Bekijk volle/desktop versie : een cadeau



20-02-2007, 16:50
salamo alaikom wa rahmatolahi wa barakatoh

mijn man had 4 dagen geleden een parkiet gekregen van een vriend van hem
Onze kinderen zijn er heel erg blij mee, maar ik heb zo een schuld gevoel en vind dat we die parkiet moeten vrij laten om in het natuur te leven en niet in een kooi.
Ik heb ook gehoord dat als ik hem vrij laat dat die het niet zal halen in deze omgeving omdat dit niet zijn thuis is
nu wil ik weten of het 7aram is om een huisdier in een kooi gevangen te zetten.

graag reakties met daliel
dzazakom allaho gairan

20-02-2007, 20:51


is er niemand die mij kan helpen met deze vraag

20-02-2007, 22:54
Ik ben anti vogels in een kooi, er zijn ook geleerden die vinden het een luxe, overbodige iets, bovendien hoort een vogel in de natuur. Maar er zijn ook geleerden die het toegestaan vinden etc. Als je het engels machtig bent kun je de link hieronder raadplegen.
http://islamqa.com/index.php?ref=48008&ln=eng&txt=bird%20in%20cage

20-02-2007, 22:58

Citaat:
Ik heb ook gehoord dat als ik hem vrij laat dat die het niet zal halen in deze omgeving omdat dit niet zijn thuis is
Dit klopt trouwens wel he, want het s te koud voor die beestjes. Bovendien weten ze niet waar ze eten moeten zoeken, waar ze moeten overnachten etc. Loslaten betekent hoogstwaarschijnlijk wa Allahoe A3lam de dood voor hun.

20-02-2007, 23:26


ah dat vind ik wel lief van je. Veel mensen kan het niet schelen wat er in die hoofdjes omgaat.

20-02-2007, 23:54
He oemie ramona wat las ik nou bij me reputatiepoentjes hahaha. loll

20-02-2007, 23:59

Citaat door karimatoenn:
He oemie ramona wat las ik nou bij me reputatiepoentjes hahaha. loll


hihi, ik voel me gewoon thuis in deze account. Ik ben misschien niet zo geboren maar zo voel ik me gewoon.

21-02-2007, 00:00

Citaat door ramona_25:
hihi, ik voel me gewoon thuis in deze account. Ik ben misschien niet zo geboren maar zo voel ik me gewoon.



he je verklapt je geheim zo hehehe

21-02-2007, 00:15

Citaat door karimatoenn:
he je verklapt je geheim zo hehehe


o iedereen mag wel weten dat ik eigenlijk niet 25 ben hoor.

21-02-2007, 01:05

Citaat door karimatoenn:
Ik ben anti vogels in een kooi, er zijn ook geleerden die vinden het een luxe, overbodige iets, bovendien hoort een vogel in de natuur. Maar er zijn ook geleerden die het toegestaan vinden etc. Als je het engels machtig bent kun je de link hieronder raadplegen.
http://islamqa.com/index.php?ref=48008&ln=eng&txt=bird%20in%20cage


dzazaki allaho gairan oegty
mijn engels is niet zo best maar ik heb het gelezen

weet jij misschien in wat voor plaatsen in marokko een parkiet leeft
ik laat hem inshallah vrij als ik een geschikte plaats voor hem vind
als dat niet lukt ga ik inshallah een vrouwtje voor hem halen en een grootere kooi, heeft hij tenminste gezelschap
ik voel deze vogel als een groot verantwoordelijkheid
ik hoop dat ik hier geen zondes mee pleeg we hebben al genoeg

allah ihdiena

21-02-2007, 11:20

Citaat door oemalbanien:
dzazaki allaho gairan oegty
mijn engels is niet zo best maar ik heb het gelezen

weet jij misschien in wat voor plaatsen in marokko een parkiet leeft
ik laat hem inshallah vrij als ik een geschikte plaats voor hem vind
als dat niet lukt ga ik inshallah een vrouwtje voor hem halen en een grootere kooi, heeft hij tenminste gezelschap
ik voel deze vogel als een groot verantwoordelijkheid
ik hoop dat ik hier geen zondes mee pleeg we hebben al genoeg

allah ihdiena


Wa ghairan djazaki oeght.
Loslaten is denk ik niet echt een optie oegtie, parkieten komen voorzover ik weet oorspronkelijk uit australie...
Als je er maar goed voor zorgt, eten en drinken geeft, af en toe loslaten in de woonkamer, een bakje met water zet gaat die zn veertjes wassen etc lijkt me nu beter. InshaAllah pleeg je er op die manier geen dunoob mee.

Ameen op je dua

Wa salamoe aleikoem