gaat bijna ALLEEN maar over het Midden-Oosten. Lees je ook nog andere topics hier? Zoals deze? http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1321969

Je broeder Marokkanen zijn maar WAT graag bereid om hun leven te offeren in een land waar ze amper van weten waar het ligt, en waar ze niemand persoonlijk kennen.

Dus volgens mij ben jij "een beetje" wereldvreemd, in ieder geval Marokko.nl vreemd.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6