Bekijk volle/desktop versie : Verdriet lieve papa



21-02-2007, 10:20
Lieve papa

Het is bijna 2 jaar geleden dat je niet meer bij ons bent
Maar ik denk nog steeds aan jou,elke dag,en bijna elk moment
3 jaar geleden zei ik nog tegen je:''papa als ik later me rijbewijs heb dan ben ik degene die je overal naar toe zal brengen,en we gaan elk jaar met de auto naar marokko'' waarop jij antwoorde:inshallah a benti als ik nog leef dan mag jij me overal naar toe brengen als jij je rijbewijs hebt'' ik antwoorde toen:''papa je mag niet zo praten..jij gaat nog leven totdat ik kinderen krijg,je zal mijn kinderen nog zien''

maar helaas ik heb verkeerd gedacht,een jaartje later was je er niet meer.
ik als jongste kind kon en kan er nog steeds niet mee leven dat ik zonder mijn vader verder moet.Van buiten lach ik maar van binnen ga ik helemaal kapot. Ik weet nog de eerste zomervakantie zonder jou,was gewoon moeilijk,we reden onze straat in en de tranen begonnen te stromen,ik zag jou weer zitten bij de deur van de garage,jou vaste plek waar je met al je vrienden ging chillen,en jou plekje in het koffiehuis,jou vrienden zaten daar wel,maar jou plekje ontbrak,je was toen nog maar 4 maanden overleden. Het eerste jaar marokko zonder vader was voor iedereen moeilijk,we hebben gehuild,we zaten met z'n allen aan tafel samen met ooms en tantes,toen ik weer een begon te huilen,en toen voglde iedereen,die zomer wou ik nks,ik ging niet vaak naar het strand,ik wou zoveel mogelijk alleen zijn,de avonden bracht ik vaak door op het dak,kijkend naar de lucht,want jij en ik deden dat ook vaak..we hadden echt leuke gesprekken,elke avond weer,op een gegeven moment merkte oom dat,en kwam hij vaak het dak op omdat hij wist dat ik jou miste,andere dachte dat ik gewoon niks te doen had,maar ik heb zoveel herinneren op onze dak,al die gesprekken,waar ik soms aan denk,en als klein meisje tilde jij me op zodat ik toch wat kon zien,maar helaas,aan alles komt een einde,

lieve papa layrahmek
05-03-05

21-02-2007, 18:15


he lieverd ik weet precies wat je doormaakt, ik ben mijn vader verloren toen ik 11 was, het is nu al 8 jaar geleden. ik ben zelf ook de jongste, het is moeilijk verder leven zonder vader ik weet het. maar het is de wil van Allah swt en dit moeten wij respecteren. Inshallah zijn onze vaders nu in het paradijs en hebben ze het vast en zeker beter dan hier. alles is moeilijk vooral het eerste jaar, op vakantie zonder je vader, ramadan zonder vader, ied el fitr zonder vader, ied el adha zonder vader, diploma uitreiking zonder vader enz enz. het zijn allemaal gebeurtenissen waar je heel vrolijk zou moeten zijn, maar ik kon dat de eerste 1-2 jaar ook niet. denkend dat hij er altijd was en nu niet meer het is zwaar. erover heen komen zal je denk ik nooit dat zeg ik je eerlijk, het is bij mij nu 8 jaar geleden en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk, maar toch op een gegeven moment dan wen je eraan voor zover dat kan tenminste. heb veel sabr en wees dankbaar dat je je moeder nog hebt, daar ben ik Allah swt ook elke dag dankbaar voor

21-02-2007, 18:28

Citaat door diamantje87:
Lieve papa

Het is bijna 2 jaar geleden dat je niet meer bij ons bent
Maar ik denk nog steeds aan jou,elke dag,en bijna elk moment
3 jaar geleden zei ik nog tegen je:''papa als ik later me rijbewijs heb dan ben ik degene die je overal naar toe zal brengen,en we gaan elk jaar met de auto naar marokko'' waarop jij antwoorde:inshallah a benti als ik nog leef dan mag jij me overal naar toe brengen als jij je rijbewijs hebt'' ik antwoorde toen:''papa je mag niet zo praten..jij gaat nog leven totdat ik kinderen krijg,je zal mijn kinderen nog zien''

