Bekijk volle/desktop versie : Lachen met Moslims



21-02-2007, 10:06
Lachen met Moslims



Mark d`Aviano 20 februari 2007

Duitsers zouden eens wat meer grappen over moslims moeten maken...

Een maand geleden riep Aiman Mazyek, de voorzitter van de duitse Centrale Moslimraad, op om meer grappen te maken over moslims. Hij bekritiseerde de verkrampte houding van duitse humoristen en kunstenaars tegenover de Islam. Alleen was twee maanden eerder aangifte gedaan tegen een cabaretier voor het maken van een hoofddoekgrap. Maar goed, van de Moslimraad mag je moslims niet uitlachen, en ook geen vuile grappen over de Islam vertellen:

"je kan toch een moslim parodieren en hem daarbij in hun waarde laten? je kan zijn fouten toch op de korrel nemen zonder zijn godsdienst met drek te besmeuren?...Lachen is gezond. Kunst is gezond, en moslims willen niet zieker zijn dan de rest van de samenleving. Dus, beste duitse humoristen en cabaretiers: durf met ons te lachen;maak eindelijk eens grappen over ons moslims, anders word ik ook nog ziek."

(commentaar van Politically Incorrect: die cabaretiers zijn dan hoogstwaarschijnlijk dood, maar de moslims hebben hun lol gehad).

Gisteren was in Keulen de carnavalsoptocht van Rosenmontag, en de Centrale Moslimraad voelde zich flink in het kruis getast. Maar de Keulenaren wijzen naar het noorden: het waren de wagens van de Düsseldorfers. Outcut.tv heeft de foto's en onderschriften:


Bush ruikt aan de oksel (achsel~as) van het kwaad van Ahmadinejad.




Twee zelfmoordterroristen ieder met tulband, bomgordel om de buik en bewapend met een pistol en een sabel. Verschil: bij de één staat het commentaar "cliché" en bij de ander staat "werkelijkheid". Mazyek sprak van een provocatie om het provoceren, Hij vroeg zich af wat de wagen moest voorstellen, en zei: "ik lees de boodschap zo: wij koesteren onze vooroordelen, en desnoods bevestigen we die met platte leugens".


http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2725&titel=Lachen_met_Moslims

21-02-2007, 10:11


die twee foto's vind ik wel lachen hoor

21-02-2007, 10:14
Ik zie ten eerste geen islam in de foto’s maar vind ze wel grappig

21-02-2007, 10:43

Citaat door noona:
Ik zie ten eerste geen islam in de foto’s maar vind ze wel grappig
Je hebt gelijk!

Maar het is weer eens schrijnend dat deze heer eerst oproept ook grappen te maken over moslims.

Wanneer er dan 2 gebomgordelde mullahs op de wagen staan waarvan een het bordje "clichee" en de ander het bordje "werkelijkheid" draagt, hetgeen op een originele manier de spanning tussen vooroordeel en de voeding van deze vooroordelen aangeeft, dan jankt Mazyek over leugens.

Mazyek zegt eigenlijk:"was me, maar maak me niet nat".