maar helaas ik heb verkeerd gedacht,een jaartje later was je er niet meer.
ik als jongste kind kon en kan er nog steeds niet mee leven dat ik zonder mijn vader verder moet.Van buiten lach ik maar van binnen ga ik helemaal kapot. Ik weet nog de eerste zomervakantie zonder jou,was gewoon moeilijk,we reden onze straat in en de tranen begonnen te stromen,ik zag jou weer zitten bij de deur van de garage,jou vaste plek waar je met al je vrienden ging chillen,en jou plekje in het koffiehuis,jou vrienden zaten daar wel,maar jou plekje ontbrak,je was toen nog maar 4 maanden overleden. Het eerste jaar marokko zonder vader was voor iedereen moeilijk,we hebben gehuild,we zaten met z'n allen aan tafel samen met ooms en tantes,toen ik weer een begon te huilen,en toen voglde iedereen,die zomer wou ik nks,ik ging niet vaak naar het strand,ik wou zoveel mogelijk alleen zijn,de avonden bracht ik vaak door op het dak,kijkend naar de lucht,want jij en ik deden dat ook vaak..we hadden echt leuke gesprekken,elke avond weer,op een gegeven moment merkte oom dat,en kwam hij vaak het dak op omdat hij wist dat ik jou miste,andere dachte dat ik gewoon niks te doen had,maar ik heb zoveel herinneren op onze dak,al die gesprekken,waar ik soms aan denk,en als klein meisje tilde jij me op zodat ik toch wat kon zien,maar helaas,aan alles komt een einde,

lieve papa layrahmek
05-03-05


aaaahghh gecondoleerd meid

21-02-2007, 20:32
Hey lieverd,

Ik voel met je mee, hoe het is om iemand te verliezen. Daar kom je niet zo makkelijk overheen. Maar het enige wat ik kan zeggen is om sbar te hebben en doe' as te doen voor je vader, en de leegte op te vullen door iets anders.

Insha'Allah zul je ooit weer met je vader herenigd worden als Allah swt dat wilt. Veel sterkte.

21-02-2007, 20:53


Ina lilahie wa inna ilajhie rajiehoen.

Moge allah swt jullie vaders een plek in het eeuwige paradijs hebben inschallah.
Moge allah swt hun zondes vergeven en hun daden belonen inschallah.

Veel sbar gewenst.

Het verdriet en gemis zullen slijten, maar blijven...

22-02-2007, 16:08
sbar insha allah...

22-02-2007, 21:53

Citaat door imammi:
Subhana Allah het lijkt net of ik t getikt heb.. mijn vader is precies een jaar later dood gegaan..
En ik voel precies wat jij voelt.. iedereen om mij heen denkt dat ik er al overheen ben..maar ze hebben het verkeerd..van binnen ben ik kapot .

Ik wens je veel sbar en wees niet bedroeft, dit is de wil van Allah blijven hopen dat je hem in het leven hierna tegen komt.



dank je wel meid..5 maart blijft voor mij een speciale dag..ik wil da het liefst alleen zijn en luister naar koran en kijk naar videobeelden en foto's van me vader en ik samen..

22-02-2007, 22:32
lieve meid,ik weet hoe het ook is om zonder een vader te leven,
me vader was eerst paar jaar ernstig ziek,op een duur kon die niet meer lopen niks en konden we alleen maar denken dood waneer kom je?want je kon het niet meer aan zien,het is straks 1 juni alweer 11 jaar geleden dat hy is heen gegaan allah rahmoen
ik ben ook de jongste en heb het pas misschien vorig jaar echt kunnen acepteren want je mist hem bij alles,het doet je pijn als iemand zegt PAPA.wetend dat hy nooit by me diplomauitrijking zal zijn me rijbewijs me trouwdag enz ik weet het!toen me zus bevalde en we kwam het huis in stond alleen daar me mama te wachten op haar en der kleine en hy was er niet!

ik zal je iets moois vertellen wat wallah echt is gebeurt
vorige jaar zomer was ik alleen op vakantie gegaan!
en ik en me tante kregen het over hem en die nacht zag ze hem voor zich en hy zei waar is mijn kleine MEID?hy vroeg niet om me mama of me zus alleen om my!weet lieve meid hy zit in je hart hoe lang het ook geleden zal zijn.en het is nog zo vers maar schat weet het is allah zijn wil we komen en we gaan!maar ooit insh allah zullen jullie allemaal samen zijn!als je in marok bent bezoek ze graf doe veel dua voor hem!en lieverd meer kan je nix doen!en weetje de dag dat jij je rijbewijs haalt zal die over je waken de dag dat jetrouwt zal die er zyn in je hart want iets wat van aarde weg is is niet weg uit je hart over al zal die bij zijn niet in levenlijf maar wel in je hart!
by het typen doet me hartje pijnwant ik mis me papa ook nog steeds erg..wens je veel sbar x

22-02-2007, 22:49
Wallah ik heb hier echt tranen van gekregen.
mijn vader is mijn hartsvriend en bij hem voelen
en denken hem kwijt te raken doet mij zoveel pijn.
ik weet dat het allah de wil zal zijn maar spijt me zeer,
hoelang het ook zal duren ik zal mijn vader volgen.
misschien zegt elke meid dat maar mijn vader is mijn deel in het bestaan!

Sbar meiden en wallah ik heb tranen laten vallen!!!

allahirhmek!!